Gönderen Konu: TD motorların sorunları?  (Okunma sayısı 15909 defa)

Çevrimdışı tayfun35

  • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #28 : 14 Haziran 2011, 22:56:35 »
turbo olan motorlarda mutlaka uyulması gereken kurallar vardır 1 yağ zamanında değişmeli 2 hava filitresi zamanında değişmeli 3 motor soğuk iken devir yükseltilmemel 4 sürat yaptıktan sonra mutlaka 30saniye rolentide çalıştırıldıktan sonra stop edilmeli bunlar yapılırsa kolay kolay sorun çıkarmaz

Logged

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #29 : 14 Haziran 2011, 23:43:38 »
aracım golf 3 1.9 td gtd


yaklasık 3-4 aydır kullanıyorum

ben ılk ızlenımlerımız sızle paylasayım

5 bın km bır yarım lıtre yag eksıltıyor

sogukken cok gurultulu calısıyor

rolente dustugu zaman bılye sesı gelıyor

yakıtıda bıraz fazla

bunun dısında hıc bır sıkıntım olmadı...
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #30 : 15 Haziran 2011, 09:32:35 »
aracım golf 3 1.9 td gtd


yaklasık 3-4 aydır kullanıyorum

ben ılk ızlenımlerımız sızle paylasayım

5 bın km bır yarım lıtre yag eksıltıyor

sogukken cok gurultulu calısıyor

rolente dustugu zaman bılye sesı gelıyor

yakıtıda bıraz fazla

bunun dısında hıc bır sıkıntım olmadı...

rolenti düşütüğünde nasıl bilye sesi geliyor ?
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #31 : 17 Haziran 2011, 16:28:41 »
zırcır sesi gibi bir ses. zinciri sallamak gıbi..
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #32 : 17 Haziran 2011, 16:29:04 »
rolenti düşütüğünde nasıl bilye sesi geliyor ?
zırcır sesi gibi bir ses. zinciri sallamak gıbi..
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı djtiko

  • İleti: 179
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #33 : 20 Haziran 2011, 12:48:56 »


peki şunu kontrol eder misiniz giderken tümsek ya da cukurlarda aynı sesi cıkartıyor mu?
OLD SCHOOL  MK2 ....

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #34 : 20 Haziran 2011, 14:23:56 »
peki şunu kontrol eder misiniz giderken tümsek ya da cukurlarda aynı sesi cıkartıyor mu?

hayır cıkmıyor mesela kalkarken debrıyajı saldıgında o sesı yapıyor yuruyen aksamdan kaynaklanan bısey degıl

yuruyen aksamdanda ses gelıyor mesela arka sol amotısorun plastıgı mı takozumu anlamadın kırılmıs lakalardan gecerken tak dıye vuruyor
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #35 : 02 Temmuz 2011, 17:32:49 »
Servet  zincir sallama sesi gergi bilyasından geliyor ozaman ya gergi bilyanda sorun var yada gergi bilyası gerdirme burcunda sorunun var.
Takıt tukur ses geliyor yada tümseklerde n gecerken aracında sarsılma hani biran araba ayrılacakmış gibiyse abuk subuk esneme değilde rahatsız edici şekilde aracında sarsıntı oluyorsa  amortsör takazların iptal olmuş demektir. (tanesi 20TL satılıyor )

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #36 : 02 Temmuz 2011, 18:31:05 »

Öncelikle  krank sorunu falan denmiş hangi ustanın sallaması o yahu Erşan Varol'un dediği gibi usta işi yapayınca araca bahane bulur motora bahane bulur ki kullanılan ilk dizel araçlardandır Vw nin D  ve TD si bunca insan gördüm hiç bu sorunu oldugu ve bu durum varsa bundan sikayet edeni duymadım.Tamamen ustaların sallapatileri bunlar o dediğiniz ustalar bu araçların sentelerini dahi alamayan ustalar bırakın bence kulaktan duyma usta efsanelerini.

air_cooled
bir çok motor kodu var ama özü aslında her zaman oldugu gibi aynı sadece düz dizel ve turbolu dizelde fark var motorun içeriği ve hayliyle beygi rve  tork farklarıda var.
Golf Mk1-Mk2 de kullanılan motorlar audi80-polo-jetta-passat-vw t2-t3 modellerindede kullanıldı ben mk1-mk2 olarak yazacağım.
mk1 lerde kullanılan                   1.5 D       CK  kodlu           50 hp  90 Nm
mk1 - mk2                                  1.6 D       CR,JK,JP           54 hp  100 Nm
turbolu dizel eco diesel              1.6TD                                59hp   112 Nm
turbo    dizel                               1.6TD       CY,JR,JX          68hp   133 Nm  JX 68hp 138 Nm  CY motor/81-84    JR motor/ 83-91
turbo dizel intercooler                1.6TDI      RA,SB              79hp    152 Nm  88-91 yılları arasında
( verimsiz denilmiş daha önceki mesajlarda 88-91 yıllarında üretilen 8v motor için 79hp 152 Nm ve 4 Lt yakıt  yabana atılacak bir şey değil verimsiz diyenler varsa bu bilgileri izah edin hem kendinize hemde cevrenizdekilere...)
Yeni üretilen dizel araçların torkunun yüksek olmasının sebebi enjektörleri ve pompanın elektronik olması araclarda ecu olması  yani yeni araçlarla kıyaslamak çok sacma bu yazdığım motorlar tamamen mekanik pompalı.Fakat şunu söylemek gerek seriliği ve yakıtının azlığı ile yeni araçlar arasındaki bu motor hacmi ile muadillerini kıskandıracak motor tipleri  bunlar arada 20 + yıl var düşünün ama hala kullanılan tercih edilen motor tipi...Parça fiyatlarının uygunluğu ve kolay buluna bilirği de cabası.
Saygılar.

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #37 : 02 Temmuz 2011, 18:38:27 »
 gökhan senmisin ?
H.G WORKS

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #38 : 02 Temmuz 2011, 18:39:33 »
 :saygılar

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #39 : 02 Temmuz 2011, 18:41:53 »
e bu kadar bilgi sayılı adamda var  ;)
H.G WORKS

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #40 : 02 Temmuz 2011, 18:56:55 »
Estafurullah abi... ::)

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: TD motorların sorunları?
« Yanıtla #41 : 17 Temmuz 2011, 17:09:24 »
Endirekt enjeksiyonlu bu eski nesil motorlar Almanya'da ölümsüz Türkiye'de ölümlü motorlardır. Eğer Almanlar gibi bakımları zamanında yaparsanız bitiremeyeceğiniz motorlardır.