İyi günler
---2004 model 16 valf bcb motor bora pasific aracım var, Bu tip motorda maf sensörü var mı? söküp temizlemek istiyorum. Bir kaç arkadaş BCM motorlarda olmadığını söyledi. Peki gerçekten yok ise araba hava akışını nasıl ayarlıyor? BU konuya değinmemin sebebi, aracım 2000-2300 devir aralığından birinci vitesden 2. vitese geçerken çok hafif silkeleme yapıyor. Bilgisayara bağlantı sorun gözükmedi. Bir iki tamirci baktı bulamadı. Şimdi BRC tüp takdırdım ve bu arıza sanki 10 kat arttı. şimdi daha belirgin silkeliyor. Araca gaz verince silkelemeyi kurtarıyor. Ve en kötüsü bunu herzaman yapmıyor. Silkeleme yapmadan rahatça hızlandığıda oluyor. Bujiler de değişti ama sonuç yine aynı.
--- Vw yetkili servisinde trigeri değiştirdiler o zaman araba 60.000 km deydi. 4. yılını doldurmuştu. Oysa şimdi araç 97.000 km de ve o zamandan bu güne kadar tam 37 bin km dir böyle kullanıyorum. O tarihde bu şikayetle yetkili servise gittim. Aracı sürdüler v.s bunda bişey yok dediler. Aracı devirli kullandıklarında bu sıkıntıyı yapmıyor, sadece devirsiz yada az gaz vererek hızlanma anında bu sıkıntıyı yapıyor. Ne dediysem bunda bir şey yok dediler, sente kaçıklığı bu araçlarda öyle yarım diş falan olmaz diye söylediler. Birde sente kaçıklığı olan aracın deviri araç boşta iken gaza basıldığında 7000 lere çıkmaz dediler. Servis aracı bilgisayara bağlandığında da bobinlerde sorun görmediğini söyledi. Bu emme manifolt sensörü bu arızayı yapabilir diye bir yerlerde okumuştum. Onu için gittim özel bir spray varmış onu buldım aldım."air flow senör" cleanin spray diye bir malzeme bunu kullanarak temizlemek istedim .Ancak BCB tip motorda bu sensörün yerini bulamadım.
--- bir ustamın tekrar senteye baktır demesi üzerine kontrol için bugün başka bir özel servise gittim, sentesine baktı. Hava filtresinin bulunduğu büyük plastik parçayı çıkardı. Bir tane buujiyi söktü. Sonra V kayışının bulunduğu sol kenarda bulunan plastik kapagı söktü. Soldan 1. bujiyi çıkardı ve içine uzun bir tornavida soktu. Sonra el ile kayışı döndürmeye başladı. Sonra tornavida önce içeriye girdi ve anahtarla mili döndürdükçe tornavida yukarıya doğru çıkmaya başladı ve en üst seviyeye geldiğinde kayışın takılı olduğu 2 adet kasnağın üzerine bir aparat yerleştirdi. Bu aparat 15 cm lik bir parça olup umastar gibi bir alet. Aparat kasnakların üzerindeki delikleri karşılayarak biraz zorlayınca girdi. Bu yerine giriyorsa sente kaçıklığı yoktur dedi. Kısaca belki kötü anlattım ama triger kayışında sente kaçıklığı olup olmadığını böyle kontrol etti. Sente kaçıklığı olmadığını görünce aracın 4 tane ateşleme bobinini ve bujilerini değiştirdi. Toplam 350 tl tuttu. İlave olarak benzin filtresinide değiştirdi. Katalatik konvertörün tıkanık olup olmadığını anlamak için ekzosa bir çihaz sokarak kontrol etti. Ateşleme bobinini ve bujileri bosch marka taktı. Neyse servisden çıktıktan 15 km sonra silkelemeyi gine yaptı. Tamirciyi aradım. Kem küm bişeyler desede yarım ağız getir bakalım falan dedi. Aracın beynine ve enjektörlerine bakacakmış. Enjektörden olsaydı tüpe geçince yapmaması gerekmez miydi. Velhasıl iyice şaşırdım kaldım.
--- bir başka usta da bogaz kelebeğini söktü, temizlik v.s adaptasyon yapıldı. Hava emiş sisteminde kaçak olup olmadığını kontrol için hava eniş ağzını eliyel kapatıp kontrol v.s etti. Sonuç gine alamadık.
--- bir başka usta benzini aldığın yeri değiştir. Würth'ün şu katkılarını her 5000 de bir kullan dedi onlarıda yaptık, yine düzelme olmadı.
--- Ne yapayım ateşleme bobinlerini geri iade edeyim mi? Araç 97 binde ve tüp takılalıda 7 bin km oldu. Şimdiye kadarda ateşleme bobini hiç değişmemişti. Bu parçanın belli bir ömrü var mı? Takmışken kullanayım mı? Yada aracı geri götürüp söktüreyim mi? 60 binde triger değişiminden yaklaşık 1000 km sonra başlayan bu arıza ile 30 bin km dir arabayı kullanıyorum. Ne yapacağız. Yardımlarınızı rica ederim