merhabalar arkadaşlar. nadir aralıklarla yaşadığım bir sorunumu kendi imkanlarımla çözüme kavuşturdum ve yardımcı olur düşüncesiyle paylaşmak istedim. hareket halindeyken rolantiye düşünce stop etme sorunu yaşıyordum. özellikle durmak üzereyken vitesi boşa alıp frene bastığımda rolantide küçük bir dalgalanma oluyor ve stop ediyordu araç. bu sorunu çok nadir yaşamama rağmen çözümü için gitmediğim usta kalmadı. servis de dahil bir çözüm üretemedi bu soruna. kimisi lpg ayarlarından dedi kimisi boğaz kelebeği değişecek dedi. defalarca lpg ayarı yaptırdım. boğaz kelebeği temizletip adaptasyon yaptırdım, buji ve kablolarını değiştirdim, hava akışmetresini temizledim, yakıtı aldığım yerleri değiştirdim ama nadir olarak da olsa yapmaya devam etti. son olarak da kendim hava filitresini ve hortumunu sökerek boğaz kelebeğini balata temizleyicisi ile temizlemek istedim. hava filitresi hortumunu sökerken bu hortuma bağlı olan ve motor üst kapağına giren küçük hortumun körük kısımlarından çatlamış olduğunu farkettim. bu hortumun görevi motor üst kapağına ulaşan yağ buharını boğaz kelebine ve dolayısı ile yanma odalarına taşımak ve böylelikle hem havayı bir miktar ısıtmak hem de yanmanın gerçekleştiği odaları yağlamak. (dolayısı ile motorun ömrünü uzatmak) hortum kırık olduğu için ihtiyaç duyulandan daha fazla havayı dışardan alan boğaz kelebeği rolantiyi ayarlayamayarak stop etmesini sağlıyor aracın bunun farkına vardım. bu küçük hortumu bir elektrik bantıyla hava almayacak şekilde sardım ve yerine otutturdum. ve sonuç olarak stop etme sorunu ortadan kalktı ve araba rolantiyi daha stabil bir şekilde ayarlamaya başladı bilginize. ayrıca bu hortumun kırık olması dışardan kirli havanın girmesine ve boğaz kelebeğinin daha çabuk kirlenmesine neden oluyor. aşağıda bu hortumun bulunduğu yeri görebilirsiniz.
16 valf araçlarda bu hortumun yeri nerdeki?