arkadaşlar arabanın orjinal haliyle golf 3 1.6 sport werdigi degerler hem bindim hemde sölüyorum
4 vites düz yolda 150 160 benzin
5 vites düz yolda 160 180 benzin
ama gel gelelimki
yokuş aşa inerken
4 vites 190 200
5 vitesde kadran 220 gösteriyo motorun acılımına baglı her türlü gider
denemek isteyen warsa getirsin
benzin parası benden
Anlayamadığım birşey var 4.vites düz yolda 150-160 yapan bir araç rampa aşağıya nasıl 190 yapıyor bunu açıklarmısınız? Aynı araç arkadaşımda da var. Ama 4.vites dişli oranınız değişmedikten sonra bu sürate nasıl çıkıyorsunuz? Kaldı ki bir araç 4. vites düzde bile red line'ı son noktaya oturtur.Özellikle bu araç benzinli bir araçsa. Oturtamadı diyelim en fazla bu 10 km oynar. Kaldı ki benim T4 4.vites de 120 yi görürken rampa aşağıya 135'i görüyor sonrada motor kompresöre biniyor. Tabi düz de aracı hiç zorlamadım. Düz de zorlasam 127-130'u görürdü heralde. Kaldı ki araçta devir saati var. Ben 2 tane palio kullandım birisi 1,2 benzinli diğeri 1,3 multijet. Benzinli olan 3 .vites 135 km'yi çok rahat görüyor hatta nerdeyse 140. Dizel olan palio da 120'de kesiyor. Tabi multijetin yeri başka. Multijet 5.vites çok çabuk toparlıyor. Ama bunun yanında 1,2 palio 0-100'ü 11 sn'de alıyor 80 hp'lik motorla.
Ben bu 1,2 palio ile 4.vites deneme yaptım, düzde neyse rampa aşağıda pek farketmiyor. Tabi aracı fazla zorlamadım ama aracın 4.vitesi top speed'de 5.vitesten daha iyi. Yani 5.vites 100 km'den hızlanmaya başlayınca benzinli palio zor toparlıyor. Ama 4.vitesteyken hızlanınca çok daha iyi toparlıyor. Tabi siz benim 3.vites 135 dememe bakmayın. Palio'larda km göstergesi normal süratiinin üstünde gösteriyor. VW'ler içinde bu geçerli ama VW'lerde daha az. Her iki Palio'da kadranda düz yol da 180'i rahat görüyor.
Sizin araç 4.vites rampa aşağıya 190'da kompresöre bindiğine göre 5. vites 230 km yi görmesi lazım. Kusura bakmayın konunun dışına çıkmam istemem ben teknik açıdan yaklaştım.Yanlış anlamayın ben sadece sormak istedim olabilirde.Belki göstergeniz doğru göstermeyebilirde.