ben sureklı 10 40 katıyorum ve aracım baya yag eksıltıyor..
2 gun once yag bakımını yaptım mobıl 10 40 kattım uzerınede bor yag ve motor koruyucusu kattım.
10 40 60 tl
15 40 ıse 40 tl sız 15 40 a karar verırken bundakı en onemlı etkenınız ne oldu ?
yag eksıltmesı mı ? aracın sesındekı degısıklık mı ? vs...
15-40 a karar vermemin nedeni ,
kitapçığında 15-40 yazması , motorun daha verimli çalışması (sesi çekişi vb.) , yağı daha az yakması ya da egzoz dan atması... Ama Mehmet in de dediği gibi , motor sorunsuz olsaydı eğer ya da turbosu , ne yağ yakar ne de yağ eksiltir , o başka bir konu ! Ve 10-40 60 tl daha iyi , 15-40 40 tl daha kötü diye bir mantık yok ! Bende o mantıkla düşünüyordum ve 140 tl lik yağ aldım koydum 5/40 castol ful sentetik , olduğu gibi yok oldu yağ ince geldi , çünkü o yağlar bizim araçlar için uygun değil , yeni nesil araçlar için geliştirilen bir yağ ! Aracın
kitapçığında 15-40 yazması yeterli değilmi ? En uygun yağ o , ne ince ne de kalın , ideali ! Kullanırken fark ediliyor zaten. Yani bmw X5 in lastik ve jantları pahalı diye , onları alıp bizim araçlara takmanın mantığı yoksa , bu yağ pahalı ve daha iyidir diye pahalı yağ almanında mantığı yok. (yağ numarası olarak tabi 5-40 ,10-40 vb. ) ama bazı yağlar vardır 15-40 dır ama kalite kalitedir , o zaman tabiki seçtiğimiz numaradaki yağın en iyisini almak yararlı o ayrı konu.