Gönderen Konu: 1.vitese geçerken takılma sorunu  (Okunma sayısı 35058 defa)

Çevrimdışı DenQ

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 1120
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #14 : 11 Eylül 2011, 13:03:08 »
aynı sorun bendede vardı araba bıre gecmıyordu  bnde korkmustum sanzıman mı dıe ama sanzımandan degılmıs koray ustta saolsun gel dedı 10 dk lık ısı var kalfası arabaya oturdu ustada alttan bseler yaptı ve duzeldı sımdı kaymak gıbı gecıyor vıteslere
Ne yaptığı hakkında bilgi verebilirmisin ? aynı problem benim aracımdada var.

Logged

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #15 : 11 Eylül 2011, 14:24:37 »
aynı sorun bendede vardı araba bıre gecmıyordu  bnde korkmustum sanzıman mı dıe ama sanzımandan degılmıs koray ustta saolsun gel dedı 10 dk lık ısı var kalfası arabaya oturdu ustada alttan bseler yaptı ve duzeldı sımdı kaymak gıbı gecıyor vıteslere
Ustana sorsana 10 dk lık ne yapmış? :)

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #16 : 12 Eylül 2011, 21:59:30 »
Kardeşim şimdi ben İstanbul'da ikamet ediyorum.Şimdi turbo sıfır diyosun bununla alakalı sana yazdığım 2. ve 3. alternatifleri kontrol ettir.Sana Konya için tavsiye edebileceğim bi servis vs. yok çünkü o bölgeyi sen biliyosun.Şunu kesinlikle söylemeliyim,bu işi gerçekten iyi yapan bi yer bulmak şart.Kontrol esnasında atlanmaması gereken basit noktalar var.Mesela motorla aracın kasası arasında kalan (turbo tarafındaki) küçük hava hortumlarını ve bağlantı noktalarını erinmeden tek tek kontrol etmen gerekiyor.En ufak bi hortum çatlağı veya tıkanması bu probleme neden olur.Eğer hortumlar ve hortumların bağlandığı 2 adet hava giriş çıkışı bulunan sensör gibi parçalar var bunlardan kesin eminsen,3. alternatife geçmen gerekiyor.Oda hava filtresinin motora bağlanan tarafında hemen çıkışında üzerinde soketli kablo bulunan bi parçamız var.MAF veya hava akışmetresi dediğimiz (muhtemelen orjinalse bosch markadır) bi parçamız var.Bu hava sıcaklığını ve yoğunluğunu ölçerek beyne sinyal gönderen kritik bi parçadır.Bu parçanında bozulmuş olma ihtimali var.Eğer arızalıysa birincisi aracın çekişini hissedilir oranda düşürüp yakıtınıda fazla tüketmene neden olacaktır.Bütün bunları sakin ve emin olarak gerçekten iyi bi ustanın diyagnoz cihazı yardımıyla kontrol etmesi gerekiyor.
Arkadaşım çok teşekkür ederim.ben en iyisi acele etmeyim iyi bir servise göstereyim turbo ayarlarına iyice baksınlar.ufak tefek ustalara oynattırmak istemiyorum

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #17 : 12 Eylül 2011, 22:03:22 »
Klima ile alakalı soruna gelince bu sana pahalıya mal olur ama yinede araştırmanda fayda var.Gıcırtı tarzındaki sesler önden geliyorsa viraj demir lastiklerinden yapar.Ya yan sanayi parçadan yada lastiklerin ömürlerini tamamlamasından ötürü ses yapar adamı çok gıcık eder.Arka tekerleklerden gıcırtı sesi daha önce hiç kimseden böyle bi şikayet duymadım,ama arkada torsiyon burçları var,bunlar özelliğini kaybettiğinde vuruntu yapar.Gıcırtının sebebi helezon yada arka amortisör takozları olabilir.Bunuda bi rot balansçıya kontrol ettirebilirsin.
klima için de parçalar orjinal olduğu taktirde ve iyi bir klimacı olması halinde 1500-2000 tl arasında maliyet çıkıyor.onun da acelesi yok aslında sunroof olduğu için ve havalar soğumaya başladığı için bekleyeceğim.gıcırtı sesi de kesildi nasıl olduysa biraz fazla gezdim ondan olsa gerek.en kötü ihtimal 2000 tl üzerine verir klimalı olanaynı model ile takas ederim.ama turbo arızalı olsa düz yolda 190-200 yapar mı arabam?

Çevrimdışı emrah_akkas

  • İleti: 465
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #18 : 14 Eylül 2011, 10:49:55 »
Bende de aynı sorun var sadece 2.viteste cartt diye bir ses geliyor. Ama diğer vitesler maşallah şıkır şıkır geçiyor... Bende ki sorun da mı acaba senkromeçlerden ?

Geçmiş olsun Senkromeçden yapar cart sesini ama bir zararı yok 1'den ikiye geçirirken önce boşa al sonra 2'ye tak böylece o sesi yapmaz birde o ses araç soğukkenmi yapıyor...

Çevrimdışı ozkan_misirli

  • İleti: 288
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #19 : 14 Eylül 2011, 11:44:11 »
zaten baskı balata degisirken sanzuman kople ınmiyor mu?
Senkromej değiştirirken de inmek zorunda maalesef. Usta indirmişken değiştirt dedi. Çünkü baskı balatayla tekrar indirtmen lazım o zaman iki defa işçilik ödersin dedi. İşçiliği 300 lira tutuyor zaten. Ayrıca havalar soğudukça o garçlama sesi daha çok duyuluyor.
Geçici çözüm olarak birinci vitesten ikiye geçerken devri 2000'in üstüne çıkarmadan vitesi değiştirin.
Ya yol ol, ya yol ver ya da yoldan çekil

Çevrimdışı optisyen_galip

  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #20 : 16 Eylül 2011, 11:57:45 »
arkadaşlar bende de buna yakın bi sorun var....araç 10km hızla bile gitse 1.vitese girmiyor ya iyiçe yavaşlayacağım yada 2. vitese atacağım..konu hakkında bilgisi olan varmı?

Çevrimdışı etikettt

  • İleti: 223
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #21 : 17 Eylül 2011, 20:50:26 »
gittim usta bndı arabaya vıtes gecırdı bıre ıkıye fılan be hıc agzımı acmıyorum tbı sanzıman fılan sonra boyle yaptı 10 dklık ısı var dedı ama suan ygunum yarın getır hallederız dedı bende tmm dedım ertesı sbh erknden goturdum ve bu vites kolunun motorun arka kısmında bı parcaları var oryı yagladı sıktı fılan suan kaymak gbı gecıyor sorunsuz
34 ZZ 0898 GOLF 4 2003 MODEL 16V 105HP

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #22 : 18 Eylül 2011, 00:51:08 »
Benim ustamda vites kolunu söktü,yağladı cilaladı şimdi ben de memnunum.Öncelikle vites kutusunu yağlattırın arkadaşlar.

Çevrimdışı optisyen_galip

  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #23 : 19 Eylül 2011, 15:00:46 »
peki arkadaşlar araçla gidiyorum 20km hızla 2.vitesteyim tümsek var yavaşlıyorum 10km hıza kadar düşüyorum geçiyorum 1.vitese girmiyor illa 2.vitese takacaksın yada iyice yavaşlayıp 1.vitese atacaksın bu normal mi ?

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #24 : 19 Eylül 2011, 22:07:32 »
Arkadaşlar bununla ilgili daha önceki konularda bu çok geçti.Golf4 ve boralarda şanzumanın özelliği gereği araç hareket halindeyken 1.vitese geçmez.Bununla alakalı gereksiz zorlamalar yapmayın bence.
03.06.2005

Çevrimdışı emrah_akkas

  • İleti: 465
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #25 : 20 Eylül 2011, 09:00:07 »
Arkadaşlar bununla ilgili daha önceki konularda bu çok geçti.Golf4 ve boralarda şanzumanın özelliği gereği araç hareket halindeyken 1.vitese geçmez.Bununla alakalı gereksiz zorlamalar yapmayın bence.

Arkadaşın dediği gibi golf ve boraların hepsinde var...

http://www.vwtr.net/forum/golf-iv/golf-iv-hakkinda-ipuclarisizin-bildiginizi-baskalari-bilmiyor-olabilir-t9855.0.html

Yukarıdaki linki incelerseniz orada da yazması lazım...

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #26 : 22 Eylül 2011, 21:25:36 »
Arkadaşım çok teşekkür ederim.ben en iyisi acele etmeyim iyi bir servise göstereyim turbo ayarlarına iyice baksınlar.ufak tefek ustalara oynattırmak istemiyorum
mussel arkadasim hiz sorununu buldum galiba. Turbo basincini ayarlayan bir parca var o arizaliymis bilgisayara taktilar baktilar ariza o parcadaymis degistirmem lazimmis tamiri olmuyormus 150 tl dediler bana pahali geldi yakiti da etkilermis dogru mu

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #27 : 23 Eylül 2011, 00:27:39 »
mussel arkadasim hiz sorununu buldum galiba. Turbo basincini ayarlayan bir parca var o arizaliymis bilgisayara taktilar baktilar ariza o parcadaymis degistirmem lazimmis tamiri olmuyormus 150 tl dediler bana pahali geldi yakiti da etkilermis dogru mu
Çok güzel :) tespit edildiyse sorun düzelir inşallah,aman dikkat edin bu arada küçük turbo hortumlarının yerlerini karıştırmasınlar.Ayrıca arızalı parçanız burada daha uygun fiyata alabilirsiniz hemde taksitle. ;D
http://www.parcatreni.com/volkswagen-golf-4-turbo-basinc-musuru-1-9tdi-1998-2004-21699.html
Kendiniz bile değiştirebilirsiniz.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2011, 00:28:47 Gönderen: mussel »
03.06.2005