Gönderen Konu: 1.vitese geçerken takılma sorunu  (Okunma sayısı 35051 defa)

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #28 : 23 Eylül 2011, 09:37:06 »
:)) kendim değiştirsem ayarını nasıl yapayım?Bilgisayar yok ki :) Usta ama küçük büyük hortumu da karıştıracak kadar cahil değildir herhalde.Hatayı bulduğuna göre....Hoş hatayı da bilgisayar buldu.Hız ve yakıtı da etkiler değil mi?

Logged

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #29 : 23 Eylül 2011, 11:35:22 »
  Güzel kardeşim ayarı felan yok o parçanın anladın mı?Eski parçanı yerinden sökerken hangi hortum nereye girecek iyice bak gerekirse bi kağıda yaz.Sonra yenisini yerine aynı şekilde tak.Ok.Sonra bi deneme yaparsın o kadar.Ama yinede sen bilirsin,bulunduğun yerdeki servis yada tamirciyede taktırabilirsin.
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #30 : 24 Eylül 2011, 16:38:07 »
  Güzel kardeşim ayarı felan yok o parçanın anladın mı?Eski parçanı yerinden sökerken hangi hortum nereye girecek iyice bak gerekirse bi kağıda yaz.Sonra yenisini yerine aynı şekilde tak.Ok.Sonra bi deneme yaparsın o kadar.Ama yinede sen bilirsin,bulunduğun yerdeki servis yada tamirciyede taktırabilirsin.
Kardeşim inan hangi ustaya gidecem bilmiyorum ama yetkili servisten başkası yapamaz galiba.Bugün de başka bir VW anlaşmalı servise gittim.Aracı bilgisayara bağladı basıncını ölçtü deneme sürüşü yaptı sonuç:enjektör pompa bakım yapılacak,hava akış metresi değişecek,aracın sentezi ayarlanacak diye bir rapor yazdı.Masraf da en az 750 en çok 1500 tl.Abicim dün uzun yoldan geldim araç rampada sanki gazlı arabaymış gibi çekiçten düşmeye başladı,vites küçülttüm yine aynı,nerdeyse 3.vitese kadar düşecekti.gaz pedalı sonuna kadar basılı fakat araç çekmiyor.Bu ne anlamadım.1.9 tdi hem de tek kırmızı motor rampa vız gelmesi lazım değil mi?aracı 1 ay önce aldım ama ilk defa uzun yola gittim.Ya masraf yapacağım yada satacağım.Rampada çekişten düşmesi cok canımı sıktı.Yakıt da fazla yaktı.km de 280 lira yaktı.Rapordaki hatalar sence bu belirtileri verir mi?1.vitese geçme sorununa da enjektörler içinde yuvadaki dişlilerden kaynaklanıyor dedi.Mussel fikrin.tavsiyen nedir?

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #31 : 24 Eylül 2011, 18:23:42 »
 Murat yapma kurban olayım ya.o araba seni koltuğa yapıştırır sen ne diyosun.Bana şu bilgileri ver aracın kaç km'de bide trigerini ne zaman değiştin?Şimdi burdan sana yardımcı olmaya çalışıyorum fakat her ne kadar olsa aracı görmeden senide yanıltmak istemem.Şimdi bu adamlarda sana motor sentesi atlamış mı dedi?Sakın pompa enjektör felan oynatma abicim ya.Hiç bişey olmaz o arabanın pompasına felan.Olmazsa senle resimlerle anlaşıcaz başka çaresi yok.Aracın özellikle motor resmini çek tamammı.En azından hangi parça nedir onları sana gösteriyim ok.
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #32 : 24 Eylül 2011, 18:40:20 »
Murat yapma kurban olayım ya.o araba seni koltuğa yapıştırır sen ne diyosun.Bana şu bilgileri ver aracın kaç km'de bide trigerini ne zaman değiştin?Şimdi burdan sana yardımcı olmaya çalışıyorum fakat her ne kadar olsa aracı görmeden senide yanıltmak istemem.Şimdi bu adamlarda sana motor sentesi atlamış mı dedi?Sakın pompa enjektör felan oynatma abicim ya.Hiç bişey olmaz o arabanın pompasına felan.Olmazsa senle resimlerle anlaşıcaz başka çaresi yok.Aracın özellikle motor resmini çek tamammı.En azından hangi parça nedir onları sana gösteriyim ok.
ben de koltuğa yapıştırır zannettim ama!!Aracım seninkiyle aynı tek kırmızı motor.triger yeni 1 ay önce değişti.araç şuan 173.000 de ama düşürülmüşmü bilmiyorum.evet atlama gibi birşeyler dedi.anlamadım ne atlaması felan dedim sen anlamazsın dediler.sana resimleri gönderebilirim.Kardeşim çok teşekkür ederim.Rampada şahin mi ki çekişten düşsün ama ayal kırıklığına uğradım

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #33 : 24 Eylül 2011, 18:49:00 »
Trigeri sen mi değiştittidin?Eger cevabın evetse;kayış değişiminden önce aracında çekiş problemi veya geç çalışma problemi varmıydı peki?
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #34 : 24 Eylül 2011, 20:05:36 »
Trigeri sen mi değiştittidin?Eger cevabın evetse;kayış değişiminden önce aracında çekiş problemi veya geç çalışma problemi varmıydı peki?
>Trigeri ben değiştirmedim ama aldığım araç sahibi ben yeni değiştirdim dedi,aracımda biraz geç çalışıyormuş sen deyince aklıma geldi gittiğim servis de aynısını dedi aracın geç çalışıyor dedi.değişimden önceki çekiş halini bilmiyorum

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #35 : 24 Eylül 2011, 20:33:10 »
Benden oncekinin durumunu bilmem ama bu araba rampada ucak gibi olmasi lazim trigeri degistiren ustaya da gittim sordum tanidik usta teyit etti bu aracin trigeri yeni degisti dedi soracagin sorulara cevap vereyim sen beni bu kadar masraftan kurtar abicim daha bir ay oldu alali hemen 1500 tl masraf denince...

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #36 : 24 Eylül 2011, 21:46:44 »
  Bak şimdi Murat Her şeyden emin olmak adına en azından trigerin düzgün takılıp takılmadığını kontrol ettir.Kayış gergisinin yanında Triger kapağı var plastik kapak zaten,eğer triger setini takan ustayı tanıyorsan veya ona ulaşma şansın varsa,herhangi bi ücret ödemeden aynı ustaya durumu anlat ve düzelttir.Zaten senden öyle bişey talep edemez.Ondan sonra zaten sorun trigerdeyse araç daha düzgün çalışacak ve çekişide artacaktır.Tamammı.
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #37 : 24 Eylül 2011, 21:51:03 »
         Senin çekişle alakalı ana sorunun triger kayışının,motor tam olarak senteye getirilmeden takılması olabilir büyük ihtimalle.Dediğim gibi motoru ilk çalıştırmada geç çalışır ve çekişten araç düşer.Bunun sebebide trigerin yanlış takılmassı sonucu mazot pompasının silindirlere geç veya erken mazot göndermesidir.Anlattıklarımı anlıyorsundur umarım. :)
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #38 : 24 Eylül 2011, 22:09:36 »
         Senin çekişle alakalı ana sorunun triger kayışının,motor tam olarak senteye getirilmeden takılması olabilir büyük ihtimalle.Dediğim gibi motoru ilk çalıştırmada geç çalışır ve çekişten araç düşer.Bunun sebebide trigerin yanlış takılmassı sonucu mazot pompasının silindirlere geç veya erken mazot göndermesidir.Anlattıklarımı anlıyorsundur umarım. :)
kardesim bundan nasil emi olabilirim tekrar trigeri sokturup taktirmam mi gerekiyor anliyorum seni ama ustalari anlamiyorum peki triger tam takilmasa nasil idare ediyor o kadar hiz yaptim allah korusun baska seylerde olabilirdi degil mi

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #39 : 24 Eylül 2011, 22:18:16 »
http://www.youtube.com/watch?v=YbzDJqPIUrA&feature=fvsr

Murat bak bu linkte bizim arabanın triger seti ile alakalı videosu var.Videonun 4 dakika 40.saniyesinden itibaren olan kısmından sonrasını izle tamammı ordan belki sana bi izlenim verir.ok.
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #40 : 24 Eylül 2011, 22:26:20 »
http://www.youtube.com/watch?v=YbzDJqPIUrA&feature=fvsr

Murat bak bu linkte bizim arabanın triger seti ile alakalı videosu var.Videonun 4 dakika 40.saniyesinden itibaren olan kısmından sonrasını izle tamammı ordan belki sana bi izlenim verir.ok.
abicim cok guzel ama ingilizce iyi anlatiyor ama iste turkce olsaymis peki enjektorden olabilir mi ben yine de trigeri sokturup tekrar taktirayim birde kardesim direkt kendi servisine girsem a dan z ye her sey belli olur mu

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.vitese geçerken takılma sorunu
« Yanıtla #41 : 24 Eylül 2011, 22:29:00 »
 Videoda bize göre sol taraftaki büyük dişliye benzeyen kasnak eksantrik kasnağı yanında yani sağındakide mazot pompasının kasnağı iki kasnağı birbirine kilitleyen aparat var aralarında işte o aparatla eksantrik mili ile mazot pompasının mili senteye getirilmiş durumda.Zaten ikisinin üzerinde de çentikler var 2şer adet dikkat edersen.
    İşte sana anlatmak istediğim de bu.Bu çentikler birbirini tam olarak karşılamadan (hatta o aradaki aparat zaten değiştiren ustada yüksek ihtimal yoktur)işte o senteyi genelde bi ayna vasıtasıyla birbirine eşitlemeye çalışırlar.1-2mm bile kaçsa senin işte bu geç çalışma ve çekiş problemine neden olur.
   ya anlatıyorum sana ama inşallah anlıyosundur. ;)
03.06.2005