Gönderen Konu: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?  (Okunma sayısı 70217 defa)

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #84 : 09 Mayıs 2011, 08:04:43 »
Tolga'ya katılıyorum.

Golf IV için de şunu ekleyeyim.
En basitinde bile 7-8 beyin bulunan bir araç
Aracın her parçası aracın ne yaptığını biliyor.
Serinin kendinden haberi olan ilk aracı  :sevgi:
Hem de rakipleri ne olduğundan haberi yokken.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Logged

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #85 : 10 Mayıs 2011, 02:25:56 »
iyi tamam madem daha fazlası gerekir ben size sıralayım.
Golf Mk4'ün yurtdışında en beğenilen ve tek saygı duyulan modeli R32'dir. Bunun haricinde hiçbir modeli vw fanlarının ilgisini çekmemektedir.GTI modeli bile pek çok otomobil programında defalarca yerden yere vurulmuştur. Golf Mk3'de ise (benim hayranı olduğum kasa) bu modeller 2 taneydi. VR6 ve GTI 16V,bunun yanında mk3'de pek çok özel seri çıkmıştır. Rolling Stone,Bon Jovi,Sport,GTD vs vs.Buna rağmen Golf Mk2 ise tüm dünyada en çok saygı gören ve beğenilen bir modeldir.Fanlarının sayısı çok fazladır. Üretildiği dönemde hatları ve kaslı yapısı ile tüm dünyadaki örneklerinden tamamen farklıdır.Sürüş keyfi,yol tutuşu,performansı,teknolojisi o dönemlerde orta sınıfta hiç bir araçta yoktu.Sağlamlığı ile nam salmıştır.Mk1'in devamıdır ve herkesin beğenisini kazanmıştır. Öne çıkan modelleri G60,Rallye,Syncro,GTI,GTI 16V'dir.Dünya ya dizel vw'nin işidir dedirten 1.6 TD'nin çıktığı kasadır... Efsane kasa denilecekse bunu hak eden kasalar Mk2 ve Mk1'dir.

Golf 4'ün çıktığı dönemde diğer bütün otomobillerden daha donanımlı ve çizgileriyle daha modern olduğu söylenmiş. Golf Mk4'ün çıktığı dönemdeki diğer Alman markalarının yaygın modellerine bir bakalım;

Opel:98 senesinde üretime başlanan modeli Astra G (satış rekorları kırmıştır) Vectra B
Audi:96 senesinde A3 8L kasa üretimi başlamış,95 senesinde A4 B5 kasa modeli başlamış
BMW:98 senesinde E46 kasa 3 serisi ve E39 kasa 5 serisi başlamış
Mercedes: 93 senesinde W202 kasa C serisi üretime başlamış,95 senesinde kedi gözler lakaplı W210 kasa E serisi üretimi başlamış. 98 senesinde C serisi makyaj görmüş her iki modelin motoru ve şanzumanı yenilenmiş,kompressor'lü üretime geçilmiş.

Golf Mk4'ün çizgisi ve hatları çok güzel ama yukarıdaki modellerin hangisi daha kötü?Bir de Golf Mk2'nin üretildi 1984-1992 yılları arasında diğer Alman üreticilerin ürettiği modellere bakın ne demek istediğimi anlayacaksınız ;) Forumdaki bir kaç kişi hariç (Koray gibi,Özgür gibi,Alper gibi...) diğer bütün Golf Mk4 sahiplerinin hiç biri efsane kasa olduğu için veya çok sevdiği için binmiyor Mk4'e kimse kimseyi kandırmasın arkadaşlar maddi gücü onu almaya yetmiş,elindeki parayla alabileceği en iyi araba o ara Mk4'müş almış.Ondan sonra bir fakir edebiyatı "Golf Mk4 efsane kasa o yüzden aldım"... Forumdaki herkese arabalarına harcamaları için 5'er milyar para versek forumun %98'i arabasını satar model yükseltir :) Aynı konuyu golfmk6.com da açsanız herkes size efsane kasa Mk6'dır der ne yazıkki öyle olmuyor o işler. Şimdi forumun mk4 sahipleri bana cephe alacaktır ama kusura bakmayın beyler dost acı söyler...

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #86 : 10 Mayıs 2011, 03:06:09 »
ganını soyledıklerıne kısmen bende katılmaktayım mk4 5 6 sahıplerı durumları oldugu ıcın bınmektedır bu kasaya we efsane olması mk4 olarak kesınlıkle bnm acımdan kabul edılemez bnm gozumde mk2 dır efsane hemde her yonuyle(bunu aynı anda 1 2 3 4 kasa golfe sahıp oldugum ıcın cok rahat sekılde soyleyebılıyorum)(su an sıfır bı audı almayı dusunmeme ragmen emın olunkı 2 yada 3kasaya bınmeye devam edecem)4 kasa denılen arac ozellıkle akl motor olarak tamamen sorunlu bı makınedır burdan sorunlarını saysam sayfalar dolar bunun neresı efsane????en basıtı kabın sesı wırajda sawurmas(bora cok cok daha ıyı yol tutar) sanzıman problemı kapak krank kol sorunu bobın sorunu merkezı kılıt sorunu sol stop patlama sorunu akıs dagıtma sorunu ıc aksamın hemen deforme olma sorunu km saatı arıza sorunu cam krıko sorunu bagaj kılıdı bozulması ayna joıstık kumandası cam kaldırma dugmelerı kalorıfer panel arızası fan unıtesı sorunu power we dıreksıyon kutu sorunu vs vs dıye sıralayabılırız.gtı olayıne gelınce zaten 1.8 t lerın akl den de beter bı motor oldugu asıkardır  turbo krank kapak sanzıman gıbı dertlerı wardır bu tıp modellerın.ama 2 kasaya baktıgınızda herseyıyle kupon bı makınedır buna 1we 3 ud ekleyebılırız mekanık problemı 4 5 6 kasaya gore kesınlıkle azdır bazı arkadaslar ozellık mı var dıyebılır kı cognun bılmedıgınden bunu soyleyecegını bılıyorum mk 2 de aırbag dısında gtılerı doludur 3 4  kasaya gore wırajda kesınlıkle sawrulmaz.yol tutusu superdır gaz kesmeyı wırajlarda unutursunuz kapak krank kol sanzıman problemlerını nadıren yasarsınız kı bunların sebebı aslında yılların yorgunlugudur.bu bılgılerımı sıtenın cogu sakını gıbı kıtapcıktan dergıden yada bu modellerın sadece herhangı bırını kullanarak edınmedım bınerek we malzemesını satarak ogrendım.her modelını hurdaya dagıttım soktum parcaladım yada araba toplayarak kendım taktım kalteyı hergun gordum.ıstersenız en kral 4 kasa golf cıksın we en dokuk 1 yada 2 kasa cıksın ortaya daga tasa wuralım kım yolda kalıyo kım ıkıye bolundugu halde kendını surukleyerekte olsa yluna devam edıyo :D :D :D :D :D yada en basıtı su ankı 1 we 2 kasa golflerın yasına gelınce kac tane 4 kasa golf kalacak hıc dusundunuz mu bunu?ben sımdıden soyleyım su an pıyasada kac tane duzgun 2 kasa warsa bunun onda bırını bulamayacaz buna emın olabılırsınız :tamamdir :tamamdir :tamamdir :tamamdir
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2011, 03:07:21 Gönderen: alpers3 »

Çevrimdışı gurkanpeker

  • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #87 : 10 Mayıs 2011, 03:13:02 »
evet arkadaşlar sizi afrikaya gondermek lazım ozaman :) orda bu aracların 0 kmsini bulabilirsiniz

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #88 : 10 Mayıs 2011, 11:44:10 »
bu vw funlari herhalde mk1-mk2-mk3 kullananlardan olusuyor sadece. bazi söylediklerinize kismen katiliyorum. dogru bazi arkadaslar parasi 4e yettigi icin almis olabilir ama emin olun düsünüp tartip öyle almistir. yoksa kimse 20 bin sayip 10 yaşında golf almaz, ayni yasta satis rekorlari kiran astra g alir hemde para kalir cebinde degil mi mantiken. veya mk2-mk3 alip GTI ya biniyorum demek varken niye düz bir MK4. Sizin gibi düsünseydim MK1i satip MK4e bir an tereddüt etmeden gecmezdim. Bir efsane ancak baska bir efsaneye tercih edilebilir:)

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #89 : 10 Mayıs 2011, 11:50:29 »
Örnek ben :)
20bin saydıktan sonra 15binlik masraf yaptığıma göre var bir tercih sebebim.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı odyseuss

  • İleti: 705
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #90 : 10 Mayıs 2011, 11:57:05 »
Dikkat edin 1 tane bile Golf V yok  :)

http://vimeo.com/19099715
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2011, 11:57:18 Gönderen: odyseuss »
VW Sakarya Facebook Sayfası

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #91 : 10 Mayıs 2011, 13:08:05 »
Örnek ben :)
20bin saydıktan sonra 15binlik masraf yaptığıma göre var bir tercih sebebim.

golfü gördük yıllarca kullandık, bu sefer başka birşey alayım demek varken
golf IV ten sonra yine yeniden golf IV alıp,
aynı çılgınlıkları bıkmadan usanmadan tekrar yapmak.  :) aşk bu olsa gerek  :sevgi:


Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #92 : 10 Mayıs 2011, 15:33:38 »
yok yok her şey para değil. araç işi zevk işi. nice mk4 sahibi görüyoruz internet ortamında ki adamın projesi için harcadığı para ile çok rahat ikinci el bir mk6 alabilir. bir kariyer değişikliği durumu söz konusu. o belli olduktan sonra mk1 alacağım. 2.5 - 3 civarı bir araç alıp üstüne 7-8 civarı bir harcama yapmayı şimdiden göze almış durumdayım. kayınbiraderlerime diyorum. şasisi sağlam. 1 sene masraf çıkartmayacak ucuz yollu bir mk1 arıyorum diyorum. ya enişte onların parçası pahalı üzer seni. üstüne az daha koy şahin filan al diyorlar bana.

fakir edebiyatı değil bu efsane kasa olayı. bunun vw yetkilileri de farkında. nerede okuduğumu hatırlamıyorum. mk6 nın ilk çıktığında bir yetkilinin verdiği bir demeçte geçiyordu bu. adamlar mk5'in çizgilerinin golf dizaynından uzaklaştığı için golf hayranlarını küstürdüğünü, o dönem a3'e ciddi bir pazar payı kaptırdıklarının farkındala. mk4-5-6 yı yan yana koyun inceleyin. mk6 mk4ün makyajlanmış hali gibi. okuduğum röportajda gazeteci bu yetkiliye soruyordu. mk4ün efsane kasa unvanını elinden alacak mı mk6 diye. onu bilemem zaman gösterir. ancak mk6 bu güne kadarki en güzel golf cevabını veriyor.

şimdi bu söylediklerimle daha önceki söylediklerim çelişiyor gibi olmasın. ben hala aynı görüşteyim. bence efsane kasa yine de mk1'dir. ama malum golf'ün reklamlarında da kullanılan slogan. meşhurdur.

efsaneler ölmez. yalnızca şekil değiştirir.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #93 : 10 Mayıs 2011, 17:12:42 »
Eski kasa hasta işidir Gani abi doğru söylüyor VW sahiplerine 5000TL para verelim model yükseltmek için aracını satar ama MK1-MK2-MK3'cülerin yarısından çoğu kendi VW'nine yeniden can vermek için emek harcar(bazı istisnalar var tabi Koray abi vs gibi) :) Benim gözümde VW Golf denilince ilk akla MK1-MK2-MK3 kasaları gelir çünkü baktığınızda ARABA değil VOLKSWAGEN RUHUNU görürsünüz :sevgi: Golf MK4'te efsanedir ama nasıl efsanedir diğer klasmandaki rakip markalara göre örnk:Honda Koray abinin dediği gibi MK4'ün içinde bir çok beyin vs var 2000 model MK4'le 2000model Civic'i karşılaştırdığımızda VW'nin farkı açıkça ortaya çıkar zaten  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #94 : 10 Mayıs 2011, 17:57:20 »
valla arkadaşlar ben diyeceğimi dedim,gerçekler acıdır. ben Mk3 hastasıyım allah nasip ederse mercedesi satar satmaz yine mk3 alacam ama ister vw'nin memleketi Almanya'ya gidin,isterseniz modifiye ve tuningin merkezi İngiltere'ye gidin ya da Polonya,Avusturya,Çek Cumhuriyeti farketmez. VW derseniz size Golf derler,hangi Golf derseniz Mk2 derler.

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #95 : 10 Mayıs 2011, 19:00:35 »
tamam mk1 ve 2ye saygımız varda mk4 üde yerden yere vurmak çok anlamsız bi hareket olur. karşılaştırdığınız 2 şeyden biri çok kaliteli diye diğerini tü kaka yapmak olmaz. bu arada mk4ün avrupada hayranı olmadığı söylenmiş adamların buluşmalarında gördüklerimiz ne o zaman

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #96 : 10 Mayıs 2011, 19:05:12 »
kimseye sormaya veya bir yere gitmeye gerek yok, o veya bu degil üreticisi ondan efsane diye bahsediyor dahasi var mi? evet birçok kisi mk6 nin mk5 in devami oldugunu düsünüyor veya öyle saniyor halbuki vw yetkilileri mk6 üretilirken mk4ün baz alindigini açikça söylediler kaciniz bunu biliyor. 

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Neden Efsane Kasa Olmuştur?
« Yanıtla #97 : 10 Mayıs 2011, 19:21:53 »
mk4'de mk3'ün devamı o zaman efsane mk3 mü şimdi :(