Öncelikle krank sorunu falan denmiş hangi ustanın sallaması o yahu Erşan Varol'un dediği gibi usta işi yapayınca araca bahane bulur motora bahane bulur ki kullanılan ilk dizel araçlardandır Vw nin D ve TD si bunca insan gördüm hiç bu sorunu oldugu ve bu durum varsa bundan sikayet edeni duymadım.Tamamen ustaların sallapatileri bunlar o dediğiniz ustalar bu araçların sentelerini dahi alamayan ustalar bırakın bence kulaktan duyma usta efsanelerini.
air_cooled
bir çok motor kodu var ama özü aslında her zaman oldugu gibi aynı sadece düz dizel ve turbolu dizelde fark var motorun içeriği ve hayliyle beygi rve tork farklarıda var.
Golf Mk1-Mk2 de kullanılan motorlar audi80-polo-jetta-passat-vw t2-t3 modellerindede kullanıldı ben mk1-mk2 olarak yazacağım.
mk1 lerde kullanılan 1.5 D CK kodlu 50 hp 90 Nm
mk1 - mk2 1.6 D CR,JK,JP 54 hp 100 Nm
turbolu dizel eco diesel 1.6TD 59hp 112 Nm
turbo dizel 1.6TD CY,JR,JX 68hp 133 Nm JX 68hp 138 Nm CY motor/81-84 JR motor/ 83-91
turbo dizel intercooler 1.6TDI RA,SB 79hp 152 Nm 88-91 yılları arasında
( verimsiz denilmiş daha önceki mesajlarda 88-91 yıllarında üretilen 8v motor için 79hp 152 Nm ve 4 Lt yakıt yabana atılacak bir şey değil verimsiz diyenler varsa bu bilgileri izah edin hem kendinize hemde cevrenizdekilere...)
Yeni üretilen dizel araçların torkunun yüksek olmasının sebebi enjektörleri ve pompanın elektronik olması araclarda ecu olması yani yeni araçlarla kıyaslamak çok sacma bu yazdığım motorlar tamamen mekanik pompalı.Fakat şunu söylemek gerek seriliği ve yakıtının azlığı ile yeni araçlar arasındaki bu motor hacmi ile muadillerini kıskandıracak motor tipleri bunlar arada 20 + yıl var düşünün ama hala kullanılan tercih edilen motor tipi...Parça fiyatlarının uygunluğu ve kolay buluna bilirği de cabası.
Saygılar.