her araca kamber verilir de kamber vermenin mantığını anlamıyorum. yani tamam zevkler ve renkler meselesi yapanın gözüne hoş geliyor olabilir. ama kullanılan parçaların mukavemeti kambere göre üretilmemiş. viraj güvenliğini (abartıldığı takdirde) düşürüyor. lastik ömrünü yarıya indiriyor. yanağı yere yaklaştırıp yoldaki nesnelere daha savunmasız kılıyor.
elinize çelik bir tel alın sonra bükmeye başlayın. 1-2-3-5-10 50 defa ileri geri büktüğünüzde o tel kopar. koptuğu zaman o noktayı tutun. epeyi ısındığını göreceksiniz.
şimdi lastiğin iskelet yapısını oluşturan çelik teller de doğru hava basıncı ile ve doğru açıyla yere basmazsa bir süre sonra olacak o. ki çivi batıp lastik patladığında tubeless lastikler bir nebzeye kadar havayı tutar. ama yanaktan yarılmada bir anda jant üstünde kalırsınız. bunun çok değil 90-100 km hızla olduğunu ve o sırada da bir kamyonu solluyor olduğunuzu düşünün. Allah muhafaza.
valla büyük konuşmayayım ama kamber vermem değil kamberli arabaya bile binmem.