O dediğin sadece akü-şarj dinamosundan yapmaz tabik onlarında etkisi büyük ama malum VW'lerimizin yaşı büyük yani benimki benden bi hayli büyük Kabloların eskimesinden(tesisat zayıflığından)'da olabiliyor benim MK1'imde 90 A akü var ama dinamomun A düşük olduğu için araç çalışsa bile belli bir seviyeye kadar şarj eder fazlasını verirse zaten akü patlar yani ilerde motor tesisatı-komple elektrik tesisatı alıcak olursanız hurdacıdan çıkmacıdan alıcağınıza internetten şemasını çıkartıp elektrikçiye yaptırmanız çok daha sağlıklı olucaktır
yok tesisatla alakasi yok bu durumun emin ol..
motor calisirken zaten sistem alternatore yuklenir, alternatorde yetersiz gelirse akuye yuklenir..
ki ben zaten ses sistemi icin yapilmasi gerektigi gibi parmak kalinliginda kablolarla taa akuden aldim anfiye goturdum enerji hattimi..
bu aracin normal olarak alternator kapasitesi cok dusuk, sese asilinca akuyede binmeye basliyor nefesini kesiyor elektrik sisteminin..
hem alternator hemde aku ufak olunca kacinilmaz oluyor farlarin falan kisilmasi..
sana soyle anlatayim, akun full sarj durumunda ornegin, sen mars yaptin arac calisti alternator devreye girdi, daha sonra yuklendin sese, anfinin akim ihtiyacini alternator karsilayamamaya basladigi icin ani asilmalarda akudende enerji somurmeye baslar..
e alternator zaten bi taraftan anfiye akim yetistirmeye calisirken bi taraftanda akuyu sarj edemiyor
ara sira muzigi kesip akuyu sarja biraksak belki idare eder ama kardesim arabayi calistirmadan sese asilan bi adam
hal boyle oluncada sorun oluyor bizim icin bu durum
buarada akunun sarj olma seviyesiyle alternatorun de bir etkisi yok.. alternator kapasitesi sadece sarj olma suresini etkiler, sarj seviyesini etkilemez..
yani vel hasil-i kelam bana amper kapasitesi buyuk alternator lazim
100Ah falan bi alternator hem sistemi besler hem akuyu sarj eder..
tek dezavantaji motora cok biner, biraz fazla yaktirir ama ne yapayim artik