Gönderen Konu: buji durumu  (Okunma sayısı 13996 defa)

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
buji durumu
« : 12 Nisan 2011, 18:49:13 »


1.   NORMAL:
Semptom: Motorun segmanları, ateşleme sistemi ve yakıt sisteminin normal verilere uygun çalıştığını gösteren resim.
Tavsiye: Bujinin devreye girdiği Isı aralığını düzeltin. Uygun Autolite buji ile uygun şekilde değiştirin.
2.   NORMAL - KIRMIZI KAPLAMALI:
Semptom: Normal. Kırmızı renk kurşunsuz benzindeki katkılar sebebiyle oluşur.
Tavsiye: Uygun buji ile değiştirin.
3.   YAKIT HATASI:
Semptom: Bujinin geldiği silindirin uygun yakıtı kullanmadığını gösterir. Hatalı veya yapışkan kurum, aşırı zengin yakıt karışımı, ateşleme problemleri, yakıt enjeksiyon kusurları veya bujinin ısı aralığının düşük olması sebep olabilir.
Tavsiye: Yakıt, enjeksiyon sistemi ve ateşleme sistemini kontrol ettirin.Uygun buji ile değiştirin.
4.   DETANASYON:
Semptom: Düşük oktanlı yakıt veya aşırı ileri ayarlı zamanlama sebep olabilir. Motor vurması(veya vuruntu sanırım) ile de tespit edilebilir. Hatalı EGR sistemini, detonasyon sensorünü, kontrol edin ve buji ısı aralığını kontrol edin.
Tavsiye: Yakıt, enjeksiyon sistemi ve ateşleme sistemini kontrol ettirin.Subap ayarını kontrol ettirin. Uygun buji ile değiştirin.
5.   TÜKENMİŞ:
Semptom: Buji kullanım haddini geçirmiş. Yeni bir set ile değiştirin.
Tavsiye: Uygun buji ile değiştirin.
6.   CAMLAŞMIŞ VEYA SIRLAŞMIŞ :
Semptom: Buji yüksek hızlarda aşırı ısıda çalışmakta ve bunun sonucunda elektrotun etrafındaki seramik kısım eriyerek cam görünümünü alması
Tavsiye: Daha düşük ısı aralıklı bir set ile değiştirin
7.   CARBON KUSURLU:
Semptom: Buji ısı aralığı çok düşük ve/veya aşırı düşük hızda, kısa mesafelerde kullanılmakta. Ayrıca zayıf ateşleme ve/veya zengin karışımda sebep olabilir. Yakıt enjeksiyon motorları arızalı yakıt enjeksiyonu, vakumlama hatası, vs sebebiyle kurumlanmaya yol açabilir. Karbüratörlü araçlarda yanlış ayarlama veya arıza sebebi ile oluşabilir.
Tavsiye: Yakıt, enjeksiyon sistemini veya karbüratörünüzü kontrol ettirin. Doğru ısı aralıklı set ile değiştirin.
8.   ERKEN ATEŞLEME:
Semptom: Buji için doğru aplikasyonu araştırın(ısı aralığı yüksek, yanlış buji ), ateşleme kablolarının karşıt ateşlemesi, aşırı ileri ayarlı buji, düşük yakıt karışımı, etkisiz EGR valfi, yanma odasında birikintinin sıkışması, yanma odasında zayıf ısı dağılımı sebebiyle sıcak noktalar oluşması, bujinin yanlış şekilde takılması ve / veya ana conta çıkıntısının yanma odasında olması.
Tavsiye: Ateşleme sisteminizi kontrol ettirin. Doğru ısı aralıklı set ile değiştirin.
9.   KÜL BİRİKİMİ:
Semptom: Kurşunlu benzin, benzin katkısı veya yağ katkısı kullanılması sebebiyle oluşur.Yıpranmış piston halkalarını ve valfleri kontrol edin. Elektrot üzerindeki kül sebebiyle Ateşleme kaçırması oluşabilir.
Tavsiye: Yağ katkısı kullanmayı bırakın, motorun kompresörünü ölçtürün. Doğru ısı aralıklı set ile değiştirin.
10.   YAĞ BİRİKİMİ:
Semptom: Yanma odasında yağ bulunması sebebiyle oluşur. Yıpranmış piston halkalarını (segmanları), valfleri ve valf kayıtları ile lastiklerini kontrol edin.
Tavsiye: Motorun kompresörünü ölçtürün. Doğru ısı aralıklı set ile değiştirin.
11.   MEKANİK HATA:
Semptom: Silindir içinde yabancı cismi tespit edip çıkarın. Doğru buji aplikasyonu için katalogu kontrol edin. Uygun olmayan buji yivi silindire zarar verebilir.
Tavsiye: Uygun buji ile değiştirin.
12.   KURŞUNLU BENZİN:
Semptom: Ateşleme ucu üzerinde iletken hale gelen kurşunlu benzin veya kurşun katkılı benzin katkısı sebebiyle oluşur.
Tavsiye: Uygun buji ile değiştirin.

ALINTIDIR ..
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2011, 22:36:06 Gönderen: suskun81 »
H.G WORKS

Logged

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: BUJİ DURUMU
« Yanıtla #1 : 12 Nisan 2011, 20:57:52 »
Güzelmiş eline sağlık :) :tamamdir
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı nesquik

  • İleti: 902
    • Profili Görüntüle
Ynt: BUJİ DURUMU
« Yanıtla #2 : 12 Nisan 2011, 21:23:42 »
güzel dostumda çok bişey anlayamadım ben..
teşekkürler yinede
Bir GOLF görürsün<br /><br />Çooook beğenirsin  Kolay  elde edersin  Zor vazgeçersin....
[/font]

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: BUJİ DURUMU
« Yanıtla #3 : 12 Nisan 2011, 21:42:50 »
yukardaki fotoğraflarda 12 adet buji var
aracınızdan çıkan bujileri resimle karşılaştırdığınızda bujinizin durumu hangi fotoğrafa daha yakınsa sebebi ve yapılması gereken yazıyo  :tamamdir
H.G WORKS

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: BUJİ DURUMU
« Yanıtla #4 : 12 Nisan 2011, 23:42:21 »
Harika bir kaynak, teşekkürler :)

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: BUJİ DURUMU
« Yanıtla #5 : 13 Nisan 2011, 10:26:21 »
aslında normal dediği buji görüntüsü bile normal değil bence. Bujinin durumu ile endoskopi yapan bir ustam var dehşetdir kendisi :D

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: buji durumu
« Yanıtla #6 : 15 Nisan 2011, 20:35:36 »
aslında normal dediği buji görüntüsü bile normal değil bence. Bujinin durumu ile endoskopi yapan bir ustam var dehşetdir kendisi :D
:D :D :D
H.G WORKS

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: buji durumu
« Yanıtla #7 : 16 Nisan 2011, 09:21:54 »
eski aracımdan çıkardım bujileri yanyana koydum soldan 3.yü nerden çıkardıysan o buji kablosunu kontrol et ateşleme yapamıyor dedi aynen dediği çıktı :D öyle pisko bi adam

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: buji durumu
« Yanıtla #8 : 31 Mayıs 2011, 22:10:56 »
eski aracımdan çıkardım bujileri yanyana koydum soldan 3.yü nerden çıkardıysan o buji kablosunu kontrol et ateşleme yapamıyor dedi aynen dediği çıktı :D öyle pisko bi adam
çak az kaldı öyle usta maalesef
H.G WORKS

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: buji durumu
« Yanıtla #9 : 01 Haziran 2011, 10:07:34 »
kripton gezegeninden ithal galiba mikrodalga ışınla görüyor :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: buji durumu
« Yanıtla #10 : 12 Eylül 2011, 22:02:38 »
kripton gezegeninden ithal galiba mikrodalga ışınla görüyor :)

  ;D ;D
H.G WORKS

Çevrimdışı cengizhan_mk3

  • İleti: 1189
  • Wir lieben Das Auto..
    • Profili Görüntüle
Ynt: buji durumu
« Yanıtla #11 : 13 Eylül 2011, 00:54:23 »
bujileri değiştirecem bu bakımda ozaman nasıl çıktıklarına dikkat etmeye gayret etmeye çalışacağım fakat laptop alıp sanayide öyle gezecem bundan sonra  ;D  1.6 aft buji tavsiyesi olan varmı bu bakımdada buji kablolarınıda değiştirmelimiyim ömürü nasıl oluyor kabloların ?

Çevrimdışı BLaCk_VWoLf

  • İleti: 305
    • Profili Görüntüle
Ynt: buji durumu
« Yanıtla #12 : 13 Eylül 2011, 21:06:17 »
resim gözükmüyor

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: buji durumu
« Yanıtla #13 : 13 Eylül 2011, 22:36:43 »
H.G WORKS