1. NORMAL: Semptom: Motorun segmanları, ateşleme sistemi ve yakıt sisteminin normal verilere uygun çalıştığını gösteren resim.
Tavsiye: Bujinin devreye girdiği Isı aralığını düzeltin. Uygun Autolite buji ile uygun şekilde değiştirin.
2. NORMAL - KIRMIZI KAPLAMALI: Semptom: Normal. Kırmızı renk kurşunsuz benzindeki katkılar sebebiyle oluşur.
Tavsiye: Uygun buji ile değiştirin.
3. YAKIT HATASI: Semptom: Bujinin geldiği silindirin uygun yakıtı kullanmadığını gösterir. Hatalı veya yapışkan kurum, aşırı zengin yakıt karışımı, ateşleme problemleri, yakıt enjeksiyon kusurları veya bujinin ısı aralığının düşük olması sebep olabilir.
Tavsiye: Yakıt, enjeksiyon sistemi ve ateşleme sistemini kontrol ettirin.Uygun buji ile değiştirin.
4. DETANASYON: Semptom: Düşük oktanlı yakıt veya aşırı ileri ayarlı zamanlama sebep olabilir. Motor vurması(veya vuruntu sanırım) ile de tespit edilebilir. Hatalı EGR sistemini, detonasyon sensorünü, kontrol edin ve buji ısı aralığını kontrol edin.
Tavsiye: Yakıt, enjeksiyon sistemi ve ateşleme sistemini kontrol ettirin.Subap ayarını kontrol ettirin. Uygun buji ile değiştirin.
5. TÜKENMİŞ: Semptom: Buji kullanım haddini geçirmiş. Yeni bir set ile değiştirin.
Tavsiye: Uygun buji ile değiştirin.
6. CAMLAŞMIŞ VEYA SIRLAŞMIŞ : Semptom: Buji yüksek hızlarda aşırı ısıda çalışmakta ve bunun sonucunda elektrotun etrafındaki seramik kısım eriyerek cam görünümünü alması
Tavsiye: Daha düşük ısı aralıklı bir set ile değiştirin
7. CARBON KUSURLU: Semptom: Buji ısı aralığı çok düşük ve/veya aşırı düşük hızda, kısa mesafelerde kullanılmakta. Ayrıca zayıf ateşleme ve/veya zengin karışımda sebep olabilir. Yakıt enjeksiyon motorları arızalı yakıt enjeksiyonu, vakumlama hatası, vs sebebiyle kurumlanmaya yol açabilir. Karbüratörlü araçlarda yanlış ayarlama veya arıza sebebi ile oluşabilir.
Tavsiye: Yakıt, enjeksiyon sistemini veya karbüratörünüzü kontrol ettirin. Doğru ısı aralıklı set ile değiştirin.
8. ERKEN ATEŞLEME: Semptom: Buji için doğru aplikasyonu araştırın(ısı aralığı yüksek, yanlış buji ), ateşleme kablolarının karşıt ateşlemesi, aşırı ileri ayarlı buji, düşük yakıt karışımı, etkisiz EGR valfi, yanma odasında birikintinin sıkışması, yanma odasında zayıf ısı dağılımı sebebiyle sıcak noktalar oluşması, bujinin yanlış şekilde takılması ve / veya ana conta çıkıntısının yanma odasında olması.
Tavsiye: Ateşleme sisteminizi kontrol ettirin. Doğru ısı aralıklı set ile değiştirin.
9. KÜL BİRİKİMİ: Semptom: Kurşunlu benzin, benzin katkısı veya yağ katkısı kullanılması sebebiyle oluşur.Yıpranmış piston halkalarını ve valfleri kontrol edin. Elektrot üzerindeki kül sebebiyle Ateşleme kaçırması oluşabilir.
Tavsiye: Yağ katkısı kullanmayı bırakın, motorun kompresörünü ölçtürün. Doğru ısı aralıklı set ile değiştirin.
10. YAĞ BİRİKİMİ:Semptom: Yanma odasında yağ bulunması sebebiyle oluşur. Yıpranmış piston halkalarını (segmanları), valfleri ve valf kayıtları ile lastiklerini kontrol edin.
Tavsiye: Motorun kompresörünü ölçtürün. Doğru ısı aralıklı set ile değiştirin.
11. MEKANİK HATA:Semptom: Silindir içinde yabancı cismi tespit edip çıkarın. Doğru buji aplikasyonu için katalogu kontrol edin. Uygun olmayan buji yivi silindire zarar verebilir.
Tavsiye: Uygun buji ile değiştirin.
12. KURŞUNLU BENZİN:Semptom: Ateşleme ucu üzerinde iletken hale gelen kurşunlu benzin veya kurşun katkılı benzin katkısı sebebiyle oluşur.
Tavsiye: Uygun buji ile değiştirin.
ALINTIDIR ..