arabayı götürdük sizden aldıgım usta başka yere gitmiş yanına gittik 2.500 lira istedi tam motora başka sevislerede götürdük 3.500 den aşagıya inen olmadı bizde sasırdık hatta 4.500 e kadar çıkanlar oldu ama kısacası ne yapcamızı sasırdık
Yani Ekrem usta ile mi görüştünüz? Tam motor 2,500 tl fiyat doğrudur. Yani bunun içinde; gömlek ,rektefiye,piston,piston kollaır,segmanlar, krank taşlama,yatak ve ana yatakların değişimi, yeni yağ, yeni filtreler vs.de var. Yalnız motorun bitik olduğunu nerden anladılar? Üst kapağı söküp segmanlara baktılar mı?
Benim size tavsiyem şunu yapın; Siz eğer motor yaptırmayı 2,500 tl vermeyi kafaya koyduysanız;
1.Servis üst kapağı söksün, siz motor bloğunu alın rektefiyecide ölçtürün. Eğer ki silindirler fazla aşınmadıysa ve segman gömlekte fazla iz yapmadıysa bu masraf en az 1.000 tl daha aşağıya iner. Çünkü aynısını bir arkadaşım aynı araca yaptırdı. 265.000 km'de idi aracı ve yolda 60 km hızla giderken egzantrik kayışını kopardı. Neyse araç yavaş yavaş yağ yakmaya başlıyordu zaten, ustaya durumu anlattı motor söküldü, komple rektefiye olacak dedi. Bu arkadaş motor bloğunu kayınpederinin tanıdığı bir rektefiyeciye götürdü, usta ölçtü biçti bu blok rektefiye kurtarır dedi, sadece silindirlerin birisi honlandı, krank taşlandı, yataklar değişti ve segman ve piston kafaları değişti o kadar. Tabi ne hikmetse silindir kapağı çatlakmış,motor sökülünce onuda değiştirmek zorunda kaldı. Yani durum bundan ibaret arkadaşım. Eğer acelen yoksa 1 gününü buna ayırabilirsen belkide büyük bir masraftan kurtarabilirsin.
Bu arada; rekttefiyeciye 300 tl; servise 700 tl motor toplama parası verdi. Parçalarda sanırım 500 TL'yi buldu. Yani bu işlem sana 1,500 tl'ye patlar en fazla bu yolla. Tabi motor iç aksamda kullanacağın parçalar orjinal olacak. Rektefiyecinin bizim arkadaşa dediğine göre o bloğun 2 rektefiye kadar daha aracı götüreceğini söylemiş.