Gönderen Konu: tdi motor dsg vites  (Okunma sayısı 8619 defa)

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
tdi motor dsg vites
« : 06 Ağustos 2007, 16:54:30 »
bir tanıdığımızda yeni kasa passat 2,0 tdi var dsg vitesli.
ilk kalkışlarda ve ayağı gaz pedalından çekip tekrar basınca araç birden toparlamıyor.2300 devirde ibre hızlanıp 300 devir civarında normale dönüyor.
motor ve şanzımanın genel yapısı  bumudur yoksa .varmıdır bir problem.
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Logged

Çevrimdışı mcsahan

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 1588
  • onsekiz at, onaltı valvit
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #1 : 06 Ağustos 2007, 17:00:05 »
şanzumandanmıdır bilemem ama benim seat cordoba tdi da aynı sıkıntı var. servis 2300de turbo açar, 2300e kadar kalkışlarda ve yüksek viteste hızlanmalarda sıkıntı normal dedi.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #2 : 06 Ağustos 2007, 19:35:58 »
sevgili kardesim bahsedilen aracta bizde 2 tane var.dsg sanziman sistemi hakkinda sorulari olanlari yanitlayabilirim.

simdi turbo motorlu araclarda turbonun devreye girmesi diye birsey yok.arac calisir haldeyken bile turbo devrededir.sadece turbonun en etkili olmaya basladigi devirler vardir.bu da aracin maksimum torkundan baslar maksimum guc elde ettigi devire kadar devam eder.
vw passat 2.0 tdi nin maksimum torkunu topladigi devir 1750 dd dir.yani turbonun etkisi bu devirlerden sonra baslar.
ilk kalkis aninda zaten agir bir aractir bir de otomatik sanzimanin etkisiyle 17500 dd ye kadar zaten hantal kalir.
otomatik vitesli araclar elektronik kontrollu chip ve sensorlerle calisir.gaza basar basmaz bunun etkisi hemen lastiklere aktarma organlarina yansimaz.gaza basinca motor sesini duyabilirsiniz ama bunun yere yansimasi yaklasik 0.3 saniye alir.dsg sanziman en hizli vites degistiren ve surucusunun nasil vites degistirmek istedgini anlayabilen en iyi sanzimanlardan birisidir.zaten yeni nesil olarak hitap edilen bir dsg sanziman bir de bmw nin smg sanzimani vardir.
gaza basisinizda yaklasik 0.3 saniye sonra hissetmeye baslarsiniz.bu sadece kalkislarda degil ara hizlanmalarda da ayni.isterseniz deneyin 50 km hizla giderken 3. viteste yaklasik 2200 devir civarinda olursunuz.gazdan ayaginizi cekin ve tekrar gaza basin.motor sesini duyarsaniz ama arac hemen basar basmaz kalkmaz.

@mcsahan
servisteki her kimse yanlis bilgi vermis.2300 devirde turboda ilk etkili olmaya basladigi an degildir.
eger 1.4 tdi ise servis elemani biraz hakli fakat 2200 devir olacak yaklasik 100 devir sallamis :)
1.9 tdi ise 1800 dd de aracinizin turbosu etkili olmaya baslar.

selamlar...

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #3 : 06 Ağustos 2007, 19:43:46 »
Halil aşırı besleme sisteminin nasıl çalıştığını anlatacağın en yanlış adamı bulmuşsun. :D
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #4 : 06 Ağustos 2007, 19:54:06 »
Halil aşırı besleme sisteminin nasıl çalıştığını anlatacağın en yanlış adamı bulmuşsun. :D

Dogrudur kardesim :)
site de yeni sayilirim daha sizlerle 3-5 gunluk muhabbetim olustu.kime neyi anlatacagimi su an icin bilemiyorum ???
yavas yavas tanidiktan sonra insallah ogrenecegiz.
merak ettim acaba asiri beslemeli motorlari sevmiyorlar mi?
keske atmosferikten bu denli guc alinip az yakit harcansin benim istegimde o ama su an icin bu mumkun degil.

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #5 : 06 Ağustos 2007, 20:09:13 »
corrado abimizin eskiden Corrado G60'ı vardıda o yüzden dedim. Sever aşırıyıda beslemeyide. :)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #6 : 06 Ağustos 2007, 20:35:41 »
corrado abimizin eskiden Corrado G60'ı vardıda o yüzden dedim. Sever aşırıyıda beslemeyide. :)

anladim kardesim ogrenmis oldum.

Çevrimdışı corrado_g60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1828
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #7 : 06 Ağustos 2007, 21:30:32 »
alıştı tabı g60'a 2.0dı tat vermıyo :D

Çevrimdışı corrado

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2328
  • amca
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #8 : 07 Ağustos 2007, 15:57:49 »
cevaplar için teşekkur.
aklıma gelmediydi herhalde elektronik kontrollü gaz pedalından kaynaklanıyor.
arkadaş bana anlatınca olmaz o kadar dedim ama kullanınca bende hak verdim araç ilk kalkışlarda kendini çok ağırdan alıyor yani şanzıman ın otomatik olmasından ve araçın ağırlığından kaynaklanan bir durum değil.
tabi klavyeden tamda tarif olmuyor ama araç düşünerek hızlanıyor gibi.

osman g60 kullandık diye aşırı beslemeyi yalayıp yutmadık  :D
hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır

Çevrimdışı TuningLINE

  • İleti: 2943
  • Polo Community
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #9 : 08 Ağustos 2007, 09:05:25 »
cevaplar için teşekkur.
aklıma gelmediydi herhalde elektronik kontrollü gaz pedalından kaynaklanıyor.
lafı geçmişken elektronik kontrollü gaz pedalına uyuz oluyorum
geç tepki veriyor arabanın ataklığını kaldırıyor ortadan
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Çevrimdışı Tholl-ga

  • İleti: 1039
  • Sleeper MK4
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #10 : 08 Ağustos 2007, 11:46:22 »
anti epc :)

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: tdi motor dsg vites
« Yanıtla #11 : 08 Ağustos 2007, 13:58:39 »
elektronik moduler kontrollu gaz sistemi kimsenin hosuna gitmiyor ama nedense benim hosuma gidiyor.
gaza basinca motorun kukremesi geliyor kulaklariniza.daha sonra depolanan guc birden aktarma organlariyla yola iletilince insan ister istemez geriye koltuga yapisip kaliyor.bunun en guzel yani birisiyle kapisirken onun araci sizin aracinizin burnunu hafif geciyor sonra gaz etkili olmaya baslayin ca siz birden onun onune geciveriyorsunuz bu da benim cok hosuma gidiyor.
onceden otomatik sanzimanli araclarin tadi mi olurmus be derdim kendi kendime.taa ki dsg sanzimani taniyana kadar.ilerde nasip olurda kendime bir arac alacak olursam yeterli parayi bulduktan sonra gozum kapali dsg sanzimanli bir vw alirim.herkese de tavsiye ederim.passatta yaklaik 5-6 bin ytl oynuyor dsg sanzimanin fiyati,bu farka kesinlikle deger dusuncesindeyim...

iyi foumlar...