Bir aracı aldıktan sonra bu kadar düşünürseniz o aracı kullanmanızın bir anlamı yok demektir. Bugün Ford olsun VW olsun veya başka marka bir dizel araç olsun, bunların motorlarının rektefiye fiyatları üç aşağı beş yukarı aynı. Yerli araç alayım derken Transit alıpta motoru bitirirseniz bie VW'in rektefiyesine ayıracağınız masrafın hemen hemen aynısını ödersiniz.
Kaldı ki bir motorda km belirlemek olanaksızdır. Bugün bir dizel motor 400.000'i rahatlıkla bulurken; bakımları zamanında yaptırmamak,turbonun milinin bozulması,mil kesmesi,silindirlere bir parça kaçıp ya da motora yağ basması sonucu daha 30.000 km'de bile motor tamirine girebilirsiniz. Ya da krank dişlisinin,sıyırması,subap kesmesi,triger kayışı kopması, triger bilyası dağıtması gibi küçük ayrıntılar bile büyük sorunlara yol açabilir. Kimse aldığı araç için şu km'yi yapar, ben 500.000'i deviririm diyemez. Tabi çevremizde gördüğümüz taksiler,ticari araçlar,şirket araçlarının 400.000- 500.000'li km'ler yaptıklarına bakmayın. Siz 300.000 km'yi 10 yıl'da yaparken onlar 300.000'i 3-4 yıl'da yapabiliyorlar. Sizin aracınız'ın 10 yıl içinde başına neler geleceği aşikarken, o araçların 3-4 yıl içinde başlarına pek birşey geleceği aşikar değildir. 3 yılda 300.000 yapmakla 10 yıl da 300.000 yapmanın arasında çok fark vardır. Siz 5 yıl'da triger bakımına girersiniz 1 yıl'da girer.Siz her yıl yağ bakıma girerseniz veya daha fazla, o 2 ay'da girer. Sizin filtreleriniz yağ bakıma kadar dolar, deforme olur, onun filtreleri deforme olmadan yağ bakımına girer. Bir söz vardır işleyen demir pas tutmaz. Bakımları zamanında yapılan ticariler uzun kilometreler yapabiliyorlar. Tabi istisnalar hariç. Benim kendi aracım yıl da en falza 8.000 km yapıyor,yapmıyor. Ama ben 2.000 km'de bir hava filtresini temizlerim, mazot filtresini gerektiğinde kendim temizlerim, yağına suyuna bakarım.
Şunu da unutmamak gerekir ki; kapıda yatan araç daha çok yağ eksiltir, neden diye sorarsanız; araç yattıkca yağ özelliğini kaybeder, çünkü yağında bir ömrü vardır ve bu 1 yıl'dır. zaten bir yıl içinde siz arada sırada aracı sıkıştırdığınızda motor haliyle yağ yakacaktır, tabi hermotor bir miktar yağ kullanır,bu bir gerçektir. Siz bu 1 yıl içinde aracın yağına bakmazsanız, araç yağ eksilteceğinden motor maksimum yağlamaya ulaşamayacak, internaller fazla ısınacak buna bağlı yağlama tam anlamıyla olmuş olmayacak ve segmanlar,pistonlar,silindirler daha çabuk aşınacak. Ama şirket araçlarında ya da daha kısa sürede daha fazla kilometre yapan araçlar diyelim; Bu araçlar 30 günde veya 2-3 ay'da yağ bakımına girdikleri için yağları daha özelliğini kaybetmeden hemen bir sonraki yağ bakımına giriyorlar.Siz 1 yılda aracı 50 kez sıkıştırırken onlar 1 ay'da en fazla 25 kez sıkıştırıyorlar. Çoğu zaten uzun yol gidiyor,kısa mesafelerde kullanmıyorlar,vs..vs..
Özetle; Normal şartlar altında dizel bir motor 300.000 km'yi rahatlıkla görebilir. İyi bir bakımla 400.000-500.000 km'leri de görebilir. Bazı motorlar daha uzun kilometreleri de görebilmekte. Aracınızı devirsiz kullanmadıktan,yağını suyunu kontrol edip doğru yağı kullanıp,turbonun yağlamasının devam etmesi için yoldan geldiğinizde aracı stop etmeden önce rölantide en az 45 saniye, tavsiye edilen 1 dakika çalışmasını beklerseniz turbonuzun ömrü de motorunuzun ömrü de uzun olur.