Gönderen Konu: hareket halindeyken rolantiye düşünce stop etme sorunu ve çözümü  (Okunma sayısı 254787 defa)

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
arkadaslar merhaba benim golfte de buna benzere bi sıkıntı var yazılarınızın bir çoğunu okudum bende sorunu anlatayım. arabamla işe gidiorum sabah hiçbir sıkıntı olmuo rahat çalışıo ama öğlen yemeğe arabayla gitmek istiyorum marşa basıorum 3.üde çalışıo sonra bidaha stop etmio bu bikaç gün önce 7. marşta çalışmasıyla devam etti. şimdi de son zamanlada bi sıkıntı olmadı ilk marşta çalıştı. Anlayacağınız gün içinde arabamı çok kullandığımda ara ara çalışmıo ama hareket halindeyken hiç bir sıkıntı yok. Bu neden olabilir. yardımcı olursanız sevinirm.

aynı sorun bende de oldu ilk başlarda zor çalışıyordu hatta araba kendi kendine gaz veriyordu rolanti düzensizdi :D ve bir gece yolda stop etti ve çok zor çalıştı. hareret 90 dereceye geldiğinde durduğım anda araba stop etmeye başladı. Bilgisayara bağlandı ve ısı sensörü arızalı dendi değiştirdim hiç bir sıkıntı yok 35 tl hallettim. berki aynı sorun olabilir.

Logged

Çevrimdışı albay71

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta 1.2 TSİ
  • Şehir: Kastamonu
aynı sorun bende de oldu ilk başlarda zor çalışıyordu hatta araba kendi kendine gaz veriyordu rolanti düzensizdi :D ve bir gece yolda stop etti ve çok zor çalıştı. hareret 90 dereceye geldiğinde durduğım anda araba stop etmeye başladı. Bilgisayara bağlandı ve ısı sensörü arızalı dendi değiştirdim hiç bir sıkıntı yok 35 tl hallettim. berki aynı sorun olabilir.

çok teşekkür ederim bende dediğin gibi bi takip edeyim sonra ısı sensörüne baktırıyım inşallah dediğiniz gibidir sadece çok teşekkür ederim.

Çevrimdışı optisyen_galip

  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
güzel yakalamışsın tşk ederiz bilgi için aynısını yaptım :)
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2011, 20:26:34 Gönderen: optisyen_galip »

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
arkadaşlar bendeki stop etme ve devir dalgalanma problemi atiker kırmızı enjektörleri siyah olan horizon enjektörlerle değiştirmemle yok oldu bunun için 200 tl fark istediler daha 3 ay önce takılanmasına reğmen haklı olarak vermedim sorunu çözmezlerse hukuksal yollara gideceğimi bildirdim ücretsiz değişildi bilginiz olsun.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı yabancı

  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
benim aracımda ilk çalıştırdığımda dizel araç gibi biraz gürültülü ve sarsıntılı çalışıyor. araç titreşimle ilerliyor rolantide biraz yol gidince problem yok. bu sorunun sebebi ne olabilir? aracım 2000 otomatik vites golf 4 ve 8 aylık brc sistem takılı

Çevrimdışı 71_police

  • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
slm  benim arcımda 99 model manuel  128 binde. lpg takılalı 20 bin oldu araç son zamanlar genelde sabah ilk çalışmada motor 25 30 saniye rolantide çalıştıktan sonra birden kesilme devir düşme stop edecek seviyeye gelme sonra tekrar toparlama rolentide çalışam gibi bi sorun oluyor eger gaz verip bu durumu biraz engelliyorsam da araç ışıklarda kalkarken gaz yemeyip stop ediyor ve yığılıyor usta kış aylarında normal dedi ama hiç de normal bi tarafı yok sabahları canımı sıkıyor bilgisi olan varsa acil yardım sorunu da bilmiiyor usta gereksiz bişey değiştirmek istemiyorum

Çevrimdışı s.akin

  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
akadaşlar yeni golf4  kullanıcısıyım araba cok aşırı soguklarda hırlamadan tek marşta calışırken araba ısınınca marşa daha uzun basmak yanı cok hırladıktan sonra calışıyor anlamadım bu işi yardımcı olun( arac  2000 model lpg var. 120 binde)

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
benim aracımda ilk çalıştırdığımda dizel araç gibi biraz gürültülü ve sarsıntılı çalışıyor. araç titreşimle ilerliyor rolantide biraz yol gidince problem yok. bu sorunun sebebi ne olabilir? aracım 2000 otomatik vites golf 4 ve 8 aylık brc sistem takılı

selam aynı durum bende de var.  bi çare bulabildiniz mi acaba?

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
merhabalar arkadaşlar uzun süredir golf4 ümü sattığımdan foruma uğrayamıyordum. şimdiki aracım 2000 model honda accord 2.0 ex v-tec 147 hp 187 nm tork. ilk mesajda bahsettiğim sorunlar stop etmeye kadar varmasada az da olsa şimdiki aracımda da ortaya çıkmaya başladı ne yazık ki. benzinde hiçbir sorun yok. lpg sistemini ise 9000 km önce sıralı sistem zavoli taktırdım. tabi bu konudan müzdarip biri olarak epeyce bir araştırma ve tecrübe sahibi oldum. kimi zaman çözebildik sorunları kimi zamansa çözümsüzlük devam etti. yeni şeyler tecrübe ettiğim için bu mesajı yazma ihtiyacı duydum belki forumdaki arkadaşlara faydalı olur düşüncesi ile. aracın bütün her yerini kontrol ettiğimiz halde bakmayı unuttuğumuz bir yer olduğunu yeni farkettim. "akülerimiz" normal şartlar altında akülerimizi belli amper seçenekleriyle kullanıyoruz. çoğunluk 60 amper kullanıyor.ama tabi tekrar belirtiyorum normal şartlarda. ancak biz araçlarımıza sonradan standart dışı ekipmanlar takıyoruz. sis lambalarından tutun da ses sistemine kadar. bunlardan en önemlisini ise göz ardı ediyoruz. "LPG sistemlerimiz" lpg sistemleri de diğer elektronik sistemler gibi aracımızın akımını paylaşıyor. özellikle kış ayları aküler için zorlayıcıdır. hava şartlarının normal değerlerin çok çok altına inmesi akülerimizin hem ömrünü azaltmakta hem de güçlerini kaybetmelerini sağlamakta. özellikle de şehir içi kısa mesafelerde kullanılan araçlara ait aküler bu sorunu daha fazla yaşamakta. hal böyle olunca zaten aracın normal çalışma sistemini dahi devam ettirebilecek gücü sağlayamayan akülerimiz ekstra donanımlar yüklediğimiz araçlarımızda yetersiz kalabiliyor. sorunların özellikle rolanti esnasında ortaya çıkmasına gelince ise durumu şöyle açıklayabilirim: araç çalışma sistemi için ihtiyaç duyduğu elektrik ihtiyacını ilk çalıştırma esnasında aküden karşılıyor. ancak akünün görevi orada bitmiyor. araç çalışmaya başladıktan sonra elektrik ihtiyacın çoğunluğu alternatörden karşılanıyor. alternatörün besleme gücünü aşan durumlarda ise aküden gerekli akım çekiliyor. zira alternatör bir yandan aracın akımını beslerken bir yandan da aracın aküsünü şarj etmeye çalışıyor. özellikle rolanti esnasında alternatörün ürettiği akım azaldığından araçtaki elktronik sisteminin ihtiyacı olan akım aküden dengelenmeye çalışıyor. akümüzün güç durumu yeterli değilse de araç nerdeyse stop etmeye varan durumlarla karşılaşıyor. sorunu özellikle lpde yapmasının sebeplerine gelince lpg sisteminin de belli bir miktar güç çekmesi ve aracın ihtiyacı olan elektrik gücünü paylaşması. özellikle dikkat ederseniz rolanti esnasında klimayı açtığınızda farları açtığınızda ya da otomatik olarak radyatör soğutma fanlarının devreye girme esnasında aracın zorlandığını rolantinin titrediğini ekran aydınlatmalarının ya da farların sönükleştiğini göreceksiniz. bu sorunun eğer başka sorun yoksa  lpgli araçlarda akü amperinin yükseltilerek ortadan kaldırılabileceğini düşünüyorum. benim aracımın aküsü zaten ömrünü doldurmak üzere normalde 60 amperlik akü bulunuyor üstünde. ancak ben bunu 72 ampere çıkaracağım yakın zamanda. değiştiridğim zaman araçta ortaya çıkacağını düşündüğüm izlenimlerimi buradan paylaşmayı düşünüyorum. herkese selam ve saygılar...

Çevrimdışı golf_4

  • İleti: 476
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A3 S-LİNE
  • Şehir: İstanbul
bendede aynı sorun vardı manifolttan hava alıyordu orda yanılmıyorsam keçeleri degiştirdiler ve sorun ortadan kalktı ...orayıda göz ardı etmeyin derim
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2012, 21:34:17 Gönderen: golf_4 »
Vorsprung Durch Technik

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
merhabalar arkadaşlar uzun süredir golf4 ümü sattığımdan foruma uğrayamıyordum. şimdiki aracım 2000 model honda accord 2.0 ex v-tec 147 hp 187 nm tork. ilk mesajda bahsettiğim sorunlar stop etmeye kadar varmasada az da olsa şimdiki aracımda da ortaya çıkmaya başladı ne yazık ki. benzinde hiçbir sorun yok. lpg sistemini ise 9000 km önce sıralı sistem zavoli taktırdım. tabi bu konudan müzdarip biri olarak epeyce bir araştırma ve tecrübe sahibi oldum. kimi zaman çözebildik sorunları kimi zamansa çözümsüzlük devam etti. yeni şeyler tecrübe ettiğim için bu mesajı yazma ihtiyacı duydum belki forumdaki arkadaşlara faydalı olur düşüncesi ile. aracın bütün her yerini kontrol ettiğimiz halde bakmayı unuttuğumuz bir yer olduğunu yeni farkettim. "akülerimiz" normal şartlar altında akülerimizi belli amper seçenekleriyle kullanıyoruz. çoğunluk 60 amper kullanıyor.ama tabi tekrar belirtiyorum normal şartlarda. ancak biz araçlarımıza sonradan standart dışı ekipmanlar takıyoruz. sis lambalarından tutun da ses sistemine kadar. bunlardan en önemlisini ise göz ardı ediyoruz. "LPG sistemlerimiz" lpg sistemleri de diğer elektronik sistemler gibi aracımızın akımını paylaşıyor. özellikle kış ayları aküler için zorlayıcıdır. hava şartlarının normal değerlerin çok çok altına inmesi akülerimizin hem ömrünü azaltmakta hem de güçlerini kaybetmelerini sağlamakta. özellikle de şehir içi kısa mesafelerde kullanılan araçlara ait aküler bu sorunu daha fazla yaşamakta. hal böyle olunca zaten aracın normal çalışma sistemini dahi devam ettirebilecek gücü sağlayamayan akülerimiz ekstra donanımlar yüklediğimiz araçlarımızda yetersiz kalabiliyor. sorunların özellikle rolanti esnasında ortaya çıkmasına gelince ise durumu şöyle açıklayabilirim: araç çalışma sistemi için ihtiyaç duyduğu elektrik ihtiyacını ilk çalıştırma esnasında aküden karşılıyor. ancak akünün görevi orada bitmiyor. araç çalışmaya başladıktan sonra elektrik ihtiyacın çoğunluğu alternatörden karşılanıyor. alternatörün besleme gücünü aşan durumlarda ise aküden gerekli akım çekiliyor. zira alternatör bir yandan aracın akımını beslerken bir yandan da aracın aküsünü şarj etmeye çalışıyor. özellikle rolanti esnasında alternatörün ürettiği akım azaldığından araçtaki elktronik sisteminin ihtiyacı olan akım aküden dengelenmeye çalışıyor. akümüzün güç durumu yeterli değilse de araç nerdeyse stop etmeye varan durumlarla karşılaşıyor. sorunu özellikle lpde yapmasının sebeplerine gelince lpg sisteminin de belli bir miktar güç çekmesi ve aracın ihtiyacı olan elektrik gücünü paylaşması. özellikle dikkat ederseniz rolanti esnasında klimayı açtığınızda farları açtığınızda ya da otomatik olarak radyatör soğutma fanlarının devreye girme esnasında aracın zorlandığını rolantinin titrediğini ekran aydınlatmalarının ya da farların sönükleştiğini göreceksiniz. bu sorunun eğer başka sorun yoksa  lpgli araçlarda akü amperinin yükseltilerek ortadan kaldırılabileceğini düşünüyorum. benim aracımın aküsü zaten ömrünü doldurmak üzere normalde 60 amperlik akü bulunuyor üstünde. ancak ben bunu 72 ampere çıkaracağım yakın zamanda. değiştiridğim zaman araçta ortaya çıkacağını düşündüğüm izlenimlerimi buradan paylaşmayı düşünüyorum. herkese selam ve saygılar...

Bence akü değiştirme ile bu sorunu çözemezsiniz, Benim araca lpg ilk takıldığında hiç sorun yoktu, çok soğukta bile ilk çalışmada bir titreme yapmadan harika şekilde çalışıyordu. Ortalama 1,5 yıl kadar sonrasında sorun yaşamaya başladım. Sorun ise sadece ilk çalıştırmada araç biraz ısınıncaya kadar titreme oluyor, sonrasında herşey mükemmel...Akümü değiştireli 6 ay oldu akü öldüğünden dolayı. Sıfır mutlu taktırdım, herhangi bir değişim yaşamadım. Aracım comfortline, lpg harici hiçbir ekstra bişey yok, ne ses sistemi, ne de sis farı, stock halde....
Bu durumu ben de çok araştırdım ve ulaştığım sonuç ise Araba ecusu sürekli lpg parametreleri ile çalıştığı için ve bu parametreleri kayıt ettiği için sabah benzindede aynı değerleri uygulamaya kalkıyor.Yani benzini lpg gibi yakmaya çalışıyor.Bunun sonucunda sabah zengin karışım ve  sonucunda çiğ yakma ve çalışamama sorunu ortaya çıkıyor...

Fakat aracınızı 1 ya da 2 depo kadar tekrar benzinle kullanın. Tekrar araç ecusu eski parametrelerine dönmeye başlıyor ve yine sorunsuz günlerine dönmeye başlıyor...

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Bence akü değiştirme ile bu sorunu çözemezsiniz, Benim araca lpg ilk takıldığında hiç sorun yoktu, çok soğukta bile ilk çalışmada bir titreme yapmadan harika şekilde çalışıyordu. Ortalama 1,5 yıl kadar sonrasında sorun yaşamaya başladım. Sorun ise sadece ilk çalıştırmada araç biraz ısınıncaya kadar titreme oluyor, sonrasında herşey mükemmel...Akümü değiştireli 6 ay oldu akü öldüğünden dolayı. Sıfır mutlu taktırdım, herhangi bir değişim yaşamadım. Aracım comfortline, lpg harici hiçbir ekstra bişey yok, ne ses sistemi, ne de sis farı, stock halde....
Bu durumu ben de çok araştırdım ve ulaştığım sonuç ise Araba ecusu sürekli lpg parametreleri ile çalıştığı için ve bu parametreleri kayıt ettiği için sabah benzindede aynı değerleri uygulamaya kalkıyor.Yani benzini lpg gibi yakmaya çalışıyor.Bunun sonucunda sabah zengin karışım ve  sonucunda çiğ yakma ve çalışamama sorunu ortaya çıkıyor...

Fakat aracınızı 1 ya da 2 depo kadar tekrar benzinle kullanın. Tekrar araç ecusu eski parametrelerine dönmeye başlıyor ve yine sorunsuz günlerine dönmeye başlıyor...

Çevrimdışı serkan selli

  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Aynı  sorun Bndede Var Araba Gazdeyken Vitesi Boşa Aldıgımda Devir 1000 in Üstüne Bikaç defa İNip Cıkıyor Sonrada Stop Ediyor.Göstermedıgım usta kalmadı bogaz kelbegını temızledık Biraz düzelir gibi yaptı ama yıne yapıyor.Sana Sorumm Şu olucak Bu Yırtık Hortum Bilgisayara baglayınca Cıkmadımı..?

Yarın İlk İŞim Bu Hortumları Kontrol Etmek Olucak :)
İki Çeşit Araba Vardır;Almanlar Ve Diğerleri !

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Bence akü değiştirme ile bu sorunu çözemezsiniz, Benim araca lpg ilk takıldığında hiç sorun yoktu, çok soğukta bile ilk çalışmada bir titreme yapmadan harika şekilde çalışıyordu. Ortalama 1,5 yıl kadar sonrasında sorun yaşamaya başladım. Sorun ise sadece ilk çalıştırmada araç biraz ısınıncaya kadar titreme oluyor, sonrasında herşey mükemmel...Akümü değiştireli 6 ay oldu akü öldüğünden dolayı. Sıfır mutlu taktırdım, herhangi bir değişim yaşamadım. Aracım comfortline, lpg harici hiçbir ekstra bişey yok, ne ses sistemi, ne de sis farı, stock halde....
Bu durumu ben de çok araştırdım ve ulaştığım sonuç ise Araba ecusu sürekli lpg parametreleri ile çalıştığı için ve bu parametreleri kayıt ettiği için sabah benzindede aynı değerleri uygulamaya kalkıyor.Yani benzini lpg gibi yakmaya çalışıyor.Bunun sonucunda sabah zengin karışım ve  sonucunda çiğ yakma ve çalışamama sorunu ortaya çıkıyor...

Fakat aracınızı 1 ya da 2 depo kadar tekrar benzinle kullanın. Tekrar araç ecusu eski parametrelerine dönmeye başlıyor ve yine sorunsuz günlerine dönmeye başlıyor...
dikakt edersen senin anlattığın sorunla konu başlığında anlatılan sorun farklı şeyler

Aynı  sorun Bndede Var Araba Gazdeyken Vitesi Boşa Aldıgımda Devir 1000 in Üstüne Bikaç defa İNip Cıkıyor Sonrada Stop Ediyor.Göstermedıgım usta kalmadı bogaz kelbegını temızledık Biraz düzelir gibi yaptı ama yıne yapıyor.Sana Sorumm Şu olucak Bu Yırtık Hortum Bilgisayara baglayınca Cıkmadımı..?

Yarın İlk İŞim Bu Hortumları Kontrol Etmek Olucak :)
bigisayardan çok şey beliyorsunuz gibime geliyor :) bilgisayar sadece araç ecusuna bildirilen elektronik bilgileri okuyabilir. bir hortumun kırık olduğunu sadece bakarak anlayabilirsiniz.

ha bi de mesajları baştan sona okursanız sorunlarınızla ilgili daha açıklayıcı bilgilere ulaşabilirsiniz. zira anlatılan sorunların birden farklı sebepleri olabiliyor. hatta çoğunlukla basit bir lpg ayarı ile çözülebiliyor eğer başka bir sorun yoksa. lpg ayarlarındaki sorun ise genellikle benzin enjektörleri basınç ayarları ile lpg enjöktörlerinin basınç ayarlarının birbirini tutmaması şeklinde karşılaşılabiliyor.
« Son Düzenleme: 08 Şubat 2012, 15:33:59 Gönderen: mehmetcevahir »