Gönderen Konu: 1.4 tsi dsg 1 soru 1 tespit  (Okunma sayısı 4253 defa)

Çevrimdışı volki2020

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
1.4 tsi dsg 1 soru 1 tespit
« : 17 Ağustos 2011, 19:10:47 »
Arkadaslar 2008 de bora mi sattim bir ay once jetta alarak tekrar vw ailesine katildim.yokus ta geri yada ileri kalkarken hani otm aracla durursunuz sonra vites d de ikenfreni hafif birakinca garc gurc ses gelirya aynen oyle ses geliyor ve devir 1500 u gecmeden arac hareket etmiyor.acaba yokus kalkis destegindenmi boyle oluyor yani sanki frenler birakmiyor gibi bir sey oluyor.arac 30.000  km de ve servis bakimli.kazasi yok.bir de tespitimi paylasayim
arac s konumunda hiz sabitlemeye alinca d konumunda hiz sabitleme de giderkenden daha az yakiyor.yani yol bilgisayarina gore.
Bu konular hakkinda cvp yazanlara simdiden tesekkur ederim.volkan

Logged

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 tsi dsg 1 soru 1 tespit
« Yanıtla #1 : 18 Ağustos 2011, 04:45:25 »
Aynı araçtan bendede var.Birinci belirttiğiniz husus eğerki aracın ilk hareketlerinde oluyor ise balata sesidir,hemen hemen tüm otomatiklerde oluyor bu ses e 200 kompressör otomatiğinde bile yapıyor,ama diskler biraz fren yapıp alışınca o ses o gün için olmuyor,birde yokuşta geri kaçırmaz fakat kendi kendinede kalkmaz o yüzden geri kaçmasın diye fren gibi önlem alıyordur araç.İkinci belirttiğiniz s konumunda ise araç her an için gücü düşük vites tam randumanda kullanılmasını sağlar fakat anlık veriden çok genel ortalamada bir hayli fazla yakar,dsg şanzumanların d'si yani otomatiği triptonik vites kullanmanıza gerek kalmayacak kadar ekonomiktir yani manuelde kullanmaktan daha ekonomik yakıt tüketimi sağlar araç aşırı yüklenme yapmadığınızda dahi 70 km hızda 6.viteste devam eder.Yol bilgisayarı anlık verileri yanıltıyor,aracın tam tüketim değerlerini çoğu zaman veremiyor aracın meyilli yollardan geçmesi durumunda depo konumuna göre az veyahut çok km gidecekmiş gibi gösterebiliyor,sizin sürüş özelliklerinize yani hangi viteste hangi süratte gittiğinize, ne kadar dur kalk yaptığınıza kadar her veri menzili etkiliyor, en iyi ölçüm 1 depoyu doldurarak km sayacını sıfırlayıp ölçmek.Sakin kullanımda yani gaz pedalını fazla yüklenmeden,mümkün olduğunca büyük vites ve 100 km/h geçmediğiniz sürece 290-310 arası yakıyor araç,eğerki sert kullanırsanız ki sert kullanımlarda turbo desteği almak için 3. vitese alarak büyük bir güç elde ediyor bu da yüksek yakıt sarfiyatına neden oluyor,mesela ben 190 km hıza ulaştım orta eğimli rampada araç 4 te gidiyor hala ama gaz pedalının sonuna kadar bastım,hemen triptoniğe yani sağa itekliyorum vites topuzunu 2 kademe ileri alıp 6 ya yükselterek yakıtı düşürüyorum bu tür müdahalelerle yakıt sarfiyatınıda ayalayabilirsiniz.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 1.4 tsi dsg 1 soru 1 tespit
« Yanıtla #2 : 18 Ağustos 2011, 04:46:36 »
*garç gurç ses balatanın hafifçe didski kaydırmasından oluyor. el freni tam çekincede oluyor.
*muhtemelen hildholder yani yokuş kalkış asistanın var, debiryajlı olan araçlarda , debriyajı bırakırken kendi otomatik bırakır. Yada boşta bile yokuştaysan devreye girer 3sn sonra bırakır.
Senin ki 1500d/d da turbo açtığından belki o devirde devreden çıkıyordur.

*S te antıken daha fazla yakması lazım çünkü üst devir sürüş. sadece çok dik yokuşlarda s konumunda az yakabilir.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı volki2020

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 tsi dsg 1 soru 1 tespit
« Yanıtla #3 : 18 Ağustos 2011, 10:34:12 »
Vites s konumunda hiz sabitlemeyle gidince d konumunda hiz sabitlemeye gore az yakiyor hiz sabitlemeyi devreden cikarinca fazla yakiyor bi deneyin arkadaslar