Merhaba.Öncelikle geçmiş olsun.Kompresyonu ustanız nasıl ölçmüş? Bir kere 2.4 D motorların hepsi üfleme yapar ve bu çok normal bir durumdur.Aracınız sabahları geç çalışıyorsa kızdırma bujilerinin biri arızalı olabilir, zaten ikisi bozuldumu araç genelde hiç çalışmaz.Kızdırmaları baktırın.Motordan gelen garip seslere gelince!Aşağıda belirttiğim nedenler olabilir.
1.Krank kasnağının göbeğinde ki kauçuk yırtılmaya başlamıştır ondan ses yapabilir.Genelde motor ısındıktan sonra da biraz ses yapar ama sizde sadece soğukken yapabilir.
2.V kayışı,gerdirmelerde bir sorun olabilir. (Gelen ses araç teklemesi gibi mi? Tak,tuk tak tuk şeklinde ve gaz verince ses kesiyor mu?)
3.Triger bakımını en son ne zaman yaptırdınız? Sente düşüklüğüde olabilir.
Aracın 10.000 km'de 2 litre yağ eksiltmeside çok normaldir. Eğer 10-40 yağ kullanırsanız yağınız daha uzun ömürlü olur.
Motorun rektefiye işine gelince; 10.000 km'de 2 litrenin üstünde genelde 4-5 litre arası olur böyle bir yağ tüketimi varsa ya da her hafta yağ ilave ediyorsanız rektefiye söz konusu olur. Yağ eksiltmesi de her zaman silindirlerin piston segmanın aşınmasından kaynaklanmaz, bir yerden yağ kaçağı olabilir, subap lastikleri vs.. gibi nedenlerden olabilir.
Usta'nın söylediğine pek inanmayın.Kaldı ki bana bunu söyleyen bir usta vardı aracın bu kış çalışmayacağını iddia ediyordu aradan 5 kış geldi hala daha saat gibi. Hatta iki servis ustası aracı kullandı gidşinin harika olduğunu söyledi.
Bir arkadaş da 2,4 D aracının motoru indirdi servis komple rektefiye dedi. O motoru rektefiyeciye kendi götürdü, sadece piston kafaları,yatakları ve segmanları değişerek ayrıca krankı taşlatarak 1.000-1.500 TL'lik ekstra masraftan kurtulmuş oldu. Yani gömlek filan atılmadı. Rektefiyecide gerek yok dedi. Gerçi onun aracı çok yağ eksiltiyordu. 10.000 km'de 5 litre.