boğaz kelebeğinin kirlenmiş olması motora giden havanın miktarını değil kalitesini belirler. bu nedenle yakıtla ilişkisi yoktur.
kirdeen daralan boğazda hava emişi azalır teorik olarakta bu böyledir araç daha çok hava emmeye gayret eder bu seferde fazla emme kuvveti için fazla yakıt harcanır
bu iş için wd40 kullanmanızı tavsiye etmem. balata temizleyici sprey kullanın çünkü wd40 yağ içeriyor ve boğaz kelebeğini sarabilir.bizim araçlar için adaptasyon şart arkadaşlar. basit bir işlem ben 20 tl ye temizletip yaptırdım bu işi.
teoride herşey sizin anlattığınız gibi ama 50'lik pimaş boru kalınlığındaki boğazın kirden tozdan daralabileceğini hesaplamak teoriyede pratiğe de uymaz.
dogru soluosun bende hangısınle temızlesem dıe dusundum temızleyıcıyle en ıyısı wd-40 yag ıcerıyor ama Bu kelebegı SÖkerken 3 tane hortum cıkısları var ya kucuk olanın plastık aksamı yırtılmıs bantlamıslar bende soktum temızledım her tarafı bı daha bantladım bı cozumu varsa ıyı olur yoksa yenısımı almalıyım ?
Arkadaslar golf 4 1.4 16v motorlarda adaptasyon gerekmiyor bogaz kelebegi temizlendikten sonra.bogaz kelebegini sokup temizleyin taktiktan sonra aku basligini sokup 8-10dk oyle birakin.o sure gectikten sonra aku basligini takin ve kontagi cevirim ama motoru calistirmadan 5-10 dk bekleyin.bu surede bittikten sonra motoru calistirim ve 5 dk rolantide (kesinlikle gaz vermeden) birakin.Bu sirada adaptasyonun gerceklesitigini duyacaksiniz 50 km sonra adaptasyon tamamen bitmis olur .bu bilgiyi almanya vw formundan aldim belki isinize yarar.http://img100.imageshack.us/img100/208/denemen.jpg
50lik değil önce çapını ölçmenizi tavsiye ederim 65mm dir boşuna yanlışı savunmayın bi boğazı kirli araç kullanın bide temizletip kullanın
Ceyhun o küçük hortum dediğin yan sanayisi 40 tl orjinalı 80 tl değişmezsen de hava girişi aracın temiz kalmaz..!