aksine küf bir kez yerleşti mi o incecik kaportanın içinde yol kat ediyor ve yayılıyor. sök parçayı, her iki tarafından bak. burası sağlam dersin. ama işleme geçildiğinde bir bakarsın ki işi btmiş. kanser almış yürümüş.
elbette mk3 için kısa sayılabilecek bir süreç içinde o raddeye gelmesi pek mümkün değil. özellikle mk1-mk2 gibi daha yaşlı araçlarda bu daha sık görülebilir. ama dediğim gibi aracın saklanma koşulu çok önemli. ıslak aracı tente alatında saklıyorsan her an her şey bekleneilir. keza çamurlu bırakıyorsan o çamur nemi buharlaşma süresini uzatacağından yine tehlike. ama kapalı garajın varsa araç hobi aracı ise ve sadece güneşli havalarda hafta sonu kullanılıyorsa istersen çıplak kaporta ile sakla.
ilk senaryodaki gibi kötü koşullara maruz kalan bir aracı kapladın mı, çürük belirtilerinin görünmesini de engellemiş olursun. pas oksijeni bulacağı ufacık bir deliği dışarıdan olmasa dahi içeriden illa ki bulur kendine.