Gönderen Konu: Araç ilk marşta çalışmıyor  (Okunma sayısı 37672 defa)

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #28 : 16 Eylül 2011, 12:37:34 »
merhaba mustafa tüpün Enjektörlerimi yoksa benzin Enjektörlerimi işeme yapıyor demişti benimde aklıma onlar geliyor ısınınca işeme yapıyor farkındayım sebcede sorun omuydu
KArdeşim bence benzin enjektörlerinden bahsediyordu.Çünkü gazın enjektörü işeme yapsa ne olur yapmasa ne olur gaz biliyosun çok ince ve uçucu bi yakıt.Dolayısıyla benzin enjektörlerinden kaynaklanıyor.
03.06.2005

Logged

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #29 : 16 Eylül 2011, 22:20:01 »
ben bugün sordum biyere arkadaki benzin pompası dedi :) ama sorun olmaz bu model Golf,Bora ve Passat lar böyle çalışır diyo herkes.

Çevrimdışı EsatTR55

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #30 : 17 Eylül 2011, 02:17:20 »
vay arkadaş bende de atiker var 1sene oldu ve 1ay dır bende de marş sorunu var sabahları ilk marş basıyorum almıyor ikinciye gazı pompalayarak basıyorum alıyor. marş bastıığımda hırpalanma vs tuhaflık hissetmedim. gezip geliyorum stop ediyorum kafasına göre 1 saat 2 saat sonra yine aynı problemi yapıyor. 1hafta ya yakın kullanmadım bu sabah tek basışta çalıştı gazı pompalamadan.(1hafta kullanmayınca küstüğümü anladı sanırım. :) ) öneri ve ilginiz için şimdiden teşekkürler

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #31 : 17 Eylül 2011, 14:02:48 »
ben bugün sordum biyere arkadaki benzin pompası dedi :) ama sorun olmaz bu model Golf,Bora ve Passat lar böyle çalışır diyo herkes.
Yalnız Eren;arkadaş benzin pompasını değiştirmiş,yani ilk etapta insanın aklına benzin pompası geliyor doğal olarak ama değiştirmişler,marş motoruna bakılmış,bi arkadaşımda kontak termiği diyor oda ihtimaller arasında ama termik olsa araç hiç marş yapmaz kontak termiği arızası bu şekilde oluyor.
03.06.2005

Çevrimdışı ömeruysal07

  • İleti: 27
  • Bora Bordo
    • Profili Görüntüle
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #32 : 18 Eylül 2011, 01:14:23 »
Arkadaşlar kontak termiği olsa soguk sıcak fark etmez bu ama bu sorun araba ısıınca ortaya cıkan bır arıza ısınmayla bırlıkte araç bir yerlerıden bir ıkıntı veriyor buıda enjektörlerin bana göre araç stop ettikten sonra sızdırması ve ilk çalışma anında boğma yapması ikinci marştada bu fazla benzini dışarıya atması bazen benimkinde küçükten pof diye bir ses vermesi durumun habercisi oluyor yakıt pompasını değiştirmenizi tavsiye etmem ben değiştirdim çünkü geriye iade ettim onu ölçüyorlar ne kadar basınçla basıyor diye ölçtürün ondan sonra atikerle ilgili ise hiç iyi şeyler söylemek istemiyorum çok sıradan bir firma ağzımı bozmak istemiyorum benim tüpün garantisi hala devam diyor ama aracı satın aldığım kişi garanti kağıdını bulamadığı için garantiden faysdalanamıyorum ve tüpün nerede kimin nezaman takıldığını plakayı okuduktan sonra hepsini görüyorlar ama böyle bir firma artık siz düşünün haklı olabilirler ama bende haklıyım kardeşim ne yapaıyım yani söküpte çöpemi atayım ben dedim firmaya konya yı aradım valla dedim tüpü sökerim meydanda yakarım ibreti alem için dedim hiç oralı bile değiller atiker takmayın taktırmayın şu marş konusu ile şu anda enjektörler üzerinde duruyorum şimdi serviste enjektörleri kontrol ettireceğim eğerki uzun değilse işlem sonuçları ileteceğim saygılar...

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #33 : 19 Eylül 2011, 00:17:05 »
Arkadaşlar kontak termiği olsa soguk sıcak fark etmez bu ama bu sorun araba ısıınca ortaya cıkan bır arıza ısınmayla bırlıkte araç bir yerlerıden bir ıkıntı veriyor buıda enjektörlerin bana göre araç stop ettikten sonra sızdırması ve ilk çalışma anında boğma yapması ikinci marştada bu fazla benzini dışarıya atması bazen benimkinde küçükten pof diye bir ses vermesi durumun habercisi oluyor yakıt pompasını değiştirmenizi tavsiye etmem ben değiştirdim çünkü geriye iade ettim onu ölçüyorlar ne kadar basınçla basıyor diye ölçtürün ondan sonra atikerle ilgili ise hiç iyi şeyler söylemek istemiyorum çok sıradan bir firma ağzımı bozmak istemiyorum benim tüpün garantisi hala devam diyor ama aracı satın aldığım kişi garanti kağıdını bulamadığı için garantiden faysdalanamıyorum ve tüpün nerede kimin nezaman takıldığını plakayı okuduktan sonra hepsini görüyorlar ama böyle bir firma artık siz düşünün haklı olabilirler ama bende haklıyım kardeşim ne yapaıyım yani söküpte çöpemi atayım ben dedim firmaya konya yı aradım valla dedim tüpü sökerim meydanda yakarım ibreti alem için dedim hiç oralı bile değiller atiker takmayın taktırmayın şu marş konusu ile şu anda enjektörler üzerinde duruyorum şimdi serviste enjektörleri kontrol ettireceğim eğerki uzun değilse işlem sonuçları ileteceğim saygılar...
Bak bunda kesinlikle haklısın,demek ki bu arabalara atiker taktırmamak gerekiyor.İlla LPG taktırcaksanız lütfen diyorum 300-500 daha fazla verin ve BRC,LOVATO,LANDİRENZO gibi kaliteli italyan markalarını tercih edin.Benim Bora'yada gibip atiker taktım,arabadan soğudum gittim sattım.
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #34 : 19 Eylül 2011, 00:33:57 »
 Hatta ben komplo teorisine bağladım ama,bu atiker tüpü araca bağladıklarında LPG'nin yazılımı ile ilgili bi yanlışlık bile olduğunu düşünüyorum.Çünkü bu problem hep  atikerci arkadaşların başına gelmiş anladığım kadarıyla.Hiç diğer marka LPG taktıran arkdaşlardan böyle bi şikayet yok en azından şimdilik. >:D
03.06.2005

Çevrimdışı EsatTR55

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #35 : 19 Eylül 2011, 15:25:59 »
bende atiker kullanıyorum iyice soğuttu beni arabadan  :-[ dizel arabanın parça fiyatı yüksek olur külfetli olur diye korkuyorum ama bi hesap yapınca her 5bin de gaz filtresi(20) + enjektör arızaları(185)  + ayar tutmaması(her defada 15Tl) derken astarı yüzünden pahallı derler ya aynen o hesap dizel araç kullanırım daha iyi

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #36 : 19 Eylül 2011, 19:45:52 »
Benim Lpg sistemim Brc ve cok cok memnunum 1.5sene önce takıldı bir daha hic gaz ayarına ble gtmedim hatta filtresini ble degstrmedim masallahı var arabayla fabrikadan cıkmıs gbi...amma velakin bu sorun lpg den degil bence kontaktan yada anahtardan hic degil...benimki cok belli degil gaza hafif dokununca calısıyo ama sabahları hic dokunmuyorum sadece anahtarı ceviriyorum anında calısıyor fakat sıcakken bazen bos bulunuyorum dokunmuyorum gaza  almıyo o zamanda bütün sinirlerim geliyo:) 

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #37 : 19 Eylül 2011, 22:02:04 »
Arkadaşlar artık korkmayın dizelden.Eskiden mazot adı gibiydi içinde ne arasan vardı.Pislik,su,solvent,yağ vs.vs.vve dolayısıyla pompa,enjektör arızaları bitmek bilmiyordu,artık zaman çok değişti aldığınız yakıt avrupa standartlarında dolayısıyla öyle zırt bırt arıza olayı bitti.Herkesin kafasında dizelin bakımı ağır,masraflı vs. eski bilgiler hala duruyor.En rahatı en güzeli dizel araç bundan emin olun.
03.06.2005

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #38 : 21 Eylül 2011, 23:02:30 »
Mustafa kardeşim güzel söylüyosun bende zamanında öyle düşünüyordum.Dizel arabayı bir alırken sevinmiştim bide satarken sevindim.2005 Diesel Megane vardı  Herşeyden önce yeni nesil Turbo beslemeli motorlar yüksek basınç altında çalışıyor çoğu zaman çok küçük hacimlerden yüksek torklar alınıyor fakat bu kullanımada bağlı olarak motor ömrünü fazlasıyla kısaltıyor özellikle ş.içi kullanımlarda hem yakıt istenilen seviyeye pek düşemiyor hemde sorunlar artıyor.bunun yanında yaptığım masraflar mazot pompası + enjektörler + carbon clean motor arıza lambaları vs 120bindeki arabada illallah ettim ite kaka geceleri uykularımdan uyana uyana 180bine getirdim döktüğüm para ortalama 5 bin tl toplamda..bu sefer satayım dedim km yüksek dizel diye millet fellik fellik kaçıyo e haklılar saatli bomba satıyorum sanki...yine uykusuz geceler sonunda geldi biri 6 ay sonra aldı gitti inanamadım motor yapmaya 8 bin tl diyordu servis bidaha dizelmi kapımdan gfirsin baltayla kovalarım :) aldım benzinliyi motru bitse nolur onun enjektör+pompasının fiyatına komple motor yaptırırım buna Lpg dende memnun oldugum için para çok olup şu markaların(Mercedes-audi-vw) sıfır dizelini alamadığım sürece benzin + Lpg...Brc + iyi montaj bu kadar basit.

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #39 : 22 Eylül 2011, 16:15:00 »
Mustafa kardeşim güzel söylüyosun bende zamanında öyle düşünüyordum.Dizel arabayı bir alırken sevinmiştim bide satarken sevindim.2005 Diesel Megane vardı  Herşeyden önce yeni nesil Turbo beslemeli motorlar yüksek basınç altında çalışıyor çoğu zaman çok küçük hacimlerden yüksek torklar alınıyor fakat bu kullanımada bağlı olarak motor ömrünü fazlasıyla kısaltıyor özellikle ş.içi kullanımlarda hem yakıt istenilen seviyeye pek düşemiyor hemde sorunlar artıyor.
Yahu Eren Kardeşim,bak söliceklerime kızma ama;Sen motor yada makine mühendisimisin?Motorla ne kadar alakalısın?2005 dizel meganım vardı diyosun motor hacmi küçük üretilmiş olmasının ve yüksek basınç altında çalışmasının motor ömrünü kısalttığının,bunun yakıt tüketimini etkilediğnin ve sorun çıkardığının tespitini neye ve kime dayanarak söylüyosun?Bunun için labratuar ve gerekli arge tesislerin mi var bilmediğimiz?
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #40 : 22 Eylül 2011, 16:33:08 »
bunun yanında yaptığım masraflar mazot pompası + enjektörler + carbon clean motor arıza lambaları vs 120bindeki arabada illallah ettim ite kaka geceleri uykularımdan uyana uyana 180bine getirdim döktüğüm para ortalama 5 bin tl toplamda..bu sefer satayım dedim km yüksek dizel diye millet fellik fellik kaçıyo e haklılar saatli bomba satıyorum sanki...yine uykusuz geceler sonunda geldi biri 6 ay sonra aldı gitti inanamadım motor yapmaya 8 bin tl diyordu servis bidaha dizelmi kapımdan gfirsin baltayla kovalarım :) aldım benzinliyi motru bitse nolur onun enjektör+pompasının fiyatına komple motor yaptırırım buna Lpg dende memnun oldugum için para çok olup şu markaların(Mercedes-audi-vw) sıfır dizelini alamadığım sürece benzin + Lpg...Brc + iyi montaj bu kadar basit.
Aracını satın aldığında yüzde yüz emin misin 120binde olduğuna?Hadi Diyelim ki eminsin,eli ayağı düzgün temiz araba diye aldın.Bakımlarının zamanında ve düzgün olarak yapıldığından ne kadar eminsin?Aracını kullanan kişinin ne kadar Özene bezene kullandığından eminmisin?Bu esnada aracın kimin ellerinde bakımının yapıldığını biliyomusun?Kısacası aldığın araç 2.El ve geçmişini ne kadar biliyorum desende bunu bana anlatamazsın?Aracına pompa,enjektör arızası tespiti yapan kişileri ne kadar tanıyorsun?Ustalıklarına ne kadar kefilsin?Yanlış anlama ama bu devirde usta bulmakta öyle kolay değil.Eline anahtarı alan ben ustayım moduna girdiğinden zaten bunlar başımıza gelmiyor mu?Çoğu zaman kazıklandığımızın farkına varmıyor,hep suçu dizel araçlara atıyoruz.Bu kadar basit.
03.06.2005

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Araç ilk marşta çalışmıyor
« Yanıtla #41 : 22 Eylül 2011, 16:48:35 »
Öncelikle ben kendi fikrimi söyledim hayatta kazanılan tecrübeler vardır ille karar vermek fikir sahibi olmak icin mühendisliginimi okumam gerekiyor?aracın tüm bakımları yetkili serviste yapıldı cünki ilk sahibi öz amcamdı arabayı yeteri kadar biliyorum beni biraz tanısaydın ne kadar ince eleyip sık dokudgmu blirdin bu konularda yüksek basınc ve kücük hacim devavantajını yetki servis basta bircok usta söylüyor zaten labaratuvarım yok ama cevrem ve gördüklerim yeterli.o arabayı satarken ve kullanrken cektgmz sıkıntılı günleri hatrladıkca yüzümün sekli degisiyor ben almam mevcut sartlarda dedgm gbi param cok olur gider sıfırını alırım oda belli markaları.sen dizel arac sahibisin memnunsun ama bende benzinli arabamdan cok ama cok memnunum satsamda yne benznli alıp brc taktırırım o yzden bi yere varmaz bu konu.
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2011, 16:51:47 Gönderen: rene »