sevgili kardesim bahsedilen aracta bizde 2 tane var.dsg sanziman sistemi hakkinda sorulari olanlari yanitlayabilirim.
simdi turbo motorlu araclarda turbonun devreye girmesi diye birsey yok.arac calisir haldeyken bile turbo devrededir.sadece turbonun en etkili olmaya basladigi devirler vardir.bu da aracin maksimum torkundan baslar maksimum guc elde ettigi devire kadar devam eder.
vw passat 2.0 tdi nin maksimum torkunu topladigi devir 1750 dd dir.yani turbonun etkisi bu devirlerden sonra baslar.
ilk kalkis aninda zaten agir bir aractir bir de otomatik sanzimanin etkisiyle 17500 dd ye kadar zaten hantal kalir.
otomatik vitesli araclar elektronik kontrollu chip ve sensorlerle calisir.gaza basar basmaz bunun etkisi hemen lastiklere aktarma organlarina yansimaz.gaza basinca motor sesini duyabilirsiniz ama bunun yere yansimasi yaklasik 0.3 saniye alir.dsg sanziman en hizli vites degistiren ve surucusunun nasil vites degistirmek istedgini anlayabilen en iyi sanzimanlardan birisidir.zaten yeni nesil olarak hitap edilen bir dsg sanziman bir de bmw nin smg sanzimani vardir.
gaza basisinizda yaklasik 0.3 saniye sonra hissetmeye baslarsiniz.bu sadece kalkislarda degil ara hizlanmalarda da ayni.isterseniz deneyin 50 km hizla giderken 3. viteste yaklasik 2200 devir civarinda olursunuz.gazdan ayaginizi cekin ve tekrar gaza basin.motor sesini duyarsaniz ama arac hemen basar basmaz kalkmaz.
@mcsahan
servisteki her kimse yanlis bilgi vermis.2300 devirde turboda ilk etkili olmaya basladigi an degildir.
eger 1.4 tdi ise servis elemani biraz hakli fakat 2200 devir olacak yaklasik 100 devir sallamis
1.9 tdi ise 1800 dd de aracinizin turbosu etkili olmaya baslar.
selamlar...