ADEMÜÇÜNCÜ arkadas slm ama palıo cıdden araba degıl yapar yapamaz bılmıyorum ama bır arabanın ne yaptıgından daha onemlı nasıl yaptıgı ve ne kadar surede yaptıgı daha onemlı dıye dusunuyorum.kolay gelsın
Ben de VW kullanıyorum. Ama eski çalıştığım şirketin araçları, Palio, Clio gibi araçlardı. Hem benzinlilerini hem de dizellerini kullandım. Dediğiniz gibi palio vasat bir araç. Malzeme kalitesi, süspansiyon pek iyi değil. Bu araçların en iyi tarafı ise motorları. Emin olun 180'i çok çabuk dolduruyor. Sabah 5'de boş bir otoban da denemiştim videosu mevcuttur. 160-165 km'ye anında çıkıyor. Ama düz de 180 km hızı zorlanmadan görüyor. Rampa aşağı sanırım 190'ı görür. Tabi 4-5 km kadran fazla gösteriyor tüm fiat'lar da olduğu gibi. Ama kadran verilerine göre düz de 180'i garantili bir şekilde görüyor diyebilirim. Rampa aşağıda 190'ı görür kanaatindeyim. 70 hp olmasına bakmayın torku yüksek 200 nm.Bir de hafif araç.
Bu aracın bir de benzinlisi var. Ben 1.3 multijet palio ile 0-100 km'yi 13 sn de tamamladım. Benzinli 1,2 80 hp 16 valf Palio ile de 0-100 km'yi 11 sn'de tamamladım. Benzinli Palio'nun kalkışları harika 3.vites 135 km'yi görüyor. Dizelini fazla zorlamadım ama o da 120 yapıyor 3. vites. Tabi 120'nin üstüne en fazla 3 km daha yapar ya da yapmaz sanırım.
Benzinli palio'nun rampa performansı dizelinkinden kötü. Dizel palio ile 4.vites çıktığınız yeri benzinlisi ile 3 le çıkabilirsiniz. Benzinli Palio'nun son sürati de dizelinki ile aynı ama son hıza ulaşmak benzinli de biraz zaman alıyor. Bu zamanı kısaltmak için 5.vites yrine 4'ü kullanmanız gerekecek. Benzinli palio'nun yol tutuş ise sıfır. Çok hafif bir araç, kuru zeminde bile patinaja düşebiliyor. Eğer bu araçların van olanlarını kullanıyorsanız sert frenlemelerde arka sağa doğru yatabiliyor. 4 kapılılarda bu problem yok. Yayların yüksekliğinden kaynaklanıyor.
Avea'da çalışan bir arkadaşda da Palio vardı, o 90 km'yi geçmiyordu araca güvenmediği için. Bir VW,OPEL,Ford olsun basarım diyordu. Gerçekten de 90'ı geçmiyordu araçta. Dizel Palio'nun frenleri çok iyi, arkalar kampana olmasına rağmen frene ne kadar sert bassanız bile kızaklama hiç olmuyor desem yeridir. Tabi Palio'dan Palio'ya fark var. Eğer alçak süspansiyonlusunu kullanıyorsanız, viraja iyi girer,iyi frenleme yapar,kaymazsınız. Ama van ve yüksek süspansiyonlu bir palio kullanıyorsanız o zaman durum kötü.
Son olarak Palio'lar yakıt konusunda çok cimri.Ama konfor ve işçilik konusunda vasat. Multijet motor ise hakkını veriyor.
Unutmadan 180 km hız diyince herkes çok şaşırıyor. Günümzde ki araçların nerdeyse tamamı bu hızı görüyor desem yeridir. Artık Kartal,Doğan çağında değiliniz. Elektronik enjeksiyonlu araçlar kullanıyoruz. Bu hızın da pek motor gücü ile alakası yok .Daha çok uzun tutulmuş 5.vites oranı ile alakalı.
Danniel nickli arkadaşımıza da katılıyorum. Seri bir araç başa bela gerçekten.Gaza bastığınızda gerçekten tork sizi şaha kaldırıyor ama eğer güvenliği ve karesörü kötü bir araç kullanıyorsanız kaza yapma riskiniz çok daha fazla artıyor.