bir vw ve sahibinin araba hakkında usta olması başarı hikayesi gibi
ama mehmet hocam iyi yakalamışsın rolanti problemi olan ilk önce buraya
baksın derim konu bence üst konu olsun
teşekkür ederim
1.000.000 km uzun yol tecrübesi olan tır şoförü dayımın bu tür konularla ilgili düşüncelerini gerçekten çok haklı bulurum:
Arabanın sorununu şoförü bulur usta bir şey bilmez sen sorunu bulur ustaya tarif edersin o da yapar. Usta senin arabanı senden iyi bilmez çünkü problemin hangi koşullarda ortaya çıktığını ve ayrıntılarını en iyi sen anlarsın dikkatli olursan diyor.
doğrusu her rolanti ve stop etme problemi bundan kaynaklanmayabilir kuşkusuz farklı sebepler de olabilir ancak ayrıntılar üstünde biraz daha yoğunlaşınca insan daha doğru sonuçlara ulaşabiliyor. örneğin özellikle aracın durmak için frene bastığınızda stop etmesi asıl ipucunu veriyor zira frene basıldığında motor ister istemez esniyor motor esneyince haliyle kırık olan bu borular da esniyor ve kırık olan yerlerden daha fazla hava girmeye başlıyor bu da malum sorunu tetikliyor. zaten dikkat ettiğimde frene daha yavaş bastığımda ya da normal rolantide çalışırken hiç bir sorunla karşılaşmıyordum. özellikle daha güçlü frenlerde rolantiye düşersem stop ediyordu araç bu da bence işin püf noktası. yani ayrıntılara çok dikkat etmek gerekiyor.
bu arada sabit konu olması da iyi olmuş zira bu sorunu çok kişi yaşıyor ve çoğu da ciddi masraflar ettiği halde çözüme kavuşturamıyor bu sorunu. umarım diğer arkadaşlara da yardımcı olur.