şimdi aslında olaya şu şekilde bakmak lazım. aracı yoran jantın ebatından ziyade janta takılan lastiğin çevresidir. ne de olsa sonuçta yolla temas eden asıl lastiktir. büyük bir janta takılan düşük profilli bir lastik ile lastiğin bir turunda kat edilen yol, küçük janta takılan geniş yanaklı bir lastikle bir turda kat edilen yol eşitse aracın motoruna binen yük aynı olacaktır.işin teorik kısmı böyle ama pratiğe girdiğimizde jant ebatının artması demek (çoğunlukla) jant ağırlığının artması demek olacağından, aracı daha fazla yoracaktır. kaliteli ve hafif bir jant olduktan sonra sorun olmaz.
1 ve 2 kasada 14 15 jant ebatından üstüne çıkınca araba yükselicek sende indirmek için yay ve amortisörlerine müdahale edeceksin öyle oldugunda araba tas gibi olacak en ufak çukur tümsegi büyük bir dirençle hissedeceksin ve arabanın bazı yerlerinden ses gelemeye başlayacak vs ince yanak lastik takınca malumunuz ülke yolları riskiniz çoğalacak vb durumlar ortaya çıkacaktır.tolga hocanın dedikleride doğru ama
serhat araç ne durumda fotoğrafları eksik etme bizde haberdar olalım.nasıl gidiyor kaporta?
topluyorum parcaları az kaldı hafta sonu doseme cam sokumune gıdecek
senin arabaya başlanmamıs daha