senin aracında yaşı gereği katalizör zorunluluğu yok.
Tüv bu yaştaki araçların orjinal egzos sistemlerinin nasıl olduğunu bilmediğini düşünüyorum ve yaşı gereği orjinal sistemler dışındaki sistemleri kabul eder fakat çok rahatsız edici ses varsa ve patırdama yapıyorsa geçemezsin. Orta susturucu ve son susturucu şart. Muayneden sonra orta susturucuyu söküp en sonada daha geniş bi susturucu takabilirsin.
söktüğün son susturucuyu bagajda taşı çevirmede arabayı bağlamaya kalkarlarsa arabayı yeni aldım aldığımda bu egsoz vardı benide çok rahatsız ediyo orjinalini aldım yarın taktırıcam istersen gösteriyim bagajda dersin
yüzde seksen tutar
yaşı bir yana mk1'lerde katalizör zaten yok. kastım oydu. son susturucu iptali yapılabilir. ama seste bir artış olacağı muhakkak. fakat Tüv onay verse dahi bu ses çevreiyi rahatsız edici seviyede ise eğer, trafik polisleri ile kontrollerde bazı diyaloglar yaşamana ve hatta ceza yemene dahi sebep olabilir. sensörleri hassa komşular dahi 155'i arayarak kapına polis dayayabilirler.
işin kanun nizam yönü bir yana şahsi kanaatim çok yüksek eksoz sesinin gerçekten rahatsız edici olduğu yönünde. ama dizel motorların daha düşük devirli çalışması bu sesi daha tolere edilebilir düzeye indirebilir.
yalnız susturucu ve eksoz borusu çapı seçiminde dikkat etmek gereken bir nokta daha var. eksozda normalde sıkışarak çıkan gazın daha serbest bir şekilde çıkması tork eğrisinin içine edebilir ve performans kaybı yaşamana sebep olabilir. motor modifikasyonu yapılmıyorsa -ki yapılmıyor- bence standart motora standart eksoz yapman hem yakıt hem performans değerlerinin senin için en ideal düzeyde olmasını sağlar.