Arkadaslar, ben de yeni aldigim arabama ancak simdi ayrintili bakabiliyorum. cok mesguldum. Arabam Mk5 1.6 FSI tiptronik.
Oncelikle, 2-3 gun hic ozen gosteremeyecek durumdaydim sehir ici kullanimda D vites ile 12.0 lt/100km yakti. Ardindan, istanbul-izmir ve izmir-istanbul donuste genelde 150 km/h hizla giderek (dur-kalklarla bilgisayar ortalamasi ~90 km/h idi) ayni yakti: 9.3 lt/100km. Dondukten sonra bu araclari kurumsal olarak kullanan bir firmada calisan arkadasima sordum. ve 2 gundur onun dedigini yapiyorum. e-5 ve tem'de yakadan yakaya gecerken yumusak kullanimda bu kez tiptronik vitesle kullandim. yaptigim sey vites devir yukseltebilecek devire geldigi an (yaklasik 1,800 devirde izin veriyor buna) bir ust devire atarak olabidigince yuksek viteste kullanmakti. 6'da ise 3,000 deviri gecebilirsiniz bildigim kadariyla FSI ozelligi o zaman devreye giriyor ki zaten sadece bu bile tuketimi azaltiyor. Sonuc ne mi? normal trafikte 7.5 lt/100 km. gidiste ve donuste. bu aksam ise feci tikali trafikte tem'de 1.5 saat boyunca ayni yolda 10 lt/100km tuketim yapti. ama normalde bu 7.5 olacakti yine sanirim.
yani onerim az tuketim icin tiptronik kullanip olabildigince cabuk vites yukseltip mumkun oldugunca 6. viteste kalip FSI'in avantajini kullanin (FSI olanlar icin bu kisim)
Tiptronik aracı olan arkadaşlar..Yakıt tasarrufu için D de mi kullanmak daha iyi yoksa Tiptronik kullanmak mı?Kafama takıldı?D daha tasarruflu gibi görünüyor ama yine de bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın..Teşekkürler...