2010 Ekim ayında atiker taktırdım. bu aya kadar bir sıkıntım yoktu. şu sıralar aşağıdaki sorunlarla karşılaşmaya başladım;
*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor. ben de hızıma uygun bir vites secip aracı vurdurararak tekrar çalıştırıyorum ancak bu problem rampa çıkarken başıma gelirse halim biraz perşan olur gibime geliyor
dolayısıyla araca lpg taktıracaksanız bu gibi sorunlara hazırlıklı olun ve iyi araştırın derim. ben içine düştüğüm bu sorundan çıkış yolu arıyorum şimdi. sizin tavsiyelerinize de açığım. Servisime gittim ve boğaz kelebeğini temizlettirdim ancak adaptasyon yapamadılar. boğaz kelebeği değiiecek dediler. çıkma bakalım dediler ancak bir boğaz kelebeğinin çıkma olmasına neden olan durumun, benim başımı da ağrıtacağından ben pek yanaşmadım. şu sıralar canım fena halde sıkılıyor... Öyle ki boğaz kelebeğini yeniletsem dahi bu illet beni yine bulur diye düşünmeden edemiyorum.
sonuç olarak zavoli ya da brc gibi markalara maliyetlerinden dolayı yanaşmadım ve 1000 tl ye atiker taktırdım. Eğer içinde bulunduğum bu problem atiker kaynaklı ise atiker ne oldu?? 100 + 500 = 1500... daha ilerde ne çıkacağını da bilmiyorum üstelik. Tıkır tıkır çalışan aracıma haksızlık yaptığımı düşünüyorum.