arkadaslar bu baskı balata olayına bende bıseyler soylemek ıstıyorum abımde caddy vardı 80.000 km de ıkı defa baskı balata volant degısımı yaptılar okadar nazıkkı asla zorlamaya gelmıyo bıde benım yakın bı arkadasımda t5 var 60 bındeydı ıkıncı baskı balata volant degısımı yaptılar tabı bunu bıtanesı 1500 ytlye varıyo oysa benım 2001 model t4 2.5 cıt vanım var 114000 km olmasına ragmen daha ılk defa baskı balata volantdegısımı yaptırdım anlıtycanız soylentıler bosa degıl ... bıde ben bısey sormak ıstıyoprum arkadaslar benım araba debrıyajın hemen hemen en sonunda kavrıyo bunun ıcın yokusta bıraz zorlanır gıbı oluyo acaba bızımkındemı bı sorun var daha debrıyajı degıselı 3000 km oldu
sevgili arkadasim vw araclarinin hepsi debriyaji gec kavrar.nedeni guvenlik icinmis her ne kadar dogru ise artik(antalya basaran otomotivden aldigim bilgi)
aslinda bu baski ve balatalar sorunlu degil.suc biraz bizde kullanmayi bilmiyoruz.eski araclarimizda aliskanlik olmus ayagimizi debriyajin ustunde cok tutuyoruz.adamlar sol tarafa koskacaman ayak koymak icin yer yapmislar ama aliskanliklari yikmak guc.
ayrica yeni tran
sporter ve caravelle de hill hold diye bir sistem var.yokus yukari kalkislarda yardimci.eger bu sistemi kullanmayi bilirseniz hem araciniz geri kacmaz hemde debriyajda ayaginizi tutmazsiniz.
bakiniz yeni tran
sporter ve caravellelerin debriyajlari cok yumusaktir.inananin son model araclarin bile debriyajlari o kadar yumusak degil.bunun ustune kavrama noktasida epey yukarda oldugundan kisilerde ayaklarini debriyajin uzerinde tuttuklarindan aracta giderken kavrama noktasina getirdiginiz an eger biraz fazla sure ile yaparsaniz baski balata cok rahat yipranir.
yani kullanici hatasidir.
bence vw nin bunda bir sucu yok.fakat kesinlikle dogus otomotivin cok cok sucu var.
1.baski balatanin bu kadar pahali olmasi hangi ticaret ahlakina sigar?mercedes gibi araclarin bile bu kadar ucreti yok...
2.diger mesajimda yazdigim gibi her 100 caddy nin caravellenin ya da tran
sporterin 1-2 sinde cikan bu arizayi makul bir ucrete degistirse ya da garantiden degistirse daha guzel olmaz miydi?simdi herkesin diline dustu ve inanin sirf bu yuzden vw pazarda kayiplar yasamayi basladi.(benjim dusuncem)
3.su anda inanin caddy-tran
sporter-caravelle araclarindan birisini alacak olsam 2 kere dusunurum ve lanet olsun der caddy yerine doblo caravelle yerine fiyat farkini verip viano alirdim.bunun tek nedeni baski balatadir.
yoksa vw araclari hepimizinde bildigi gibi saglam kaliteli konforlu araclardir.ama dogus otomotivin uyguladigi bu strateji hic hos degil.zamaninda cok calistilar Turkiye ye vw nin adini duyurdular ama simdi yaptiklari icime hic sinmiyor.sirf bu yuzden vw almaktan bile vazgecebilirim.yazik...