Şevket Bey ibizalar güzel araçtır 2012 model daha sağlam ve uzun ömürlü bir araç bulmak zor bmw , audi , mercedes , vw gibi kült markalar haricinde özellikle 2002 de dünya çapındaki ekonomik kriz sonrası birçok otomotiv üreticisi üretim kalitesini ciddi ölçüde düşürdü hala da aynı seviyede kalitesizlik gidiyor ancak bu markalar kaliteden ödün vermedi hiçbir zaman , bu nedenle seat da güvenilirdir.
Ankara'da galericilerin bol olduğu bir semtte (emek
uzun yıllar oturdum birçok galericiyi'de tanırım komşu olmamızdan dolayı o nedenle her türlü puştluğunu da öğrendik sektörün. ikinci el araç alırken birkaç noktaya dikkat ederseniz ileride piyango çıkacak durumlar haricinde sorun yaşamazsınız.
İlk olarak deri koltuk (varsa) kumaş koltuk , direksiyon (özellikle arka tarafı) , gaz fren pedalları vites topuzu gibi deri , kumaş veya yumuşak plastik aksamlardaki aşınmaları kontrol edin özellikle vw audi grubu araçlarda (seat skoda vs audi vs.) bu aksamların üretim standardı gereği 200000'km de aşınmaya başlar. Bu noktalarda aşırı derecede aşınma mevcut ise aracın km'sine dikkat edin.
Örnek olarak şu araca 189bin diyenin dayak yemesi lazım ama adam birde utanmadan satıyor bunu.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-audi-2006-audi-q7-3.0-tdi-quattro-hatasiz-bakimli-7-kisilik-hatasiz-200829272/detayAyrıca aracın altında üretimi sırasında üretim bandında ilerlemesi için delikler (ön arka lastik arası bölgede) olur , bu delikler üretim sonrası plastik tıpalar ile kapatılır , bu tıpalar yerinde değilse eğer o araç garanti kazalıdır (hemde ağır kazalıdır) çünkü bu tıpalar takıldıktan sonra aluminyum epoksi ile kaplanır ve sadece kaza sırasında oluşan basınçtan dolayı yerinden çıkar. Tıpalar aracın altının vurması sırasında da düşebiliyor bazen ama bu da zaten aracın özensiz ve dikkatsiz kullanıldığını gösterir ki böyle aracı almayın.
Unutmadan ekleyeyim 4 lastik marka model ve üretim tarihlerini kontrol edin düşük bütçe ile "idare etsin" mantığı ile kullanılan araçlarda aynı marka model bile olsa üretim tarihleri farklı olabiliyor ve bu araca gereken ilginin gösterilmediğine işarettir. Misal araçta 8bin lira hasar kaydı var demişsiniz tampon boyası için doğuş oto bile 8bin lira masraf çıkartmaz rakam bana yüksek geldi , şase numarasını alıp sorgulama yapın derim.
Birde aracın elektronik ünitelerinin bulunduğu bölgelerde (gösterge paneli , teyp çerçevesi , vites bölgesi , klima ve havalandırma çıkışları vs) veya genel vidaların üzerinde aşınma ve deformasyon var mı bunları kontrol edin kazalı ya da sürekli sağı solu sökülmüş araçlarda bu bölgelerde izler olur bunlar bilinçsiz müdahalenin göstergesidir.
Aracı bir duvar kenarında camları açık şekilde düşük vites düşük devir kombinasyonunda camları açık şekilde kullanın motor sesini , şanzıman sesini , vites değiştirme sesini dinleyin.
Bu 3-4 kilit madde yıllardır beni hiç yanıltmadı umarım size de fayda sağlar.