Gönderen Konu: Motor Mühendisliği Hk.  (Okunma sayısı 6915 defa)

Çevrimdışı POLOMARK3F

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Motor Mühendisliği Hk.
« : 27 Temmuz 2011, 13:24:51 »
  Arkadaşlar merhaba.

  Forumda yeniyim, 16 v polo mk3 facelift sahibi olmak istiyorum ve birkaç sorum var.

  1- 2000 - 2002 seneleri içinde kullanılan motor AFT midir, AEH midir, yoksa AKL midir ?
  2- Bu motorların mekanik açıdan temel sorunları nelerdir?
      
      Forumda araştırdığım kadarıyla boğaz kelebeği, ateşleme ve elektrik aksamları ile ilgili çok fazla sorun olduğunu gördüm ve moralim bozuldu açıkcası.

  3- Benzin mi, dizel mi önerirsiniz ? (Bu soruyu yakıt maliyeti için sormuyorum.)
  4- Son olarak da belki saçma olacak ama 6n2 kasaya VW nin pololar için ürettiği TSI motor sığar mı ve uyumlu olur mu sizce ?

  İlginiz için şimdiden teşekkürler.


 
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2011, 13:27:09 Gönderen: POLOMARK3F »
Aus Liebe Zum Automobil !

Logged

Çevrimdışı ozk.26

  • İleti: 163
  • VW Poloooo :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Mühendisliği Hk.
« Yanıtla #1 : 27 Temmuz 2011, 17:37:21 »
ben 3 ay evel 6n2 2000 model polo aldım.aynı sorunları bende duydum.bizim araçlar ara makyajlı kasa diye geçiyor. henüz bir arıza ile karşılaşmadım.arabamdan gayet memnunum.ilk elden aldım.boğaz kelebeği olayını polo klassic kullanan bir arkadaşım sölemişti. ara ara temizletmen gerekir diye maşallah diyelim şimdilik bir sorunum yok. aylık kullanman 1000 km yi geçmeyecekse benzinli modeli tercih et, poloların dizelleri çok fazla sesli çalışıyor ,tsi motor sanırım uymaz gerek ebat olarak gerekse teknoloji bakımından yeni motor

Çevrimdışı Ragno

  • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Mühendisliği Hk.
« Yanıtla #2 : 28 Temmuz 2011, 00:29:53 »
Bu kasalarda bir kaç çeşit motor kodu var, benimki AHW mesela.

Geçen yıl aldım ilk sahibinden 20.000 km yaptım, boğaz kelebeği artık zıvanadan çıkmıştı değiştirdim (450+25 işçilik), aldığımda klima kompresörü arızalıydı yenisini aldım (800+100 işçilik ve gaz), buji kablolarını değiştirirken bobinin kablo giriş yerinin çürümüş olduğunu gördük kablolarla birlikte değiştirdik (225+25 işçilik), yolda giderken hararet ışığı yandı, su koydum yere aktı, termostat gövdesinin hortum girişi çürüyüp kırılmış (110+işçilik hatırlamıyorum). Rutin bakımlardan hariç yaşadığım sorunlar bunlar 1 yıl içinde.İzmir'den aldım arabayı, sıcak ve nemli olduğu için plastik aksam çürümüş biraz.

Bunlardan hariç bir de triger koptu ki sormayın gitsin. Değişeli 50.000 km/4 yıl olmuş. 2 hafta içinde değiştirecektim beklemedi :) 4 yıl ya da 90.000 km'de değişim öneriliyor. Trigeri hariç tuttum o biraz benim ihmalimden olan bir şey. 1700 lira da ona verdim.

Yani anlayacağınız biraz nazlı araba bunlar, ama kullanımı, donanımı, iç mekan malzeme kalitesi çok güzel. Ayrıca kaza anında da çok az marka eline su dökebilir, gayet güvenli.

Çevrimdışı mikail

  • İleti: 768
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Mühendisliği Hk.
« Yanıtla #3 : 28 Temmuz 2011, 00:55:40 »
Bu kasalarda bir kaç çeşit motor kodu var, benimki AHW mesela.

Geçen yıl aldım ilk sahibinden 20.000 km yaptım, boğaz kelebeği artık zıvanadan çıkmıştı değiştirdim (450+25 işçilik), aldığımda klima kompresörü arızalıydı yenisini aldım (800+100 işçilik ve gaz), buji kablolarını değiştirirken bobinin kablo giriş yerinin çürümüş olduğunu gördük kablolarla birlikte değiştirdik (225+25 işçilik), yolda giderken hararet ışığı yandı, su koydum yere aktı, termostat gövdesinin hortum girişi çürüyüp kırılmış (110+işçilik hatırlamıyorum). Rutin bakımlardan hariç yaşadığım sorunlar bunlar 1 yıl içinde.İzmir'den aldım arabayı, sıcak ve nemli olduğu için plastik aksam çürümüş biraz.

Bunlardan hariç bir de triger koptu ki sormayın gitsin. Değişeli 50.000 km/4 yıl olmuş. 2 hafta içinde değiştirecektim beklemedi :) 4 yıl ya da 90.000 km'de değişim öneriliyor. Trigeri hariç tuttum o biraz benim ihmalimden olan bir şey. 1700 lira da ona verdim.

Yani anlayacağınız biraz nazlı araba bunlar, ama kullanımı, donanımı, iç mekan malzeme kalitesi çok güzel. Ayrıca kaza anında da çok az marka eline su dökebilir, gayet güvenli.

Volkswagen Motor Kodları (Volkswagen Engines Code)
 motor kodları için buradan bilgi edinebilirsin

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Motor Mühendisliği Hk.
« Yanıtla #4 : 01 Ağustos 2011, 01:57:17 »
3yıl kullandım 64000km
*boğaz kelebeği problemi, temizlettim olmadı, açı düzelttim olmadı, hararet müşiri+temizlik+açı ayarı(50tl) adaptasyon düzeldi.
*Aracım kazalı idi arka sağ stopun üstünden su aldı pompa bozuldu,tamir ettirdim yine bozuldu çıkama aldım su aldı. Stop üstünü iyice silikonladım bi daha yapmadı
*Tsi uyar heralde ama ,iletim elemanları vs. farklı olabilir. Tsi 140hp atıp chip vs. 250hp yapılsa...

Bakım yazmak saçma bence ama
Triger değiştirdim değişmeyen araç mı var
Balata değiştirdim, aldığımda bitikti(61000) ilk sahibi bayandı 115000civarı değiştirdim.
son egsoz ve spiral değiştirdim.

Sürat için 6n2 101hp en ideali. 6n2lerde yaşlandı komple teste sok bide kendin dene derim. VW 2yıllık aracını satıyorlar 100.000-120.000km de,6N2ye bakıyorsun 70.000 pek mantıklı değil
« Son Düzenleme: 01 Ağustos 2011, 02:06:25 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di