Gönderen Konu: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!  (Okunma sayısı 16235 defa)

Çevrimdışı berke18

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« : 17 Temmuz 2011, 15:08:37 »
Merhaba ben aranızda daha yeniyim. 98 model 2.4d transporter'ım var araç 89.000 kmde daha yalnız araçla yokuş çıkamıyorum yaklaşık 1000 km de bir yarım litre yağ istiyor. gaza basınca arkadan simsiyah duman atıyor. yokuşlarda 20km hızakadar düşüyor araç 1. vitese düştüğüm oluyor.diğer arabalar yanımdan vıjjt diye geçerken ben 2. vitese zor çıkıyorum.Arabanın eski halini bilmiyororum şirketin arabası yalnız eskiden 140 km ye felan rahat çıkıyordu şimdi 120ye zor çıkıyor 120de de takılıyor ibre.2006 dan beri triger değişmemiş yağ değişme zamanı geldi. 2006dan beri mazot filtresi değişmemiş o zaman km 65.000 deydi.Bir kaç yere gösterdim birisi motor bitik dedi kara dumana baktı motor yağı doldurma kapağından duman atıyor dedi yaklaşık 7.000 lira masraf çıkabilir felan dedi bu kmde böyle büyük bi masraf açılır mı başıma? ne yapılması gerek başına gelen oldu mu hiç?

Logged

Çevrimdışı aykuttuncer

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #1 : 17 Temmuz 2011, 15:13:35 »
km 5000 10000 degılkı bu kmlerde bıle asırı zorlamak bıtırırsın motoru sırket arabası cok sahıbı olmustur arabanın kullanıcı degısıklı bıde dızel arac kullanmayı bılmeyenler benzınlı arac gıbı zorladılarsa sogukken motor falan bıde anladıgım kadarıyla bakımları dogru duzgun yapılmamıs trıgerın omru 4 senedir veya 60000 dı yanls hatırlamıyorsam yanı suresı cokdan gecmıs motor bıtıkde olabılır karaduman atıor yakıt fıltrelerı pompaları degısmemıs demekkı arac olmeye terk edılmıs ondan dolayıdır yoksa bu aracla 180nıde rahat gormenız lazım yokusların kralıydı bır zamanlar

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #2 : 17 Temmuz 2011, 17:04:03 »
Geçmiş olsun. Şirket aracı olupta 89.000 km'de olması bana biraz tuhaf geldi. Genelde o modelde bir şirket aracının km'di en az 250.000'dedir. Normalde ise 400.000'den aşağı değildir. Motorun durumunu siz daha iyi anlatıyor ve biliyorsunuz. Kilometrenin 89.000 olduğunu varsayarak; bu aracın bakımları zamanında yapılmamış öyle görünüyor. Mazot filtresinin orjinali 15.000'de bir değişiliyor. Yan sanayi ise 10.000. Diğer filtrelerde 10.000 bakımında değişiyor. Rampalarda araç o kadar düşüyorsa kesinlikle motorda bir sorun var.  1.000 km'de  bu kadar yağ eksiltmesi de anormal zaten. Ne yazık ki yağ eksiltme konusunda çekiş düşüklüğü varsa motor için iyi şeyler söylemek pek mümkün değil. Eğe çekişte bir problem olmasaydı, krank keçesi,karterden kaçırıyor derdik. Benim araçta 97 model T4.Benimkisi de yağ çubuğunu çekince buhar çıkarıyor, aynı şekilde havalandırmadan da çıkıyor. Ama rampa performansı harika, normal gidişte de hiç bir problem yok. Yani yağ çubuğundan buhar çıkması normaldir.

Öncelikle;
1.aracınızda çok aşırı bir üfleme var mı? ( Normalde biraz olur)

2.Aracın orjinal kilometresi mi? ( Bu kilometredeki bir aracın motoru tertemiz olur, emme manifoldu yeni boyanmış gibidir, iç kokpit temiz olur)

3. Aracın bakımları yetkili serviste mi yapıldı? Eğer öyleyse aracın orjinal kilometresini öğrenmek mümkün.

Gel gelelim işin çözüm kısmına;

Öncelikle eğer motor rektefiye yapmayı göze aldıysanız;

1. Silindir kapağını söktürün

2.Segman ve silindir arası mesafeyi ölçtürün. (Eğer kurtarıyorsa sdece segman,piston kafaları, yataklar, krankı taşlayarak ve eğer çizik varsa silindirler honlanarak sorun az maliyetli çözülür.

3.Eğer aracın motorunu indiren servis kurtarmaz komple motor derse, motorun alt bloğu söküp rektefiyeciye götürü o ölçsün. Rektefiyeci bu konuda ustadır gerçekten kurtarıyorsa  dediğim şekilde az masrafınız olur.

4 Eğer kurtarmıyorsa; Komple 5 silindire gömlek atılacak, piston kafaları, piston kolları, segmanlar değişilecek, yataklar,ana yataklar değişecek, krank taşlanacak, motor iç temizliği yapılacak vs.. vs.. Bu şekilde masraf size 3000-4000 TL arası bulur. Yetkili serviste gittiyseniz 7.000 TL fiyat çıkarması normaldir. Eğer segman kurtarırsa da masraf 100-2000 TL arasını bulur.

Unutmadan; Sanırım sizde kompresyon sorunu var, düşen kompresyon yani sıkıştırma oranı sonucu araçta performans kaybı yaşıyorsunuz. Bununla birlikte, kompresyon segmanları, yağ segmanları da aşındığı için bu sorunu yaşıyorsunuz.

İstanbul'daysanız çok iyi bir usta tavsiye edebilirim, umarım yardımcı olabilmişimdir.
« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2011, 17:05:25 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı berke18

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #3 : 17 Temmuz 2011, 23:48:53 »
Geçmiş olsun. Şirket aracı olupta 89.000 km'de olması bana biraz tuhaf geldi. Genelde o modelde bir şirket aracının km'di en az 250.000'dedir. Normalde ise 400.000'den aşağı değildir. Motorun durumunu siz daha iyi anlatıyor ve biliyorsunuz. Kilometrenin 89.000 olduğunu varsayarak; bu aracın bakımları zamanında yapılmamış öyle görünüyor. Mazot filtresinin orjinali 15.000'de bir değişiliyor. Yan sanayi ise 10.000. Diğer filtrelerde 10.000 bakımında değişiyor. Rampalarda araç o kadar düşüyorsa kesinlikle motorda bir sorun var.  1.000 km'de  bu kadar yağ eksiltmesi de anormal zaten. Ne yazık ki yağ eksiltme konusunda çekiş düşüklüğü varsa motor için iyi şeyler söylemek pek mümkün değil. Eğe çekişte bir problem olmasaydı, krank keçesi,karterden kaçırıyor derdik. Benim araçta 97 model T4.Benimkisi de yağ çubuğunu çekince buhar çıkarıyor, aynı şekilde havalandırmadan da çıkıyor. Ama rampa performansı harika, normal gidişte de hiç bir problem yok. Yani yağ çubuğundan buhar çıkması normaldir.

Öncelikle;
1.aracınızda çok aşırı bir üfleme var mı? ( Normalde biraz olur)

2.Aracın orjinal kilometresi mi? ( Bu kilometredeki bir aracın motoru tertemiz olur, emme manifoldu yeni boyanmış gibidir, iç kokpit temiz olur)

3. Aracın bakımları yetkili serviste mi yapıldı? Eğer öyleyse aracın orjinal kilometresini öğrenmek mümkün.

Gel gelelim işin çözüm kısmına;

Öncelikle eğer motor rektefiye yapmayı göze aldıysanız;

1. Silindir kapağını söktürün

2.Segman ve silindir arası mesafeyi ölçtürün. (Eğer kurtarıyorsa sdece segman,piston kafaları, yataklar, krankı taşlayarak ve eğer çizik varsa silindirler honlanarak sorun az maliyetli çözülür.

3.Eğer aracın motorunu indiren servis kurtarmaz komple motor derse, motorun alt bloğu söküp rektefiyeciye götürü o ölçsün. Rektefiyeci bu konuda ustadır gerçekten kurtarıyorsa  dediğim şekilde az masrafınız olur.

4 Eğer kurtarmıyorsa; Komple 5 silindire gömlek atılacak, piston kafaları, piston kolları, segmanlar değişilecek, yataklar,ana yataklar değişecek, krank taşlanacak, motor iç temizliği yapılacak vs.. vs.. Bu şekilde masraf size 3000-4000 TL arası bulur. Yetkili serviste gittiyseniz 7.000 TL fiyat çıkarması normaldir. Eğer segman kurtarırsa da masraf 100-2000 TL arasını bulur.

Unutmadan; Sanırım sizde kompresyon sorunu var, düşen kompresyon yani sıkıştırma oranı sonucu araçta performans kaybı yaşıyorsunuz. Bununla birlikte, kompresyon segmanları, yağ segmanları da aşındığı için bu sorunu yaşıyorsunuz.

İstanbul'daysanız çok iyi bir usta tavsiye edebilirim, umarım yardımcı olabilmişimdir.

Adem bey çok teşekkür ederim beni aydınlattınız. :))

1- aracın yağ kapağını açtığınızda resme duman çıkıyor o deliği dolduracak şekilde
2-aracın kesinlikle orjinal kmsi ve araç 0 alındı ve alındığından beri bizde yalnız amcam kullanıyordu ben çankırıdayım araç 5-10 defa uzun yol yaptı. Aracın içi dışı motoru tertemiz masallah :)) ama içini bilemiyorum.
3- bakımlar 2001 e kadar felan orjinal servise yaptırılmış sonra normal servislere yaptırmışlar.
4-geçen senelerde  aşırı hararet yapmıştı bir ara birden hararet yükseliyordu o durumda arabayı durdur kalk durdur kalk sanayiye götürdük. orda da bişey bulamadılar tahminimce o ara bi hal geldi başına. :( burda anlayan yok bu arabadan bi yerini yaparken başka yerini bozuyolar...
- Yalnız şimdi yoldan geliyorum araç birdenn açıldı sanki 120 ye zor çıkan araç 140 ibreyi gördü onuda ben bıraktım.
Ankarada bi servis motor açılmamış 3. viteste biraz zorla demişti acaba açıldı mı? sizce böyle bişey mümkün mü?

siyah dumana gelince bugün kendim baktım araç normal rölantide çalışırken duman felan yok şu an gaza baştık biraz öyle o zamanki aşırı siyah duman da yok :S

İstanbul uzak kaçarda ankarada iyi bi servis önerebilir misiniz?

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #4 : 18 Temmuz 2011, 00:55:45 »
Merhaba, Ankara'da önerebileceğim bir servis yok çünkü oradaki servislerin hiç birini bilmiyorum.

1. Yağ kapağından çıkan şey aslında duman değil, o yağ buharıdır, tabi rengi beyaz olduğu için duman gibi gözükür. Benim araçtada var ama bir sorun teşkil etmiyor, çoğu araçta vardır.

2.Hararet işine gelince; araç conta yakmış olabilir, yağa su, suya yağ karışır bu durumdan dolayı, bunu kontrol ettirdiniz mi?

3. 120 -140 km olayına gelince; Sente ayarınız kaçmıştır biraz o yüzden çekiş düşüklüğü yaşayabilirsiniz. Triger bakımına hemen girim derim, kayış kesme riski var. Triger bakımından çıktıktan sonra çekişiniz bir hayli düzelir.

4. Motor açılmamış 3.vites zorla olayına gelince; Daha önce bizde mazda panelvan vardı 129.000 km'de almıştık 92 modeldi. O araçta 3.vites 60 kilometreyi geçmiyordu, aracı biz aldıktan sonra seri kullana kullana 3.vites 60' geçmeyen araç 80 yapıyordu. Tabi bu aracın son hızı 3.vites'de 80 km/h'dır. Eğer aracınızın motoru sağır kaldıysa usta bir nevi doğru söyledi. Vites araları biraz sıkıştırarak motoru açabilirsiniz. Aşırı devirsiz kullanım genelde kurum yapar ve aracı sağır bırakır. Siz biraz basıncada kurumu bir nebze olsun çözer.

5. Size tavsiyem motoru açmak istiyorsanuız WURTHZ COMMON RAIL DIESEL veya ADDICTION DIESEL mazot katkısı alın ve depoya döküp aracı gazlayın. 4.vites düz yolda ibreyi 110-120 km'ye kadar çıkarın ve bu şekilde bas-çek yapa yapa en az 5-6 km yol yapın yararını görürsünüz.

6.Yağ eksiltme sorunu varsa bunu önlemeniz zor. Kesinlikle motor kapağının sökülüp bakılması lazım. Bir ihtimal subap gaytları,subap lastikleri aşınmış olabilir, genelde bu kilometrelerde pek beklenmez ama baktırabilirsiniz. Ama eğer araç bu kadar yağ eksiltiyorsa ''doğru yağ kullanıldığı halde bu yağ eksiltme devam ediyor, aracın bir yerinden yağ kaçıyormıyorsa ,segmanlar aşınmış olabilir. Motor yaptırmayı göze aldıysanız söküp baktırabilirsiniz. Söküp takma 100 tl'yi bulur size.

Çevrimdışı berke18

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #5 : 18 Temmuz 2011, 09:56:46 »
Adem bey çok teşekkür ederim dediklerinizi uygulayacağım motordan önce triger setini değiştireyim yağ ve filtreler değişir o arada wrutzu da koyarım inşallah sorun çözülür daha olmazsa zaten motora girecez mecbur...

Çevrimdışı berke18

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #6 : 21 Temmuz 2011, 20:22:16 »
peki motor yağı ne önerirsiniz?

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #7 : 24 Temmuz 2011, 00:29:49 »
10-40 castrol magnatec öneririm. Yalnız yağ yakma sorunu varsa bunların hiç biri işe yaramaz söylim.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #8 : 15 Eylül 2011, 23:48:48 »
Yalnız drift,makas vs bu gibi konular forum kurallarınca pekk hoş karşılanmıyor. Neyse gel gelelim hız işine; yüklüyken 155 yapan araç boşken nasıl 120'ye düşüyor onu anlamadım? Kar tipi lastik mi kullanıyorsunuz? Şunu unutmayın bu araçlarda sente ayarı çok önemlidir.

Çevrimdışı brkdmr38

  • İleti: 1017
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: "00 2.5 TDI T4-"04 1.4 TDI 6Y Fabia
  • Şehir: Kayseri
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #9 : 16 Eylül 2011, 17:12:00 »
Sente ayarı deyince bizim arabaları yani T 4 leri itereek vurdurarak çalıştırmamaya dikkat edin sente kaçırma olabilir dikkat edin....
'Golf MK1 Yaşam Tarzıdır. Birkere Bulaştımı Kurtulması zordur Kurtulanda Hayattan Zevk Almayı Unutandır.. ' DR.Erşan Varol

Z.M.Sigorta Ve Kaskoda Uygun Fiyatlar.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #10 : 18 Eylül 2011, 15:34:03 »
Zamanla sente ayarı kaçıyor çok az da olsa. Aracın çalışmamasına neden olmaz çok küçük sente kaçıkları ama kayış zamanla özelliğini kaybediyor. Sizin söylediğiniz olaylarda gerçekleşinde kaçırıyor.

Çevrimdışı ömer12

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #11 : 25 Eylül 2011, 21:26:43 »
benim arabamda boşken 120 130 falan yapıyor ama yüklüyken 155 i geçmiyor...:) kesiciye giriryor...:)
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2011, 21:27:35 Gönderen: ömer12 »

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 VW T4 2.4D YARDIM !!
« Yanıtla #12 : 08 Kasım 2011, 19:36:49 »
Benimki 150 yi anında oturturuyor hiç zorlanmadan çıkıyor, bundan fazla basmadım ama araba o kadar daha gaz istiyordu. Eğer aracınız bakımlıysa bu süratleri daha da fazlasını çok rahat görür..