Merhaba;
Ben de 2008 170hp'de aynı şeyi yaşadım. Diğer vites geçişlerinde vs. sorun yok ama kalkıştan sonra hafif gazda silkeliyor bazen (sıcakken). Bir teşhis bulursanız paylaşırsanız sevinirim.
Arkadaşım şu anda ankara için konuşayım,yada benim ankara'da ulaşabildiğim konusunda uzman sayılan çoğu şanzumancı ve motor tamircisinin bilemediği konularda yönlendirdiği ustalar dahi tsı ve dsg şanzumanı tam manasıyla tanımıyorlar.
Benim kendi araştırmalarıma göre ikimizin aracındaki olası problemler şunlar olabilir;
1-mekatronik ünitesi arızası(değişim veyahut tamiri olabilir)
2-dsg'de yağ değişim aralığı 60 bin km'de bir deniliyor fakat buna benzer sorunlar yaşayan bir hondacı aracının yağını 40 binde değiştirdikten sonra 40 bin daha bu sorunu yaşamadığını belirtiyor
3-Eğerki araç ısınınca bu problemler oluyor ise dsg şanzuman soğutucusu mutlaka vardır ama neresinde bilmiyorum bu soğutucular işlevini yitirmiş olabilir yani araç zaten soğuk halde belirti vermiyorsa ısınınca bunlar ortaya çıkıyorsa burdan soğutucunun görevini yapmadığı sonucuda çıkabilir.
4-Bir ihtimalde sanırım yağ ilk hali ile şanzumana konuldupunda yoğun oluyor belirli bir zaman geçtikten sonra kullanıla kullanıla özelliğini yitirip inceliyor,araç soğukken yağda soğumuş olduğundan ısınana kadar bu sendelemeleri ilk hareketlerde yapmayabilir ama araç ısınınca yağ da ısınınca özelliğinide yitirdi ise yoğun olamadığından acaba o da bir sorun teşkil edermi bunlar hep ihtimal.
Ama bu konularda halen bilgisi olan bir usta ile yüzleşemedim hep forumlardan toplama bilgiler bunlar sanırım bu sorunları çözebilecek ustaların sayısı 2 yılda ancak artabilecek gibime geliyor.Birde sorun büyük olmayınca bu ihtimalleri alakası olsun olmasın insan yapmaya üşeniyor çünkü teşhisi koyabilecek usta bulamadım nokta atışı ile sorun şudur demeleri lazımki çaresine bakılsın yoksa baştan aşağı her şey değişsin mantığı çokda akıllıca bir hareket olmaz.