Gönderen Konu: hareket halindeyken rolantiye düşünce stop etme sorunu ve çözümü  (Okunma sayısı 253440 defa)

Çevrimdışı sezerrollas

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
arkadaş aynı sorun bende de vardı fren sıstemınde kacak bulduk hava alıyormus o yuzden stop edıyordu kacagı gıderdık sorun kesıldı aklınızda bulunsun

Logged

Çevrimdışı adnk_55

  • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar usta işinden anlamam ama bi önceki aracım fiat stilo idi. Araca lpg taktırdım sonra seyir halinde iken durduğumda devir düşüp stop ediyordu benzine aldığımda stop etmeyip rolanti kendini topluyordu lpg ye baktık ettik son çare markayı değiştiridk yine sorun devam etti. En iyi motor ustası dediler yine sonuç yok 3 ay uğraştım. Stilo forumlarında birileri motor eksta bir yerden hava alıyordur demişti manifolta baktık ettik yok. En son hava filtresinden gaz kelebeğine giden boruya yapışık bir kutu vardı onun altına tesadüf baktım bir delik vardı ısrarla ustaya o deliği kapattırdım (usta abi bundan değildir demişti) ve o deliği kapattıktan sonra araba düzeldi. Özet olarak motor mutlaka bir yerlerden almaması gereken bir hava alıyordur


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Çevrimdışı gutlu

  • İleti: 6
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4
s.a arkdaşlar. foruma yeni üye oldum. bu başlıktaki yazışmaların hepsini okudum. bende 98 Golf 4 1.6 AKL 8 valf var. Sabah motor soğukken rolantide düzensizlik ve hafif titreme oluyor  kaputu açınca motorun biraz sarsıntılı ve düzensiz çalıştığını görüyorum. fakat motor devri 800 rpm de sabit devirde hiç dalgalanma olmuyor.  Motor 5 dk çalıştıktan sonra (ısındıktan sonra) saat gibi çalışmaya devam ediyor hiç bir titreme kalmıyor gaz kelebeği, hava akışmetresi, bujiler, ısı müşürü vs vs. hepsi kontrol edildi fakat çözüm bulamadım. Ustam  dert edilecek bir şey olmadığını söyledi.

Hava filtresinden motor a giden ve hava akışmetresinin de üzerinde bulunduğu körüklü hava hortumunu sökünce ( yani akışmetreyi devre dışı bırakınca) motordaki düzensizlik azaldığını gördüm.

Geçtiğimiz günlerde yukarıda "mehmetcevahir" arkadaşımızın bahsettiği hortumu söktüm ve "mehmetcevahir" arkadaşımda olduğu gibi yağ buharını yanma odalarına tayan küçük hortumun gevrediğini ve çatladığını gördüm. tabi plastiğin en büyük düşmanı yağ olduğu için ufak bir çatlak dahi olsa oradaki yağ buharı ile hortum daha çabuk deforme olabiliyor. çatlayan hortumu yenisi ile değiştirdim fakat sabah soğukken meydana gelen düzensizliğin devam ettiğini gördüm.

Biraz titiz olduğum için bu olay benim canımı sıkmakta. forumu baştan aşağı taradım. başka forumlara da baktım vw grubunun 1.6 akl motorlarında bu sorunla epey arkadaşın karşılatığını gördüm. önceleri motorun çalıma düzeni mi böyle acaba diye düşünmeye başladım fakat her 1.6 akl de bunun olmadığını gördüm.

Benim ile aynı sorunu yaşayan ve bana yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı ?

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Benim aracımda polo classic 1.6 akl ve bahsettiğiniz olay benim aracımdada var.Ben sorunu buldum en azından bulduğumu zannediyorum.Hava akışmetreyle beraber olan emme havası sıcaklık sensörü arızalı dolaysıyla akışmetre değişmesi gerek...

Çevrimdışı gutlu

  • İleti: 6
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4
hocam siz akışmetreyi değiştirdiğinizde problem çözüldü mü ? yoksa akışmetre ile beraber ısı sensörü de mi değişmeli ?

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Değiştirmedim değiştiricem.Bizim akl motor araçlarda Maf sensörü ve IAT beraber iki direnç var üzerinde IAT havanın sıcaklığını soğukluğunu algılıyor,bu arızalandığında sabah kaba rolanti,rolanti düşmesi,titreme,stop etme,araç hırr hır çalışıyor :) Isındığında bir problem olmuyor.

Çevrimdışı gutlu

  • İleti: 6
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4
aynı sorun bende de var hocam. akışmetrelerin orjinalleri 600 tl civarında. kesin çözüm sağlar mı acaba ? çünkü ben 1 günlük sağlam bir akışmetrey kendi aracıma taktım. ama yine aynı şekilde titreme olmuştu. çözemedim bir türlü. siz yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyor musunuz?

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Sizinki arızalımı bilemem,maf hassas bi parça sökerseniz el yada herhangi cisim sürmeyin.Eğer problem buysa,sigortaları kontrol edin soketlerde oksitlenme varmı,beyinde ıslaklık varmı bunları kontrol ettikten sonra maf temizlemek için özel sprey var sadece onu kullanın.Eğer düzelmesse maf ın arızalı olduğuna emin olduğunuzda değişmesi gerek.Aracın üzerindeki Hitachi piyasada hella olarak bulunuyor 450 tl birde pierburg var buda alman ve kaliteli imiş ben bulamadım bekliyorum buda 230 tl.

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Her akışmetre uyum sağlamıyor araca 100 tl ye de var bahsettiğimiz problemi çözüyor fakat yakıt artıyor:)

Çevrimdışı gutlu

  • İleti: 6
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4
anladım hocam. bakalım hafta içi araştırayım biraz. eğer olumlu veya olumsuz durum olursa sizinle irtibata geçerim. siz de çözüm bulabilirseniz buraya yazarsanız sevinirim.

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Tabiki...Bilgisayara bağlattınızmı hiç aracınızı ?

Çevrimdışı gutlu

  • İleti: 6
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4
bağlattım bir arıza göstermedi. ama dediğim gibi baka bir golf den hava akışmetresi söktük ve 1 gün boyunca o sorunsuz akışmetreyi kullandım fakat aynı sorun devam etti. kesin çözüm olacağını bilsem 400-500 neyse verecem parasını değiştirecem fakat emin olamıyorum.

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Buna benzer problemleri daha önce çok yaşadım her ustaya gittiğimde kaputu açar açmaz boğaz kelebeğine sarıldılar.Rolanti dalgalanıyordu kelebek dediler Hava hortumları çatlak çıktı,westinghause hortumu yırtık çıktı,araç çekişten düşüyordu kelebek dediler motor soketlerinden su çıktı :)Maf ı temizledim uçak gibi oldu yine benzer şeyler yaşadım hararet müşürü arızalı çıktı termostat arızalı çıktı hep kendim çözdüm.Bilgisayarda arıza veriyor benimki yine kelebek dediler problemle ilgili araştırdım alakası yok IAt arızalı:)

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Aslında Maf ölçülerek kontrol edilebiliyor sağlam değilmi ama nerdeeeee o elektrikçi dediğim gibi kontrollerini yap yada yaptır ondan sonra değiştirmeyi düşün.