Standart susturucular ile boru genişletmenin extra bir katkısı olmayacaktır. Ve bildiğim kadarı ile dizelin egzost boruları benzinliye göre daha dar olması gerek.
Motor hacmi ile alakalı bir durum bence.. Benim mk1 de mk2 1,6 dizel motor ve egzost sistemi var 5x lik boru yok bendede. Düz ile TD sistem farklı olabilir ona bakmak lazım. Ama düz de performans arttıracağını sanmıyorum daha geniş boruların sonuçta susturucular standart.
teorik veya pratik bilgiye sahip dğeilim. ama mantıken söylediklerin aynen olması gerekenler.
egsoz yanma sonucu ortaya çıkan gazların atılması demekse eğer (ki öyle), benzinli motorlarda ortaya çıkan gaz miktarı dizelden daha fazla. hem benzinli motorların yaktığı yakıt miktarı daha yüksek hem de dizellerin dumanı daha yoğun.
çıkışta sıkışmanın sebebi de boru çapı ile alakalı olabileceği gibi en önemli faktör susturucunun sıkıştırması. tabi ki eğer çıkış hızındaki darboğaz, boru çapının çok küçük olmasıyla alakalı ise, bütün susturucular iptal bile edilse yine sıkıntı olacaktır.
fakat 38lik de sanki çok dar gibi. ben darboğazın boru çapı ile alakalı olabileceğini düşünüyorum.