bende bi ara baya bi kafayı takmıştım bu konulara araştırdım şöyle anlatayım.
ilk seçeneğiniz motoru turbolamak ama bu işlem çok fazla maliyetli olacağı için bunu hiç anlatmıyorum istiyen olursa anlatırım ama minimum 10 bin den başlar
süpercharger takabilirsiniz buda oldukça maliyetlidir ve yakıt tüketimini arttırır zaten amaçda yakıt tüketimini arttırmaktır
chip uygulamasını profesyonel bi yerde yaptırırsanız verim alırsınız sonuç olarak aracın devrine göre yakıt ve hava karışımını tekrardan programlıycaklar.
headers dediğimiz olay motordan çıkan gazın daha az basınçla ve rahat bir şekilde uzaklaştırılmasını sağlayan bir uygulama bunu iyi bir egzos sistemiyle desteklemedikçe anlamı olan bir uygulama değildir. orta ve son susturucu iptali kat iptali ve headers ile oldukça verim alırsınız fakat bu seferde trafikciler canınızı sıkabilir çünkü araba baya bi sesli çalışıcak o yüzden performans tipi susturucular tercih ederek daha verimli bi egzos yapabilirsiniz.
hava filtresi de önemli bir parçadır. Burda dikkat edilmesi gereken 30-40 liraya alıcağınız filtreler araca hiç birşey katmaz aksine zarar verir. Performans tip filtre tercih etmelisiniz hks ram-air pipercross green gibi markalar iyidir ama piyasalarda bu ürünlerin taklitleri çok fazla dikkat edin. Hava filtresi motora giren havayı süzer burdaki önemli nokta filtrenin az direnç oluşturup partikülleri tutmasıdır. Bu sayede motor daha rahat hava alır ve daha verimli yanma gerçekleşir ne kadar oksijen o kadar verim demek. Bu yüzden soğuk havalarda motor daha iyi çalışır çünkü soğuk havada daha fazla oksijen vardır.
aklıma gelenler bu kadar.