arkadaşlar bugün arabamın yağ ışığı yandı ve söndü. arabayı pek fazla kullanma imkanım yok günde 10 km kadar anca kullanıyorum. yaş ışığının yandığını görünce fazla sürmeden evime geldim ve yağ seviyesine baktım hiç yağ yoktu. az önce bir ustaya gösterdim arabayı yağını tamamladık. hiç yağ kalmamıştı. çubuk seviyesinin altındaydı yani.
arabayı çalıştırdık ve egzosa baktık ki bakmaz olaydık. siyah dumanla birlikte yağ atıyor. meğer ben hiç fark etmemişim bütün yağ o şekilde gitmiş. oysaki 2 hafta öncesinde yağını falan kontrol etmiştim arabanın ve normal seviyesinde sayılırdı yarım litfe yağ eklemiştim hepsi bu.
ilk seferde akla silindir contası geliyor ama arabayı kullanırken hararetine çok dikkat ederim her zaman ve araba hiç hararet yapmadı.
yağ çubuğunu çekince de yağ çubuğunda su damlacıkları falan gözükmüyor. ve öyle gözle fark edilir su eksiltme sorunu yok arabamın.
sorun şu ki bujileri değiştirdiğimde ( 2-3 ay önce yaklaşık) soldan ilk bujinin yağlı olduğunu fark ettik. yeni bujileri taktı usta arabayı çalıştırdık daha sonra o ilk bujiyi geri söktü usta ve gördükkü yeni taktığımız bujide yağlanmış.
bugün ustaya bunu söyledim ve bunun siboplardan olabileceğini söyledi. sizin fikirleriniz nedir?
sizce silindir contası gidik midir?
silindir contasında sıkıntı olup olmadığını nasıl anlarız?
ve çözüm olarak silindir kapağının söküleceğini motorun rektefiyeye gireceğini daha sonra da sibop takımının değişeceğini söyledi.
bunlar içinde söküm işlemine 200 tl rektefiye için 180 tl sibop takımı falan için de nerdeyse 100 tl gibi rakamlar söyledi.
yani toplamda 550 lirayı gözden çıkarmam gerek. sizce fiyatlar nasıl?
istanbul pendikte oturuyorum önerebileceğiniz daha az maliyetli ve güvenli tanıdık yerleriniz var mı? şimdi yaptırabilecek gücüm olmasa da fikirlerinizi öğrenmem gerek.
lütfen bu kardeşinize yardım edin.
bir de arkadaşlar aranamda 10 40 yağ vardı bu sefer usta 5 30 koyalım dedi ve 5 30 koydu sıkıntı olur mu acaba ?