Gönderen Konu: Enteresan bir sorun.  (Okunma sayısı 13472 defa)

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #14 : 03 Temmuz 2011, 20:58:34 »
O kadarını bilememde dediğim gibi enjektörlerle alakalı olabilir diye 1 hafta sadece benzinde kullandım cumarteside sensörü temizledim şu an bir problem yok.
O sensör tam olarak neyi ölçüyor :D
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Logged

Çevrimdışı betoqu

  • İleti: 488
  • '' Bize her yer Kripton...''
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #15 : 04 Temmuz 2011, 01:41:00 »
O kadarını bilememde dediğim gibi enjektörlerle alakalı olabilir diye 1 hafta sadece benzinde kullandım cumarteside sensörü temizledim şu an bir problem yok.
O sensör tam olarak neyi ölçüyor :D

hakkatten ya bende direk eps formatında indirdim dikkat etmemişim:)

Sen yine forumda paylaştın.Ben stic edip arabama yapıştırrdım,tabi ertesinde direk mantar...!

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #16 : 04 Temmuz 2011, 09:27:06 »
O kadarını bilememde dediğim gibi enjektörlerle alakalı olabilir diye 1 hafta sadece benzinde kullandım cumarteside sensörü temizledim şu an bir problem yok.
O sensör tam olarak neyi ölçüyor :D

Tahminimce havanın yoğunluğunu (ısı, nem vs.)
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #17 : 13 Temmuz 2011, 16:54:48 »
Tahminimce havanın yoğunluğunu (ısı, nem vs.)

katılmakla beraber şöyle özetlenebilir. maf motora çekilen havanın ısısını kütlesini ve nemini hesaplıyor böylelikle beyne gönderilen bilgiler araç beyninde organize edilerek ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağında kullanılıyor. örneğin maf sensörlerinin yüzeyi temiz değilse yanlış bilgi gönderiyor. diyelim ki motor soğuk maf da havayı olduğundan daha sıcak gösteriyor bu sefer hava sıcak olduğu bilgisiyle hava yakıt karışımı daha fakir hazırlanıyor. fakir karışım bu sefer arabanın çekmemesine yığılmasına neden oluyor çünkü hem motor soğuk hem de az yakıt verilirse arabaya sonuç yığılma olarak çıkıyor karşımıza... ama motor ısınınca fakir karışım sorun oluşturmuyor çünkü motor ısısı ile gerçekten ısınan hava doğru yanma sağlıyor. zaten maf sensörünü devre dışı bıraktığınızda araçta herhangi bir anormallik hissetmezsiniz aksine performansı bile artabilir ancak sabahları ilk çalıştırmalar esnasında sorun yaşarsınız. hatta motor soğukken aracınız 2000 devire bile çıkmaz. tabi hava şartları da çok önelidir. :tamamdir

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #18 : 13 Temmuz 2011, 17:13:34 »
katılmakla beraber şöyle özetlenebilir. maf motora çekilen havanın ısısını kütlesini ve nemini hesaplıyor böylelikle beyne gönderilen bilgiler araç beyninde organize edilerek ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağında kullanılıyor. örneğin maf sensörlerinin yüzeyi temiz değilse yanlış bilgi gönderiyor. diyelim ki motor soğuk maf da havayı olduğundan daha sıcak gösteriyor bu sefer hava sıcak olduğu bilgisiyle hava yakıt karışımı daha fakir hazırlanıyor. fakir karışım bu sefer arabanın çekmemesine yığılmasına neden oluyor çünkü hem motor soğuk hem de az yakıt verilirse arabaya sonuç yığılma olarak çıkıyor karşımıza... ama motor ısınınca fakir karışım sorun oluşturmuyor çünkü motor ısısı ile gerçekten ısınan hava doğru yanma sağlıyor. zaten maf sensörünü devre dışı bıraktığınızda araçta herhangi bir anormallik hissetmezsiniz aksine performansı bile artabilir ancak sabahları ilk çalıştırmalar esnasında sorun yaşarsınız. hatta motor soğukken aracınız 2000 devire bile çıkmaz. tabi hava şartları da çok önelidir. :tamamdir

Saolasın dostum çok net açıklamışsın teşekkürler. :tamamdir
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #19 : 26 Temmuz 2011, 20:00:13 »
arkadaşlar normakde şehir için 30krş şehirdışı 25 ciavarı yakıyordum.
şu an şehirdışı 17-18krş şehir içi de 23-25krş arası. çok yakıyor diyenler sensörü bi temizlesin.
aynı şekilde motor soğukken devir problemi yaşıyanlarında denemesinde fayda var zor yada maliyetli bir iş değil. sağolsun htmetin işlemi çok güzel bir şekilde açıklamış.
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması


Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #21 : 27 Temmuz 2011, 00:19:23 »
çok ince iki tane tel var sökünce o tellerin üzerinde kurumu görüceksin yalnız çok dikkatli ol çok hassas bişey
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı metalcil

  • İleti: 452
  • I love MK3
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK3 Sportline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #22 : 27 Temmuz 2011, 00:34:10 »

Biri şu logo-sticker'ı düzeltsin,   ''Volkswagen'' değil   ''VOLKSWAGEN'' olacak...

Arkadaşlar Logonun son ve düzgün halini buradan indirebilirsiniz. Corel 11 formatında, Convertlidir.
Hayırlı uğurlu olsun  :tamamdir

http://www.otoresim.net/vwtr/vwtrsticker.cdr



Çevrimdışı 61GOLF3

  • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #23 : 27 Temmuz 2011, 18:29:20 »
çok ince iki tane tel var sökünce o tellerin üzerinde kurumu görüceksin yalnız çok dikkatli ol çok hassas bişey
tesekkler de bu teller o maf sensorunun içindeki ohal olan yerdıkı teller mı
I ♥ German Style

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #24 : 27 Temmuz 2011, 20:02:44 »
dostum o siyah kapağın 2 tane vidasını sökünce yavaşça yukarı çek ortaya çıkıyor zaten ama çekerken dikkat et zarar görmesin teller
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #25 : 24 Aralık 2011, 13:03:44 »
katılmakla beraber şöyle özetlenebilir. maf motora çekilen havanın ısısını kütlesini ve nemini hesaplıyor böylelikle beyne gönderilen bilgiler araç beyninde organize edilerek ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağında kullanılıyor. örneğin maf sensörlerinin yüzeyi temiz değilse yanlış bilgi gönderiyor. diyelim ki motor soğuk maf da havayı olduğundan daha sıcak gösteriyor bu sefer hava sıcak olduğu bilgisiyle hava yakıt karışımı daha fakir hazırlanıyor. fakir karışım bu sefer arabanın çekmemesine yığılmasına neden oluyor çünkü hem motor soğuk hem de az yakıt verilirse arabaya sonuç yığılma olarak çıkıyor karşımıza... ama motor ısınınca fakir karışım sorun oluşturmuyor çünkü motor ısısı ile gerçekten ısınan hava doğru yanma sağlıyor. zaten maf sensörünü devre dışı bıraktığınızda araçta herhangi bir anormallik hissetmezsiniz aksine performansı bile artabilir ancak sabahları ilk çalıştırmalar esnasında sorun yaşarsınız. hatta motor soğukken aracınız 2000 devire bile çıkmaz. tabi hava şartları da çok önelidir. :tamamdir

Mehmet zamanında çok güzel özetlemiş durumları aynısını 2-3 gündür çekiyorum bu dertleri soketi sökünce dert anlaşılıyor  :tamamdir

Çevrimdışı ogzmdn

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #26 : 17 Ocak 2012, 17:55:28 »
distiribitörü kontrol etmeni tavsiye ederim.

Çevrimdışı mehmetk

  • İleti: 445
  • MK3 Gti konya 42 he 297
    • Profili Görüntüle
Ynt: Enteresan bir sorun.
« Yanıtla #27 : 17 Ocak 2012, 21:35:13 »
krank devir sensörü
it ürür kervan yürür...