Gönderen Konu: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?  (Okunma sayısı 6540 defa)

Çevrimdışı flow1344

  • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« : 17 Haziran 2011, 02:58:05 »
arkadaşlar merhaba.Benim merak ettiğim bi konu benzinli mk2 golflerin sonradan dizele çevirildiğinde egzos çapları dizel standartlarına göre ufak kaldığı için performansınıda etkileyeceğini düşünüyorum.Benim aracım sonradan dizel ve ben performansının düşük kaldığını düşünürken kaç egzosçuya bunu sorduysam boru tip egzos olduğu için bişey değişmez gibi bi yorumda bulundular.Komple egzos çapım 38'lik bunu 52'liğe çevirirsem performansında neyi etkiler.fikri olan arkadaşlar cevaplarınızı bekliyorum.....

Logged

Çevrimdışı djtiko

  • İleti: 179
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #1 : 17 Haziran 2011, 11:02:16 »
ben bu konu hakkında peki bir şey bilemiyorum ama tahminimce 52'lik aracı daha rahatlacagına inanıyorum.nefes aldıgı kadar da vermesinin rahat olması gerek cünkü.
OLD SCHOOL  MK2 ....

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #2 : 17 Haziran 2011, 11:09:21 »
Standart susturucular ile boru genişletmenin extra bir katkısı olmayacaktır. Ve bildiğim kadarı ile dizelin egzost boruları benzinliye göre daha dar olması gerek.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı flow1344

  • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #3 : 17 Haziran 2011, 14:12:35 »
dizel araçların egzoslarına baktığımda hemen hemen hepsinin boru çapları 52 lik.ben dizellerinkinde daha büyük biliyorum benzinliye göre

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #4 : 17 Haziran 2011, 14:35:34 »
Motor hacmi ile alakalı bir durum bence.. Benim mk1 de  mk2 1,6 dizel motor ve egzost sistemi var 5x lik boru yok bendede. Düz ile TD sistem farklı olabilir ona bakmak lazım. Ama düz de performans arttıracağını sanmıyorum daha geniş boruların sonuçta susturucular standart.
« Son Düzenleme: 17 Haziran 2011, 14:36:40 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #5 : 17 Haziran 2011, 16:00:29 »
Standart susturucular ile boru genişletmenin extra bir katkısı olmayacaktır. Ve bildiğim kadarı ile dizelin egzost boruları benzinliye göre daha dar olması gerek.

Motor hacmi ile alakalı bir durum bence.. Benim mk1 de  mk2 1,6 dizel motor ve egzost sistemi var 5x lik boru yok bendede. Düz ile TD sistem farklı olabilir ona bakmak lazım. Ama düz de performans arttıracağını sanmıyorum daha geniş boruların sonuçta susturucular standart.

teorik veya pratik bilgiye sahip dğeilim. ama mantıken söylediklerin aynen olması gerekenler.

egsoz yanma sonucu ortaya çıkan gazların atılması demekse eğer (ki öyle), benzinli motorlarda ortaya çıkan gaz miktarı dizelden daha fazla. hem benzinli motorların yaktığı yakıt miktarı daha yüksek hem de dizellerin dumanı daha yoğun.

çıkışta sıkışmanın sebebi de boru çapı ile alakalı olabileceği gibi en önemli faktör susturucunun sıkıştırması. tabi ki eğer çıkış hızındaki darboğaz, boru çapının çok küçük olmasıyla alakalı ise, bütün susturucular iptal bile edilse yine sıkıntı olacaktır.

fakat 38lik de sanki çok dar gibi. ben darboğazın boru çapı ile alakalı olabileceğini düşünüyorum.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı flow1344

  • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #6 : 17 Haziran 2011, 19:50:24 »
dizellerde kurum olayı benzinlilere oranla daha çok olduğunu varsayarsak 20 yaşında bi aracın hala orjinal egzosla yürüdüğünü düşünürsek ben zamanla egzosunda kurumla dolmuş olabileceğini yada susuturucuların dolmuş olma ihtimalinin yüksek olduğunu düsünüyorum açıkçası300 tl gibi masraf yapıpta değisen bişey olmazsa ihtimalinide düşünerek bi türlü karar veremiyorum.geçenlerde durduğum yerde gaza yüklendiğimde yerde kurum tozları vardı acaba diyorum..

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #7 : 17 Haziran 2011, 20:12:02 »
doğrusun. orijinal egsoz ve susturucu ise eğer (ki 20 yıllık bir araç için inanılmaz) bacası tıkanmıştır.  :)
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı flow1344

  • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #8 : 18 Haziran 2011, 19:37:56 »
bugün en kötü karar kararsızlıktan iyidir dedim ve egzos sistemini komple değiştirdim.araç biraz daha rahatladı sanki ama bu seferde ses arttı ama hoş bi ses tatlı bi horultu ile çalışıyo benim hoşuma gitti.gaz pedalım dahada yumusadı ya da bana öyle geliyor bakalım görecez biraz daha kullanalım şimdilik çok bişi anlamadım.

Çevrimdışı cyber34

  • İleti: 918
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #9 : 19 Haziran 2011, 22:54:45 »
hayırlı olsun :D

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #10 : 20 Haziran 2011, 01:25:24 »
 hayırlı uğurlu kullan. keyifli günlerde eskit.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı flow1344

  • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #11 : 21 Haziran 2011, 12:30:22 »
allah razı olsun herkesten.hepimize dertsiz en güzel günlerde kullanmayı nasip etsin.

Çevrimdışı djtiko

  • İleti: 179
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #12 : 21 Haziran 2011, 12:41:02 »
sagolun sizde de allah razı olsun.size güzel günlerde güzel sürüşler.kazasız belasız insallah
OLD SCHOOL  MK2 ....

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: dizel&benzinli egzosların mk2 performansı?
« Yanıtla #13 : 03 Temmuz 2011, 00:11:49 »
Sen mutluysan sorun yok senin hissettiğin değişim yani iyi yöndeki değişim psikolojik değilse çok güzel  ;)
Ama şu var eksoz geri dönüş basınc degerleri var yani eksozdan sadece yanan benzın gazı yada  motorin gazı cıkmaz.
Cok darsa arac sıkışır bogulur yani düşünün 10 hava alıyor 6 sı yandı 4 kaldı ama sizinki 2 atabiliyor dışarı ama 4 atmanız lazım cap yetmıyor bu seferde 10 alamayacak.Büyük çaplı boru kullandınız 10 hava aldı 6 sı yandı 4 atıcaksınız ama sizinki 6 ya göre bu kezde eksoz borularındaki basınc düşecek alt devirler ölecek seriliği kaybedeksiniz  sadece yuksek devilerde verım alcaksınız ve cok yakacak araç kendini  atıyorum 2000d/d sonra toplayacak ee zaten dizel 5000d/d  4300-4500d/d kadar ceviriyosunuz ne anladık bundan.Aslında bu kabız olmayla,cır cır olmaya benziyor :)  kabızken sindirim yok  bagırsaklar dolu nereye yıyeceksınde eriteceksın, cır cır kende  ne koysan gidiyor maşallah nasılsa yol boş takı takır.  ;D