Gönderen Konu: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008  (Okunma sayısı 54742 defa)

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« : 03 Ağustos 2011, 05:09:18 »
Aracım ilk kalkışta sanki gazda kesinti oluyor gibi,sadece çok düşük devirde ilk kalkışta,geri viteste ilk hareketlerde,yokuş kalkarken ilk harekette araç silkeleniyor gibi,sanki bana pedalda bir temas ve algılama sorunu oluyor gibi,izmirde bir ustaya gösterdim volandan değil dedi,süpercharger ve devirdaim su pompasından olabilir dedi fakat su pompasında herhangi bir su eksiltme yok.
Eğerki direk gaza asılırsam bu sorun oluşmuyor ama sakin kalkışlarda park yerleri vs. düşük devir istenilen yerlerde araç gaz vermede kararsız kalıyor gibi deli oluyor insan,onun harici en ufak bir sorunum yok çok süper bir araç vites geçişleri hissedilmiyor bile,ilk kalkışta yaşanılan bu sorun araç harekete geçtikten sonra devam etmiyor.
Sebebi sizce ne olabilir bu araçtan kullanan veyahut böyle bir sorun yaşayan arkadaşımız var ise yardımcı olursanız sevinirim.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Logged

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #1 : 03 Ağustos 2011, 17:23:17 »
Zaman zaman bende de oluyor sanki pek umursamamıştım. Bendeki tek turbo 1500d/d de açıyor. Ülkemde yakıt sıkıntılı, 95kullanıyoruz 98yok 97 tsiye tavsiye edilmiyor. Yakıta bağlı avans vurma olabileceğini düşünüyorum. Yada turbo ilk açıldığında bi karışım dengesizliği oluyor yine oktana bağlıyorum onu. Sadec 1500-2000 devir arasında nadiren yaşıyorum
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #2 : 03 Ağustos 2011, 23:15:49 »
gaza fazla basınca geç tepki verebilir elektronik pedal sonuçta. 
onurun dediği gibi kötü yakıt da olabilir. doğuya gidince sağdan soldan aldım mazotu mecbur ondan beri çekişte azalma var bende de. adam gibi temiz bir yakıt yok.
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #3 : 04 Ağustos 2011, 00:13:29 »
Ginede sadece yakıttan değil gibi bi ara ustaya göstereceğim pedalın yayından filan olabilirmi,bi yerde bi aksaklık var gibi.
98 Oktan satılmıyor galiba ülkemizde,97 alsak ,95 ten daha iyidir galiba.

Şimdi ankara merkeze gittim araç ile 13 km filan yol aldım motor tam ısınmamışken fazla yapmadığını gözlemledim,aracı stop ettikten 30 dakika sonra tekrar 13-14 km yol geldim lambalarda kalkışlarda yeniden sendeleme yaptı,eğerki direk gaza asılırsam yapmıyor,ama önümdeki araca göre nazik basarak kalkarsam sendeleme yapıyor,ve aracı garajımıza çekerken geri viteste hafif meyilli bir yer gaz pedalına basıyorum araç geri geri hafif meyilli yerden çıkarken sürekli sendeliyor sanki gaz fren gaz fren yapıyomuşçasına oluyor.
« Son Düzenleme: 04 Ağustos 2011, 14:45:39 Gönderen: battal gazi »
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #4 : 04 Ağustos 2011, 22:59:57 »
gaza fazla basınca geç tepki verebilir elektronik pedal sonuçta. 
onurun dediği gibi kötü yakıt da olabilir. doğuya gidince sağdan soldan aldım mazotu mecbur ondan beri çekişte azalma var bende de. adam gibi temiz bir yakıt yok.
depoyu temizlet enjektörleri ve pompayı temizlet düzelir sorun
WOLFSBURG STYLE ;)

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #5 : 05 Ağustos 2011, 00:19:55 »
bu
Ginede sadece yakıttan değil gibi bi ara ustaya göstereceğim pedalın yayından filan olabilirmi,bi yerde bi aksaklık var gibi.
98 Oktan satılmıyor galiba ülkemizde,97 alsak ,95 ten daha iyidir galiba.

Şimdi ankara merkeze gittim araç ile 13 km filan yol aldım motor tam ısınmamışken fazla yapmadığını gözlemledim,aracı stop ettikten 30 dakika sonra tekrar 13-14 km yol geldim lambalarda kalkışlarda yeniden sendeleme yaptı,eğerki direk gaza asılırsam yapmıyor,ama önümdeki araca göre nazik basarak kalkarsam sendeleme yapıyor,ve aracı garajımıza çekerken geri viteste hafif meyilli bir yer gaz pedalına basıyorum araç geri geri hafif meyilli yerden çıkarken sürekli sendeliyor sanki gaz fren gaz fren yapıyomuşçasına oluyor.

bujilerin eskimiş olabilir
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #6 : 11 Ağustos 2011, 00:20:33 »
*17.358 KM (15.ooo bakımı)"08.2008"
Yağ filtresi,hava filtresi,polen filtresi,0w/30 sentetik yağ değişimi.
**37880 km(30.ooo bakımı)"02.2009"
Yağ filtresi,hava filtresi,yakıt filtresi,arka fren balatası,polen filtresi,ön fren balatası,0w/30 sentetik yağ değişimi.
***45.628 km(45.ooo bakımı)"05.2009"
Yağ filtresi,hava filtresi,polen filtresi,0/30 sentetik yağ değişimi.
****61.489 km(60.ooo bakımı)"11.2009"
Filtre,yağ filtresi,kesme valfi,bujiler,hava filtresi,yakıt filtresi,polen filtresi,5w/30 sentetik motor yağı değişimi,şanzıman yağı değişimi.
*****73.556km(75.ooo bakımı)"03.2010"
Yağ,hava,polen filtreleri değişimi,ön fren balatası,5/30 sentetik yağ,fren hidroliği değişimi.
******90.565 km(90.ooo bakımı)"09.2010"
3 adet ateşleme bobini,yağ,hava,polen,yakıt filtreleri,gergi makarası,gergi makarası,v kayışı,arka fren balatası,5/30 sentetik yağ değişimi.
*******93504 km "10.2010"
1 adet ateşleme bobini,kesme valfi,selenoid valf,conta değişimi.

Aracım şu anda 100.350 km'de.Aracımın bakımları düzenli ve kayıtlıdır,çok memnunum arabadan yalnız şu küçük sorun canımı sıkıyor,5 gün önce ilanı olan 2007 aynı model aracı aradım rica edip bilgi aldım ondada aynı olay oluyormuş sen çok inceliyorsun diyor o ,sorun etmememi söylüyor.Bugün birisiyle daha görüştüm oda benzer olayın olduğunu söyledi 4 adet bobin ve buji değişiminden sonra sorun kalmadı diyor.


« Son Düzenleme: 16 Aralık 2011, 22:01:37 Gönderen: battal gazi »
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #7 : 11 Ağustos 2011, 16:33:26 »
Darısı senin başına ne diyim. Yetkili serviste de adam para çıkarmak için balatayı 30.000de değiştirmiş. Yada önceki sahibi motor desteği olmadan boşta frenlenmiş hep. 100.350kmde tsi miz varmış forumda.

İspanya malı ateşleme bobinleri VW lerin baş belası, türk muadili varmış o daha iyi deniliyor. Alman malı olsa zaten bozulmazdı.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2011, 16:34:44 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #8 : 11 Ağustos 2011, 23:55:29 »
Darısı senin başına ne diyim. Yetkili serviste de adam para çıkarmak için balatayı 30.000de değiştirmiş. Yada önceki sahibi motor desteği olmadan boşta frenlenmiş hep. 100.350kmde tsi miz varmış forumda.

İspanya malı ateşleme bobinleri VW lerin baş belası, türk muadili varmış o daha iyi deniliyor. Alman malı olsa zaten bozulmazdı.
Bu kadar kısa sürede bobinin gitmesine ihtimal vermiyorum heleki  4'ünün değişmiş olmasına karşın 90.ooo km'de bobin 10 bin km'de gittiyse çok komik,servise götürsem garanti kapsamında değilmi bu bobinler ama önceki sahibinde değişmiş,bobinin tanesi de 70 tl piyasada,bujileride 25 ten başlayıp 100'e kadar gidiyormuş.Praçacılar üstünden çıkan bujiye göre verebiliyoruz diyorlar 60 binde değişen buji acaba serviste ilk orjinalinin aynısımı takıldı o da meçhul,yani adamlar 4-5 bölgeden parça ürettiriyorlar sonra sıkıntısı bize.Acaba diyorum bujinin zamanı 60 filan fakat ilk etapta bujiyi değiştirsem sorun gidermi gitmezse sonradan bobini değiştirsem bi problem olur mu bu arabaları piyasadaki ustalar zaten tam anlamıyla 4-5 yıla çözerler,çözmüş olanlarda bir elin parmak sayısını geçmiyor sanırım bir ilde.
Zinciri izmir'de tatilde iken değiştirdim,ordaki ustaya sordum bu nedir diye bana ne dese iyi devirdaim su pompası ve süperchargeri değiştir,başka bi ustaya bunu söylüyosun alakası yok diyor,:))

« Son Düzenleme: 16 Aralık 2011, 22:13:23 Gönderen: battal gazi »
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #9 : 12 Ağustos 2011, 08:50:39 »
bobin olsa eğer rölantide falan da çok titretir ama yine de bobinlerden biri yandıysa takım halide değişilir genelde buna çok dikkat edilmiyor, 4 bobinden 1inin markasının farklı bile olması çalışmasını etkileyebilir, belki de etkilemez, şans işi.


Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #10 : 13 Ağustos 2011, 12:37:00 »
Bu kadar kısa sürede bobinin gitmesine ihtimal vermiyorum heleki  4'ünün değişmiş olmasına karşın 90.ooo km'de bobin 10 bin km'de gittiyse çok komik,servise götürsem garanti kapsamında değilmi bu bobinler ama önceki sahibinde değişmiş,bobinin tanesi de 70 tl piyasada,bujileride 25 ten başlayıp 100'e kadar gidiyormuş.Praçacılar üstünden çıkan bujiye göre verebiliyoruz diyorlar 60 binde değişen buji acaba serviste ilk orjinalinin aynısımı takıldı o da meçhul,yani adamlar 4-5 bölgeden parça ürettiriyorlar sonra sıkıntısı bize.Acaba diyorum bujinin zamanı 60 filan fakat ilk etapta bujiyi değiştirsem sorun gidermi gitmezse sonradan bobini değiştirsem bi problem olur mu bu arabaları piyasadaki ustalar zaten tam anlamıyla 4-5 yıla çözerler,çözmüş olanlarda bir elin parmak sayısını geçmiyor sanırım bir ilde.
Zinciri izmir'de tatilde iken değiştirdim,ordaki ustaya sordum bu nedir diye bana ne dese iyi devirdaim su pompası ve süperchargeri değiştir,başka bi ustaya bunu söylüyosun alakası yok diyor,:))
Kendi yorumunu çok güzel yapmışsın. Benim araçta yeni farkettim, kararsızlık yok. Bujilerimiz yanlış hatırlamıyorsam platinium, 50.000 km lik diye biliyorum. 40.000 i ne kadar geçti bilmiyorum senin bahsettiğin sıkıntı zaman zaman bende de oluyordu, Sanayide ustam çıkardı zaten üstündeki orj. di aynısını alıp taktı. Normal buji takımı 35tl ngk 30.000km, bizdekiler 55tl 50.000km lik.Pahalı gibi görünsede aynı fiyat.

İşin özü buji değiştirdikten sonra öyle birşey yaşamadım. Arabanın canı yağı,yakıtı, ateşlemesi onlarda kaliteden ve km den kaçmam. Benzinide shell den alıyorum 95 memnunum.
Otomobilde problem çözerken "önce pc kontrolü yapılmalı" direkt tespit yapılamıyorsa ucuzdan pahalıya gidilmeli.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2011, 12:38:19 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #11 : 14 Ağustos 2011, 00:26:05 »
Kendi yorumunu çok güzel yapmışsın. Benim araçta yeni farkettim, kararsızlık yok. Bujilerimiz yanlış hatırlamıyorsam platinium, 50.000 km lik diye biliyorum. 40.000 i ne kadar geçti bilmiyorum senin bahsettiğin sıkıntı zaman zaman bende de oluyordu, Sanayide ustam çıkardı zaten üstündeki orj. di aynısını alıp taktı. Normal buji takımı 35tl ngk 30.000km, bizdekiler 55tl 50.000km lik.Pahalı gibi görünsede aynı fiyat.

İşin özü buji değiştirdikten sonra öyle birşey yaşamadım. Arabanın canı yağı,yakıtı, ateşlemesi onlarda kaliteden ve km den kaçmam. Benzinide shell den alıyorum 95 memnunum.
Otomobilde problem çözerken "önce pc kontrolü yapılmalı" direkt tespit yapılamıyorsa ucuzdan pahalıya gidilmeli.

Zaten bilgisayar ile bakıldı herhangi bir sorun gözükmüyor o yüzdende araç yeni bir sistem olduğu için ustalar elini sürmeden ya bırakıyor ya da anlamsız şeyler söylüyorlar hatta ben izmirde bu zinciri değiştirmeden önce bir kaç ustaya götürdüm birisi ww özel servis yazmış büyükçe bir tabelaya ben bu işi yapamam dedi diğeride telefonla bilgi alıyor başka ustalardan oda yapamadı. Daha bırak tsı motorları 2005 te piyasaya sürülmüştü sanırım fsı motorlar 6-7 yıldır piyasada  daha onu bile yüzde yüz anlamıyorlar bir de her yerde fsı sorunlu motor diyorlar forumlarda filan alakası yok.En kısa zamanda bujileri söktürüp değiştireceğim büyük ihtimalle, izmirde aracın bakımlarını yaptırdığımda usta söktü ve 15 bin daha gider bi daha ki bakımda değiştir demişti yanılmış olabilir.
« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2011, 00:27:43 Gönderen: battal gazi »
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #12 : 18 Ağustos 2011, 05:26:56 »
Arkadaşlar bugün aracımı ustaya götürdüm aracın sıkıntılarını anlattım,laptop ile ww programına bağladık ilk etapta sistem motor kapağının altında turbonun sol kısmında bulunan soketi kontrol şeması belirtti,hakikaten motor kapağını kaldırdık soket tırnağı kırık olduğundan yarıya kadar çıkmış onu yerine tourttu ve bir damla japon ile yapıştırdı(buna rağmen soket işlevini yapmıyor olabilir),sonrasında programa dönerek araca 15 dakika gaz pedalına basılarak iki kez hazırlık kodu atılmaya çalışıldı değerler 0001 de kalıyor yani son 1 değer düşürülemedi,bunun üzerine usta clean system diye bir cihaz ile egzosa emisyon çubuğu yerleştirerek o verilerin makinaya kaydı alındıktan sonra otomatik bir karışım hazırlayıp onu depoya koydu ve depoyu bitirdiğimde gelmemi söyledi.(kurum vs.enjektörler'de dahil, her türlü pisliği temizleyeceğini söyledi fakat daha önceki fsı deneyimimden faydası olsa dahi lokal müdahale edilmeden sonuca ulaşılacağını sanmıyorum.)
Not:arkadaşlar bir başka başlıkta  2006 1.6 115 hp  fsı ile yaşadığım sorunu anlatmıştım(satmış olduğum fsı aracımın egr lambası yanıyordu,bilgisayardan sildirdim 50 km sonra yanmıştı,bunun üzerine egr yi söktürerek temizletip ardından vürthün kapsül temizleyicisinden depoya atıp arızayı sildirdikten 50 km sonra tekrar yanmıştı arıza lambası,egr valfi orijinal sıfırı ile değiştirildi 50 km sonra gine yanmıştı lamba,en son ustaya egr ye bağlantı borularını bakır rengi olan temizlettim a 4 kalınlığında(çok ince bir tabaka) kurum vardı iç yüzeyinde bunlar temizlendikten sonra aracın arıza geçmişi silindikten sonra bir daha arıza vermedi.Burda bununla ilintili olabilecek bir olay var o da bu araçtada kurum temizlenene kadar hazırlık kodu 0001 de kalıyordu tamamen ooo olmuyordu temizlendikten sonra oooo değerlerini verdi sorun giderilmişti.O araçta 103 bin kmde idi buda yeni 100 bini devirdi demekki 100 binde bir ufak kurum oluşup verileri etkiliyor temizlenmez ise.
**Umarım bu kurum temizlenirde başka işleme gerek kalmaz fakat kalırsa tsı’nin bu değeri düşüren kısmı gine egr çıkışımıdır yoksa başka bir kilit noktasımı vardır sonuçta fsı-tsı çoğu parça ve noktada benzer,belkide anlattığım soketten olabilir sarsıntı ama değerler kurumdan büyük ihtimalle,ilerleyen süreçte bilgileri aktarmaya devam edeceğim.
Ayrıca yetkili serviste işlem açtırmadan bu arızanın neden olabilceğini sordum ve teste çıktık,usta kaputu bile açmadan n75 parçası veya kesme valfi olabilir dedi.Bakalım ne çıkcak ilerleyen süreçte.(ilk etapta bobin,buji’den kaynaklanmadığını söylediler her iki ustada)

*Araç soğukken bu şikayetleri vermiyor nerdeyse  13-14. km den sonra bu olaylar oluyor.
*yetkili servisinde benden önceki sahibinin değiştirdiği parçaların bende garantisi devam eder mi dedim evet eder dedi kayıtta gözükmesi yeterli dedi işlemin sahibi değişsede 2 yıl garantisi devam ediyormuş parçaların,ama yetkili serviste parçadan çok işçilik alıyorlar o yüzden ileride çıkacak olan sorunlara göre hareket edeceğim ama servis onu çıkarır kanımca,gine dışarısı mantıklı gibi.ör:kesme valfi değişcek olsa dışarıda parçası 100 tl sanırım  değişiminede 30 40 versen maksimum 140 yi bulur ama serviste garanti kapsamında değişse direk bu rakam işçiliğe gider ve  direk o parçayı değiştirmeyecekleri için serviste liste uzayıp gider.
« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2011, 15:14:06 Gönderen: battal gazi »
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
« Yanıtla #13 : 18 Ağustos 2011, 09:26:22 »
teknoloji başa bela
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)