Gönderen Konu: İlginç bir sorun?  (Okunma sayısı 10743 defa)

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
İlginç bir sorun?
« : 13 Nisan 2011, 19:37:28 »
Merhaba arkadaşlar, T4 aracıma universal elektrikli cam motor kiti taktım.Yalnız bir problem var. Daha doğrusu bu problem kontak soketini çıkarıp taktıktan sonra oldu.Ama sokete giren kablolarda veya soketin karşılığında hiç bir sorun yok.

Elektriği teypin çıkışına giden kontak kablosundan aldım.Herşey normal çalışırken daha sonra anormallaştı. Kontağı yarım çevirince elektrikli cam düğmelerinin ışığı yanıyor,camlar iniyor, teypte çalışıyor ama kontağı tam tur çevirdiğimde aracın ikaz ışıkları yandığında ne teyp çalışıyor ne de elektrikli cam motorları.

Ben kontaktağa geçen soketi çıkarıp yerine taktıktan sonra bu sorun oluştu.

Kontak soketinde bir tane kalın kırmızı (aküden gelen)
bir tane siyahlı kırmızı kalın kırmızı (şase)
bir tane sarı kalın kablo (anahtar tam tur çevrildiğinde elektrik veriyor)
bir tane ince kahverengi (normalde kontak yarım tur veya tam tur döndüğü zaman elektrik veriyor, ama şimdi tam tersi, yarım turda elektrik veriyor,tam turda elektrik vermiyor)
bir tane ince siyah.

Sizce sorun nedir?

Logged

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #1 : 13 Nisan 2011, 20:13:17 »
Bence senin sorunun teypten olabilir bence elektriği teypten almak yerine düz kontaktan al hem daha sağlıklı olur teypin içerden devre tamamlıyor olabilir  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #2 : 13 Nisan 2011, 20:18:45 »
Düz kontak derken, kontak ceyranından bahsediyorsunuz dimi?Kontağa geçen sokette ki kablodan denedim yinede aynısı oldu? Kontak soketini yerinden çıkarıp takmadan önce öyle bir sorun yoktu

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #3 : 13 Nisan 2011, 20:30:17 »
Düz kontak derken, kontak ceyranından bahsediyorsunuz dimi?Kontağa geçen sokette ki kablodan denedim yinede aynısı oldu? Kontak soketini yerinden çıkarıp takmadan önce öyle bir sorun yoktu
Belkide VW'nin elektronik olduğu için kodlamayla ilgili bir sıkıntı vardır  :-\
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #4 : 13 Nisan 2011, 21:50:21 »
Con-bus sisteminden bahsediyorlar.Akım değişimlerinde arıza verebiliyormuş. Akünün bir kutbunu çıkardım yeniden yerine taktım yok olmadı. Araçta herşey normal çalışıyor,tüm fonksiyonlar.Sadece teybe giden kontak kablosu anormal çalışıyor. Yarım kontakta faaliyete geçiyor, tam kontakta ya da araç çalışırken faaliyete geçmiyor. Aklıma şu an gelen tek şey kontak rölesi.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #5 : 14 Nisan 2011, 18:38:53 »
Arkadaşlar sorun kontak soketindenmiş.Soketin içinde ki bir yol yandığı için yarım kontak ceyranı faaliyet gösteremiyor. Yenisi 15 tl imiş yarın değişeceğim. Aklınızda bulunsun, teype giden kontak ceyranına sakın başka birşey bağlamayın.

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #6 : 14 Nisan 2011, 23:18:43 »
Adem benim araçta da aynı marka cam otomatiği var , benim arabada direk alınmış elektrilik , yani kontak olsada olmasada camlar hep çalışıyor , ve mesela araba kilitli ve ben içinde değilim , düğmelerin ışığı yanıyor , bu da sorun olmuyor , yani akü falan bitirmiyor , sende öyle düz yapabilirsin diye düşünüyorum.

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #7 : 14 Nisan 2011, 23:30:12 »
Adem benim araçta da aynı marka cam otomatiği var , benim arabada direk alınmış elektrilik , yani kontak olsada olmasada camlar hep çalışıyor , ve mesela araba kilitli ve ben içinde değilim , düğmelerin ışığı yanıyor , bu da sorun olmuyor , yani akü falan bitirmiyor , sende öyle düz yapabilirsin diye düşünüyorum.
İçinde minnacık ampul var İlker abim akün bozuk bile olsa anca 10 günde falan bitirir  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #8 : 15 Nisan 2011, 00:10:25 »
şu motoru yağ olan arkadaş hangi sayfadaydı Gökhan bulamıyorum orayı :)

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #9 : 15 Nisan 2011, 15:53:38 »
Adem benim araçta da aynı marka cam otomatiği var , benim arabada direk alınmış elektrilik , yani kontak olsada olmasada camlar hep çalışıyor , ve mesela araba kilitli ve ben içinde değilim , düğmelerin ışığı yanıyor , bu da sorun olmuyor , yani akü falan bitirmiyor , sende öyle düz yapabilirsin diye düşünüyorum.

iLKER bey şu an da geçici bir süre öyle yaptım. Yalnız uzun vadede aküyü yer diye düşünüyorum. Yani akü ömrü kısalabilir. Her ne kadar led olsa da! Tabi aracınızda alarm yoksa pek bir sorun teşkil etmez. Ama bence en iyisi orjinal sistem. Yani kontağa bağlı olması. Hem kontağa bağlı olunca daha hızlı çalışır.

Bu arada unutmadan o yeşil yanan düğmelerin rengini kırmızı yaptım.Orjinali hem çok sönük yanıyordu hem de güzel görünmüyordu.İnce mercekli kırmızı led vardı elimde, düğmeleri söktüm ve uyguamaya başladım.Çok güzel oldu.

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #10 : 15 Nisan 2011, 20:13:25 »
Alarm da var benim arabada , hatta alarmın da lambası var , bir sorun da olmuyor , ama bir eksisi olmayacaksa kontağa bağlamak daha mantıklı tabi , hele bir de daha hızlı açılıp kapanacaksa çok iyi olur ,  öyle olacaksa hatta ben bile kontağa bağlamayı düşünürüm.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #11 : 16 Nisan 2011, 00:54:13 »
Alarm da var benim arabada , hatta alarmın da lambası var , bir sorun da olmuyor , ama bir eksisi olmayacaksa kontağa bağlamak daha mantıklı tabi , hele bir de daha hızlı açılıp kapanacaksa çok iyi olur ,  öyle olacaksa hatta ben bile kontağa bağlamayı düşünürüm.

Aküden motora kablo mesafesi bayağı var.Kontaktan daha canlı bir ceyran alabilirsiniz.Röle bağlayınca biraz daha hızı artıyor.Tabi kontaktan alınca hızı en fazla 0,3 sn kadar artar. Benim sol cam 5 sn de iniyor 6 sn de kalkıyor. Sağ cam ise 7 sn.Bence kontağa bağlayın.Ama benim gibi ince olan yarım kontak ceyranından çekmeyin yoksa kontak soketini yakarsınız. En iyisi elektrikciye gitmek.Çünkü kontakta çok farklı kablolar var.

Mesela T4'de
kalın kırmızı marş
kalın siyahlı kırmızı direk elektrik
siyahlı sarı direk kontak
ince kahverengi yarım kontak

Bunlardan başka 3 tane daha kablo var.Bu arada düğmelerin ledlerini mercekli ince kırmızı ledlerle değişirseniz hem çok güzel bir görüntü verir hem de akşam %90 daha belirgin hale gelir.Değişmeside çok kolay.

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #12 : 16 Nisan 2011, 02:28:42 »
Benim sağ cam da baya bi yavaş kapanıyor , elektrikçiye gidip adam akıllı yaptırmak lazım senin söylediğin gibi.Ben düğmelerdeki ışığın yeşil yanmasını istiyorum , zaten yeşil yanıyor , göstergelerle uyumlu ama söylediğin gibi çok az görünüyor , bende isterim çok canlı yansın , o söylediğin led olursa benim düğmelerede bende yaparım kesin , yeşik mercekli led alırım güzel olur , ama ikimizin düğmeleri aynımı onu merak ediyorum , benimkiler kapıya monteli , sağda tek düğme , sol kapı da ise iki düğme var , unoların doğanların düğmesine benziyor,seninkiler nasıl merak ettim.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlginç bir sorun?
« Yanıtla #13 : 16 Nisan 2011, 16:27:14 »
Benim sağ cam da baya bi yavaş kapanıyor , elektrikçiye gidip adam akıllı yaptırmak lazım senin söylediğin gibi.Ben düğmelerdeki ışığın yeşil yanmasını istiyorum , zaten yeşil yanıyor , göstergelerle uyumlu ama söylediğin gibi çok az görünüyor , bende isterim çok canlı yansın , o söylediğin led olursa benim düğmelerede bende yaparım kesin , yeşik mercekli led alırım güzel olur , ama ikimizin düğmeleri aynımı onu merak ediyorum , benimkiler kapıya monteli , sağda tek düğme , sol kapı da ise iki düğme var , unoların doğanların düğmesine benziyor,seninkiler nasıl merak ettim.


Sağ camın yavaş kapanması normaldir. Çünkü elektriği sol kapıdan alıyorsun ve sol kapıdan sağ kapıya en az 2,5 metrelik bir kablo gidiyor ve akım kayba uğruyor.Tabi cam krikonda bir sorun yoksa sol camla sağ cam arasında ki süre en fazla 1,2-2 sn arasındadır.Motorları takarken cam krikolarını yağlattın mı? Sonra cam fitillerini söktürüp lavaboda iyice bir temizlettin mi? Ben bunların hepsini yaptırdım.Zaten fitilleri kendim yıkadım. Yıkama işleminden sonra kendim knotak spreyi ile de ayrıca temizledim. Camların manuelken nasıl çalışırdı,zor mu çevirirdin?

Bu arada unutmadan akünün amperi de önemli. Benim akü 90 amper. Tabi araç transporter olunca bu amper normal ve yeterli oluyor. Eğer senin akün 60 amperse 75 amper takarsan daha da iyi çalışır.Sen önce telefonunun kronometresini aç ve önce sol camın inme ve kalkma süresine sonra sağ camın inme ve kalkma süresine bak.Bakalım kaç saniye tutuyor? Çok yavaşsa ve krikolarında sorun yoksa röle kullanırsın.

Düğmelere gelince evet doğrudur doğan'ların düğmelere benziyor.Zaten hangi marka olursa olsun setin içindeki herşey aynı. İster MFK,SENTINEL,POWERMAX olsun hepsi aynı.

Led işine gelince;

Düğmelerin içinde kullanılan led yeşil renkli ince bir led, aşağıda ki fotoğrafta göreceksin. Yeşil led'in mercekli şeffaf olanı varmıdır piyasada bilmiyorum ama eğer varsa seninkiler de yemyeşil yanar.Ama büyük bir ihtimal vardır. Her elektronik malzemecisinde olmayabilir, genelde kırmızı ve mavi tercih edildiği için pek bulundurmazlar.

Bu fotoğrafta ki yeni tip şeffaf mercekli led'in bir incesini alacaksın. Sen 4-5 tane al,takarken bacağını kırarsan yedektekini kullanırsın.Düğmeleri sökme işlemi ise çok basit. Düğmenin siyah metal çerçevesinin tırnaklarını kaldırıyorsun. 4 adet metal tırnağı var.Daha sonra düğmenin yarım gövdesini çıkarmadan biraz bollatıyorsun.Gövde iki parça halindedir ve birbirine geçmelidir.Hafifce bollattıktan sonra düğmenin tiktak basma kısmını yerinden oynatarak kolayca çıkarabilirsin.

Düğmeyi çıkardın mı zaten led kabak gibi görünecek. Yeşil ince bir led,bir bacağına direnç bağlı. Lehim makinasıyla ledi kolayca yerinden çıkarabilirsin.Yeni ledi takarken eski ledle aynı şekilde takmayı unutma.Ledlerin anot katotlarını yanlış bağlarsan ledin yanmaz.Zaten eskine göre takınca sorun olmaz. Unutmadan eğer anahtarın gövdesini tamamen çıkarırsan mekanizmanın dağılma riski var.Ben bir anahtarın mekanizmasını dağıttım ama diğer anahtara bakarak kolayca topladım. Böyle anlatmama bakma ledlerin değişmesi çok kolay.Yeterki acele etmeden güzelce yap.Takıldığın yer olursa yardımcı olurum.



Benim aracımın normalde göstergeleri,kokpiti yeşildi ben hepsini kırmızı yaptım.Kadran zeminini de mor indiglo renkli plasma kadran zemini ile değiştim muhteşem oldu
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2011, 16:28:18 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »