Gönderen Konu: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)  (Okunma sayısı 27049 defa)

Çevrimdışı djtiko

  • İleti: 179
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #14 : 29 Haziran 2011, 17:11:49 »
sakarya da da benim motor tamirini yaptırdıgım bir ustam var.adam golften iyi anlıyor her türlü sorununu en uygun yolla çözecegine eminim.
OLD SCHOOL  MK2 ....

Logged

Çevrimdışı never

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #15 : 29 Haziran 2011, 18:58:04 »
Bahsettiğiniz ustaların dükkan adları, adres telefon bilgilerini verebilir misiniz?

Çevrimdışı kuzeyank

  • İleti: 603
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #16 : 30 Haziran 2011, 23:38:52 »
bende 20 50 kullanıyorum herhangı bı sıkıntı yok yagı degiştirsende degişmiyecek sorunun
eger yagı dgştırmeden öncede mavı duman atma varsa aracın motor ıstıyor o ayrı  ama yagı fazla koyduktan sonra mavı duman atmaya başladıysa biraz bu şekılde kullan 10 15 km sonra duzelıcektır çunku bnm dıger aracımda aynı sıkıntı oldu aracım benzınlıydı yagı fazla koymuşum araç tuhaflastı bazı noktalarından yag attı dışarıya fazla geldıgı ıçın keçe falan patlattı sonra bıraz yagı ıçınden aldım pıstın odacıklarına ının yag bıtene kadar mavı duman attı yanı yagı yaktı sonra duzeldı birden sıkıntı yapma bence
:tamamdir :tamamdir :tamamdir
Eğer aracın normal dizelse bir süre böyle kullan. Turbo dizelse 20-50 turbona zarar verir. Yağını hemen değiştir.
 Sorun devam ederse o zaman sekman, rektefiye düşünürsün. Nerde trak orda brak misali yani :tamamdir

Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler.

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #17 : 02 Temmuz 2011, 21:35:21 »
Arkadaşlar zaten yazmışlar...
Yağı fazla koydugun için araç fazla yağı yakıyor bu çok normal ve w20-50 koyduguna göre umarım düz dizeldir.TD w10-40 w15-40
Anlamadıgım götürdüğün usta nasıl anladı yağ pompası değişecek diye kaputu açıp bakıp yağ pompan değişecek demesi enterasan geldi :)
Rektefe olan motorun zaten yağ pompası yenilenir revizyon olmadan önceki yağ pompası iyi olsa dahi riske atılmaz yenisi takılır.
Sakarya'da anlayan muhakkak vardır şüphem yok.Parçalarını Made in Germany kullan tavsiyemdir cok farkediyor hatta markalarını yazarım buraya.

*emme ve egzos subaplarını  supsan yada güneş marka alma sakın ''orjinal germany '' yada ''tetik'' marka al tetik kalitedir takımı 120-130 TL falandı.
*emme ve egsoz gaydlarını   aynı şekilde  30-35 TL
*fincanlar kalıyor geriye onlarıda  ''ina'' marka al bunun muadili var hiç sorun yaşamadım gibi tavsiyeleri geç çin işi sakın alma ses yapıyor tik tik tik diye fincan sesi geliyor. İna marka  made in germany 85-90TL
* silindir kapağı 700-750 TL arasında sanıyorum rivayetlere göre 650 TL alanda varmış herşeyi tek yerden alırsan güzel indirim yapılır.
*subap lastiklerinide  aynı şekilde al küçümseme sakın 8-10TL lik mal diye.
* silindir kapak contası zaten orjinal verirler  '' elring ''  3 çentik 45TL *  eksantirik kapak contasıda ''elring''  15 TL
*yağ pompası ''febi'' yada ''topran ''   2side Alman malıdır fark yok ama ''febi'' pahalı 30 TL   ''topran'' 100TL falan aşağı yukarı
*silindirlerde kalite bişey olsun uyguna kaçma enjektör işeme yaptığında delinmesin çatlamasın yada yarılmasın çünkü.
*inş. krank temizdir. ayrıca krank dişline bak eğer kaması sıyıracak gibiyse değiştir motoru yaparsın dişliyi hafife alma araçla yolda ani komprasör yapmak durumunda kalırsan durmak için sıyırtırsın Allah korusun sonra silindir kapağını baştan yaparsın tekrar masraf 650TL  krank dişlisii 35 TL
Aracın turboluysa  emmenden turboyu söktür baktır test ettir,pompa bakımı,enjektör temizliği ve enjektörler kızdırma bujileri v.s bunlara baktır

Şuan çok iyi düşünemiyorum aklıma gelenler bunlar daha fazlasını yazmak yada eklemek isteyen arkadaşlar yazabilirler.






Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #18 : 02 Temmuz 2011, 21:53:21 »
ya benim arabada  rolantide yağ çubğundan duman atıyo gaz verince duman falan kalmıyo kimisi motor bitik diyo kimisi bunlar böyle diyo her usta farklı konuşuyo sizce durum nedir.. arabanın çekişinde hararetinde falan hiç sorun yok hatta yağı koyalı 4000 km oldu araç turbolu olmasına ragmen çok sıkıştırmadığımdan olsa gerek yağ aynen duruyo eksiltmemiş.. anlayamadım fikir olan var mı ?
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #19 : 02 Temmuz 2011, 23:13:49 »
Yavuz, yanlış bişey söylemekte istemem aslında ama tamda kestiremiyorum...bence aracında motor bitikliği yok aracın sekman istiyor normalde sekman atma dizeli kurtarmaz ama seninkini kurtaracak gibi duruyor.
yağ cubugunda buhar atıyorsa yogun sekilde evet revizyon istiyordur kimisi yağ kapagını acar üflemeye bakar hatta kapagı üzerine kor açıp kapak oynamasından motorun üflemesını ölcer tamamen sacmalık bu :)  cunku patlamalı motor zaten basıncı yuksek yaklasık 23.0:1 sıkıştırmalı benzınlı arabanın 2 katından fazla sıkıştırması var.
rölantide yapmasının sebebi şu ; yağ basıncı rölantide düşüktür sekmanla gömlek arasını doldurmuyor ama gaz verınce yag basıncı yükselip sekmanla gömlek arasını dolduruyor hava cekmıyor pistonlar bloğa...
Yağ cubugu delıgıne parmagını koy cok bastırma bekle biraz eger parmagını attıracak sekılde hava verıyorsa sekman kurtarmaz gibi tabi bilemeyiz yinede.Genelde bu sekılde olur ama gaz verıncede aynı durum oluyorsa kesinlesir bu.Senin ki kurtarılabilir gibi bence bu tabi nacizene fikrim benim.  ::)

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #20 : 02 Temmuz 2011, 23:22:51 »
Ayrıca yeni bir durumsa bu kurtarmak mümkün ve bu durum yeni oldugu için daha yağ yakmıyor gibi durabilir sen birde aracı sıkıştırmıyorsun  yüksek devirde böyle bir durumda kesinlikle yağ yakar ve yağ yakan aracta dizelde cekiş düşüklüğü olmaz tam tersi olur yağ yakmaya başladiği için dumanlar artık arka tarafı ve zamanla yağ yakmadan , yağın patlamada verdiği enerjiden dolayı piston aşınması meyada gelir hayliye gömlekte yüksek sıcaklığa maruz kalır subaplar ve kapakta nasibini alır bundan. Yani kanımca yolun başında iken motoru kurtarabilirsin bian once kolları sıvamakta fayda var.
Yada bekleyeceksin motor bitene kadar zaten sekman attırmak en az 400-500TL...tamamen bitsinki herşeyi yenileyebilesin saglık motor yapasın...İlerde çünkü yine o kapak açılacak motor revızyona girecek. Benim tercihim bu sekılde olurdu ve daha önce olduda  ^-^
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2011, 23:23:26 Gönderen: chyfchy »

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #21 : 02 Temmuz 2011, 23:48:13 »
Bu bilgileri kenara koyalım elbet bir gün  lazım olacak  ;) :tamamdir
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #22 : 02 Temmuz 2011, 23:57:27 »
gökhan master shef mk2 de  ;D ;D
H.G WORKS

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #23 : 03 Temmuz 2011, 00:39:58 »
Estf. abi sen dururkene  :)

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #24 : 03 Temmuz 2011, 09:08:16 »
ben öyle segman falan yarım işle ugraşmam aşağı aldın mı ne var ne yok değiştiririm yarım işi sevmem 500 olacağına 2000 olsun ömürlük olsun böyle devam kaldı orda motor iner bende ne varsada değiştiririm içinde. bi bor power koyayım etkisi varmış diyorlar sizler ne düşünüyosunz bu konuda ?
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #25 : 03 Temmuz 2011, 10:06:43 »
Mantıklısı budur en güzeli.Ama dediğimiz gibide olmayabilir yanılıyoruzdur belki başka sebeplerden yapıyodur söylediğin şeyi.Aracını iyi tanıyorsan önceki sahibindeki durumunu riyasız şekilde tabi.Örneğin revizyon olmuş mu motor,olduysa kaç km de ne zaman oldu,neler değişti (sekman atmayıda revizyon sanan var çünkü) bunları net biliyorsan daha verimli olur bu kanıya varmak.Etkisi var evet power kullanmanın biraz daha geciktiriyor motor aşınmasını...Sen bence kompression değeri ölçtürmeye çalış sıkıştırması 23.0:1 değerinde. Değerlerin aynı yada az sapma var ise sıkıntı çıkarmaz.Belki komple motor değilde 1 pistondan sıkıntı yapıyordur buda düşük ihtimal ama hersey ollabilir.

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #26 : 03 Temmuz 2011, 12:10:37 »
20-50 yağın turboya ne zararı olur ?

Çevrimdışı chyfchy

  • İleti: 81
  • Mk3 & B4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« Yanıtla #27 : 03 Temmuz 2011, 12:23:30 »

w20-50  kalın yağ düz dizel motorlarda kullanılır.. w10-40 yada w15-40 turbo dizellerde  kullanılır yada turbo benzinli araçlarda kullanılabilir.
Turbo dizel araçlarda w20-50 kullanıldığında yağın incelmesi çalıştırır çalıştırmaz zor yani turbonun yağ kanalına yağ kalın gelecek turbo miline daha yoğun basınc uygulayacak 20-30 C  sonra bu basınc düşerek azalacak 70 C den sonra zaten fazla önemi yok w20-50 de  w10-40 gibi incelecek... Dizelin optimum çalışma sıcaklığı 80-85 C zaten o sıcaklığa ulaştığında w20-50  kullanmanın  zararı olmaz.Sadece ilk çalışmada soğuk çalışmada özellikle kışın sıkıntı yaratır daha sonra yağ ısındıktan sonra sorun olmaz yani büyük turbolu araçlarda hiç problem bile değil kamyon otobüs v.s zaten o turboları büyük hayliyle turbolarındaki yağ kanalıda büyük.