Selamlar arkadaşlar, aranıza yeni katıldım.
Sadık bir Peugeot kullanıcısı olarak, 45 gün kadar önce ilk Volkswagenimi aldım, 1.6 FSI, 2005 model 70.000 Km'de.
Almasına aldım da başım beladan bir türlü kurtulmadı, aracı almadan önce Bostancı sanayide bir servise baktırdım, lampda arızası verdi, servis yetkilisi FSI'lerin hemen hepsinde bunun yaşandığını, oktan kaynaklı olduğunu, çok önemli olmadığını, makul bir fiyata değişebişeceğini söyledi. Kazasız belasız olunca da alalım dedik, eyvallah dedik aldık.
İlk haftanın sonunda bir sabah işe gidecekken, kapılar kumandayla açılmadı, anahtarla açıp içeri girdim ki, kontaktan hiç ses seda gelmiyordu, akü bitmişti.
Yeni bir akü alıp olduğu yerde, nezaretimde monte ettirdim, ne eksik ne fazla yanlış birşey yapılmadı. Arabayı çalıştırdım, 30 kilometre kadar kullandım, yanaşıp stop ettiğimde, gösterge panelindeki bazı ışıklar sönmedi. Çıkıp kapıları kilitledim, bekledim, takribi 5 dakika sonra ışıklar söndü.
Akünün tekrar bitebileceğğini düşünerek Forumdan tavsiye ile Cevizlibağda bir ustaya gittim, bu esnada yağ su bakımları yapıldı, arabayı indirdiğimizde sorun devam ediyordu, makineye bağlandı v.s. iş çözülmedi.
Öneriyle başka bir ustaya gittik, bazı testlerden sonra arabanın kalması gerektiğini söyledi, iki gün sonra sigorta tablasının sırılsıklam olduğu (suyun nereden geldiği de ciddi şekilde meçhul) ve değişmesi gerektiği teşhisiyle aradı, verdik değiştirttik. Gösterge paneli işi düzeldi. Son olarak arıza okutması yaptık, sadece lampda sensörünü veriyordu.
Bundan bir hafta kadar sonra araba devir kesmeye başladı, yolda giderken sanki birisi tutuyormuş gibi, kendini bırakıyor, gaza basmama rağmen frene basıyormuşum tepkisi veriyor, silkeleme yapıyor, araç sabitken hafif bir rölanti düşmesii falan var, ancak 3000 devirden sonra toparlıyor. Bunu bir çalıştırmada yapıyor, stop edip tekrar çalıştırdığımda kesiyor, normal devam ediyor.
Yoğunluktan dolayı bir süre böyle kullandım, sonra Maslakta bir özel VW servisine şikayetimi anlatarak bıraktım, bir takım testler yaptılar, aynı günün akşamı gittiğimde aracın sökülmesi gerektiğini en az 3-4 günde halledilebileceğini söylediler, net bir teşhis de vermediler. Davranışlarından da çok memnun olmayarak aracı alıp çıktım, kah normal kah devir keserek bir süre daha kullandım. Geçtiğimiz cumartesi işe sabah işe gidecekken, aracım sitenin bahçesinde arka cam kırılmak suretiyle soyuldu, sağolsun hırsız arkadaş, Pioneer'i ve klimatronik kumanda panelini kaldırmış.
Kasko servis önerdi, Florya MEZ'e bıraktım cam ve klimatronik için.
Arkadaşlar sağolsunlar canayakın çıktılar, bu arada motor arızaları için bir teşhis yapın bir bakın nedir dedim, tamam dediler.
Bugün aracımı aldım, teşhiste motor kontrol ünitesi (sanıyorum ki ecu oluyor), motor bölmesi tesisatı ve lampda sensörünün değişmesi gerektiği söylendi.
Bu onarım için parçalar + işçilik 4.456,52 TL. talep ettiler.
Bu işlerden anlayan arkadaşlardan ricam şudur, yardımcı olabilirseniz sevineceğim; bu vaziyetin tamiri mümkün müdür, illa ki değişim mi gerekiyor?
Tamir mümkün ise İstanbul avrupa yakasında gerçekten ehil bir VW özel servisi tavsiye edebilir misiniz?
Bunca aksiliği peşpeşe yaşayan birisi olarak arabadan çok ciddi derecede soğumuş durumdayım, yardımlarınızı bekliyorum.