Gönderen Konu: silindir kapağı sökülmesi- comta ve siboplaryağ eksiltme :(:(  (Okunma sayısı 10145 defa)

Çevrimdışı eemmree

  • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar bugün arabamın yağ ışığı yandı ve söndü. arabayı pek fazla kullanma imkanım yok günde 10 km kadar anca kullanıyorum. yaş ışığının yandığını görünce fazla sürmeden evime geldim ve yağ seviyesine baktım hiç yağ yoktu. az önce bir ustaya gösterdim arabayı yağını tamamladık. hiç yağ kalmamıştı. çubuk seviyesinin altındaydı yani.

arabayı çalıştırdık ve egzosa baktık ki bakmaz olaydık. siyah dumanla birlikte yağ atıyor. meğer ben hiç fark etmemişim bütün yağ o şekilde gitmiş. oysaki 2 hafta öncesinde yağını falan kontrol etmiştim arabanın ve normal seviyesinde sayılırdı yarım litfe yağ eklemiştim hepsi bu.

ilk seferde akla silindir contası geliyor ama arabayı kullanırken hararetine çok dikkat ederim her zaman ve araba hiç hararet yapmadı.

yağ çubuğunu çekince de yağ çubuğunda su damlacıkları falan gözükmüyor. ve öyle gözle fark edilir su eksiltme sorunu yok arabamın.

sorun şu ki bujileri değiştirdiğimde ( 2-3 ay önce yaklaşık) soldan ilk bujinin yağlı olduğunu fark ettik. yeni bujileri taktı usta arabayı çalıştırdık daha sonra o ilk bujiyi geri söktü usta ve gördükkü yeni taktığımız bujide yağlanmış.

bugün ustaya bunu söyledim ve bunun siboplardan olabileceğini söyledi. sizin fikirleriniz nedir?

sizce silindir contası gidik midir?
silindir contasında sıkıntı olup olmadığını nasıl anlarız?

ve çözüm olarak silindir kapağının söküleceğini motorun rektefiyeye gireceğini daha sonra da sibop takımının değişeceğini söyledi.

bunlar içinde söküm işlemine 200 tl rektefiye için 180 tl sibop takımı falan için de nerdeyse 100 tl gibi rakamlar söyledi.
yani toplamda 550 lirayı gözden çıkarmam gerek. sizce fiyatlar nasıl?

istanbul pendikte oturuyorum önerebileceğiniz daha az maliyetli ve güvenli tanıdık yerleriniz var mı? şimdi yaptırabilecek gücüm olmasa da fikirlerinizi öğrenmem gerek.

lütfen bu kardeşinize yardım edin.:(

bir de arkadaşlar aranamda 10 40 yağ vardı bu sefer usta 5 30 koyalım dedi ve 5 30 koydu sıkıntı olur mu acaba ?
« Son Düzenleme: 24 Ekim 2011, 20:25:09 Gönderen: eemmree »
dedilerki gam giderir, çok bade içtim sensiz.

Logged

Çevrimdışı eemmree

  • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
bi fikri olan yok mu arkadaşlar:/
dedilerki gam giderir, çok bade içtim sensiz.

Çevrimdışı 90khan

  • İleti: 441
  • Ne mutlu Türk'üm diyene!
    • Profili Görüntüle
su eksiltmesi çok hızlı değil galiba uzun bir süre daha böyle devam eder muhtemelen contanda ufak bir hasar var ama zorladığında her an cortlayabilir. radyatörün su deposunun kapağı açıkken arabayı çalıştır ve seyret eğer kaynama gibi hava basıncı gelme gibi bir durum varsa contanın yandığına kesin gözüyle bakabilirsin. yağlama olayı içinde  sekman kırmış olaiblir yada ustanın dediği gibi siboplardan olabilir fakat motor yaptırmayı şuan düşünmüyorsan bujilerin yağlanmasını önlemek için adaptörler olduğunu duydum bujiyi koruyor ve yağlanmasına engel oluyor

Çevrimdışı orca

  • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
kullanım klavuzunda 5 30 yağda kullanılabilir diyor yağ eklediğinde yağ fazla gelmiş olabilir belkii yine klavuzda yağ seviyesinden fazla yağ koyarsan eksozdan atar diyor bunların dışında gösterdiğin ustaya ne kadar güveniyorsun eyer güveniyorsan anlattığın işler için 550 iyi bir rakam geliyor çünkü kompla motora girsen zaten 1500-2000 den aşağı çıkamazsın birde karterin içinde yağ pompası ve ona ait filtre var şöyle anlatayım karterin içinde kalan yağlar zamanla bir avuç yada daha fazla balçık şeklini alıyor ve yağını değiştirsende karterden gitmiyor onlarda zamanla yağ pompasının filtresini tıkıyabilir belki seninde filtren tıkandığı için yağı kartere geri gönderememiş ve eksozdan atmış olabilir tamda bilmiem aslında,   benim yalovada bir ustam var o tavsiye etti çünkü bende şıkır şıkır motorda ses vardı yağlama kadehlerinden gelen bi kaç yerde sordum 350-400 diyende oldu motor yapılacak1500 tl yi bulur diyende neyse fazla uzatmıyım yalovadaki ustayı buldum ve ona sordum karteri ve filtrteyi temizlet geçer dedi ve aynen öyle oldu 60 liraya temizlettim saat gibi oldu maşallah bi eğer sorun bundan kaynaklanmamışsa bile hazır bu işleri yaptırırken karteri ve filtreyi temizlet ilerde daha fazla sorun yaratmasın ,,,
RedMercury

Çevrimdışı eemmree

  • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
arabanın yağında su damlacıkları yok arkadaşlar, suyunda da yağ yok. bana da sekmanlarla ilgili birşeyler söylediler ama tam hafızamda yer etmemiş. sadece ilk bujinin yağlandığını biliyorum ve arabanın bir anda hiç yağı kalmamıştı. şimdi 5-30 yağ ekledim ve binmeye korkuyorum. az önce çalıştırdım arabayı egzozdan su damlacıkları geliyor bunun normal olduğunu biliyorum ama yağ atma gibi birşey olmadı. gaza yüklendiğimde attığı su miktarı çok. yani bir sefer gaza yüklenmemle egzozun alt kısmı kopmle ıslanacak kadar. ayrıca hava soğuk olduğu için gaz halinded e çıkıyor fakat siyah renkte bir duman söz konusu değil.

tam emin olmadan bi işlem yapmak istemiyorum ama şimdi ne yapacağım konusunda bir fikrimde yok.

bir süre daha böyle kullanıp tekrar yağ eksiltip eksiltmediğine bakmam gerek sanırım.

ayrıca su eksiltme gibi bir sorunda yok araçta. yardımcı olan herkese çok minnettarım teşekkürler ilginize.
dedilerki gam giderir, çok bade içtim sensiz.

Çevrimdışı eemmree

  • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
ustaya da pek güvendiğim söylenemez :)
dedilerki gam giderir, çok bade içtim sensiz.

Çevrimdışı orca

  • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
izmittede devamlı gittiğim bir yer var gürkan oto körfez sanayide vw opel seat ustanın adı taşkın,  birde yalovada teknikeller oto vw seat  ve opel özel servisi var kirazlı sanayide telefonu  sahibinin ismi harun onuda tavsiye ederim sen bilirsin bendeki karter olayını yalovadaki usta söylemişti
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2011, 20:47:33 Gönderen: orca »
RedMercury

Çevrimdışı 06kzn39

  • İleti: 807
    • Profili Görüntüle
arkadaşım yağ eksiltiyorsa 5-30 yerine 10-60 koymalısın sen dahada yağı inceltiyorsun internetten araştır 10-60 faydalarını görürsün 10-40 yakan eksilten araba 5-30 daha çabuk yakar ve ya eksiltir

Çevrimdışı cengizd68

  • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.9 TDI bora
  • Şehir: Konya
Arkadaşlar benzer sorunu bende yaşıyorum arabayı ilk aldığımda bende yağını bitirmiştim ustaya gösterdim (ustam bulunduğum bölgedeki en tecrübeli ve saygın ustalardan güven açısından söylüyorum) lpg li polo larda 1000 km de 1 litre yağ eksiltmesi normal dedi ben inanmadım Almanyada ki araba tamircisi amca oğluyla görüştüm o da aynı şeyi söyledi ara sıra yağını kontrol edip ekleyip biniyorum şimdilik bi sıkıntı yok ama genede içim rahat değil çünkü önceki arabam toyota idi arabaya gazını koyar binerdim başkada bişeyine bakmazdım  sanayi ne bilmezdim valla bu polo sanayici yaptı bizi nerde çıkmacı nerde elektrikçi nerde motorcu var hepsni öğretti saolsun  :D

     Motor ısınana kadar su gelmesi normal ısındıktan sonra da su damlaları geliyor mu ?

Çevrimdışı orca

  • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
kullanma klavuzunda bile var 1000 km de 1 litre yağ- eksiltebilir yağınızı kontrol edin diye yazıyor
RedMercury

Çevrimdışı orca

  • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
RedMercury

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
arkadaşlar motorun çalışma mekaniği göz önünde bulundurarak şu genel kanılara varılabilir.

egsozda su damlası görülmesi normaldir. dahası sağlıklı motorun işaretçisidir. egsozdan damlalar halinde yağı atabilmesi pek mümkün görünmüyor bana. şehir içi kullanımda tam yanmayı sağlayamayan motorun biriktirdiği kurum ile sonradan devrinde kullanarak sağlıklı yakılan egsoz gazındaki buhar birleşince, katranımsı bir görüntü oluşmuş olabilir.

yağda su damlacıkları yoksa conta ile ilgili bir sorun olacağını zannetmiyorum. kaldı ki hararetine dikkat ettiğini söylemişsin. temkinli kullandığını, aracını zorlamadığını söylemişsin. bence conta sağlam.

motorun çalışma mekaniğini göz önünde bulunduralım. yağ neyi yağlar, yağlama nerede olur. yanma nerede olur. eğer yağ yanma odasına giriyorsa ya pistonda ya sekman ve gömleklerde sorun var demektir. kuvvetle muhtemel sekmanla çözülecek bir durumdur. ama kesin teşhis için silindir sıkıştırma değerlerini ölçtür bence. hasta olan 1 nolu silindirde zaten kompresyon değeri kendini belli edecektir. yağ çubuğunu çıkarttığın yerden üfleme yapıyordur kanımca. motor çalışırken buraadan anlaşılabilir.

tez zamanda tedbirini alıp ileride olası daha büyük sorunların önüne geçebilirsin.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
aracınıza kompresyon testi yapılıp silindir kapağının sökülme durumu gözden geçirilmelidir...


http://www.vwtr.net/forum/vw-yetkili-ozel-servisleri-ve-digerleri/pasa-otomotivden-forum-uyelerine-t11574.0.html

  yardımcı olmaya çalışırız

 
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon