Arkadaşlar kalın yağ işi eskidendi, artık motor yağları çok gelişti ve yarı sentetik ya da tam sentetik teknolojisinden sonra iklim denilen birşey kalmadı. 10-40 yağ, 20-50 yağ'dan ince olmasına rağmen çok daha dayanıklı.Sonuçta 20-50 yağ mineral yağ değil mi? Artık yeni üretilen araçların hepsinde ya yarı sentetik 10-40 yağ ya da tam sentetik 5-40 yağ kullanılıyor. Tabi iklim koşullarına göre doğru yağı da kullanmak önemli.Ama yağların kataloglarında ki ifadelere ve derecelere bakarsanız en ince yağ bile buz gibi bir hava da ya da çok sıcak bir havada etkisini fazlasıyla gösteriyor. Zaten yarı sentetik veya tam sentetik yağın kalın mineral yağlardan farkı bu değil mi? Daha uzun yağ ömrü, ince olduğundan dolayı daha iyi yağlama.
Elbette şu da var ki motor teknolojilerine bağlı olarak standartlarda kalmak önemlidir. Şimdi siz gidipte bir Golf 2'de 5-40 yağ kulllanamazsınız.Çünkü silindir cidarları,segman silindir mesafeleri vs, bu yağa uygun şekilde üretilmemiştir. Ama kataloglarınızda 15-40 yazıyorsa 10-40 kullanabilrisiniz. Zaten 10-40 veya 5-40 yeni bir teknoloji yağı.
Ben de daha önce ki özel servisimde 15-40 kullanırdım.Usta'ya hep sorardım neden 10-40 koymuyorsun diye. O da buranın ikliminin yağı değil derdi. Servisi değişip başka bir servise gidince 10-40 kullanınca buranın iklimi olduğunu çok iyi anladım:) Bilmem anlatabildim mi?
İsterseniz castrol web sitenizde aracınıza uygun yağı bulabilirsiniz.