ya wcde yada uykuda atom patlıyor senin kafa erhan
wc işi değil ama bunların çoğu uyurken aklıma geliyor
"tersine müteahhit"lik kanımızda var arkadaşlar, çok kurcalamadan laz kafasını, lüttfen fikirleri alalım, bilenlerden gerçekten fikirlerini merak ediyorum, hemşoma da maşallah diyorum. devam edelum, tek marş devam
hemde en orjinal laz
devam edecez abi bi teorik kısmı aşmak lazım.
şimdi gelelim olaya...
Mili dakikada 150 bin devir döndürebilecek küçüklükte kasnak, ve o mili balans yaratmadan döndürebilecek kasnak ve kayışı sağlayabileceksen olabilir.
Supercharger'ların üretimi boşa değil yani.
turbonun dakikada 150 bin devir dönerek basınç yaptığı efsanesini bende duymuştum. bu saniyede
2500 tur yapar eksoz gazının çıkardığı basınçtan bu pervaneleri bu 2500 devir/sn de döndürebilecek kapasitede olduğuna inanmıyorum. akıl var mantık var bilgisayarı sınırlayan en büyük etken harddisklerdir. en iyi döneni 20000 rpm dir. havasız ve sürtünmenin nerede ise sıfır olduğu kapalı bir sistemde bu hızla dönen bir sistemden daha fazla devir çevirebilmesi mantık işi değildir. eğer dediğimiz bu sistem o şekilde olsaydı bunu elektrik kullanarak çeviririlip bilgisayar sisteminde de kullnırlardı. diye düşünüyorum. nacizane fikrim. tabi bu verilen bar ile doğru orantılıdır. ne kadar çok basınç isterseniz o kadar fazla devire ihtiyacınız vardır.
mantıklı düşünürsek karbüratörlü bir aracın normal çalışma sırasında çektiği havanın turbo ile çok daha fazlasını verebileceğimize inanıyorum. haa şunu söyliyim ortada illaki bir sistem olması gerekebilir bu konuda kesin bişey söyleyemiyorum fakat, turbonun büyük seçilmesi bize bu devri çok daha daha düşürmemize yardımcı olur. şöyle bir kaba hesaplama:
toplam uzunluğu 70 cm olan bir kayışımız var araç üzerinde. bu kayış aracın normal çalışma sırasında (rolantide) sn de yaklaşık olarak 4 tur attığını düşünelim ki 4 tur çok rahat döner. 70x4=280 cm eder çapı 1 cm olan bir milli bu kayışa değdirip dönmesini sağlarsak ve mille turbomuzu çevirirsek (bu çap ne kadar küçülürse devir sayısı o oranda artar araya dişli sistemi koyularak tur sayısı arttırılabilir.) milin çevresi 3,14cm yapar bu da 280/3,14=90 tur/sn de dakikada ise 5400 tur yapar.. bu rolantideki durumdur.
araç yüksek devirlerde örn:5000 devir diyelim bu seferde 20 tur döner
20x70=1400 cm 1400/3,14=445 tur/sn dakikada ise 26750 tur yapar.
BU SONUCU SIKINTISIZ ELDE EDEBİLİRİZ.... AMA YETERLİ Mİ?
şimdi takıldığım nokta
dakikada 26750 tur yapan bir turbo pervanesi ne kadar hava basar
bu da turbonun pervaneleri ve hava arasındaki sorun bu sorunu çözemedim mühendisliğim buraya kadar
DİKKAT............!!!!!!!! farklı bir boyut:
hani dedik ya bu olay direk bağlama bide şu şekilde düşünürsek:
1cm çapındaki mili kullanarak dişli sistemi ile 1 tur milin dönmesi ile 3 tur turbonun pervanesinin dönmesini sağlayabilirsek
5000 devirde 20 tur dönen kayış, turboyu 20x70=1400 cm 1400/3,14=445 tur/sn 1e 3 dönen dişli sistemi ile 445x3=1335 tur/sn 80100 devir/ dk da yapar.
bu sonuç olarak da turbo gerçekten de 150000 devir yapabiliyomuş teorik olarak; ben yanılmışım....... ama 150 bin dönen turbo kanatçık yapısı ile kaç bar bastığını söylemek çok zor öyle bir turbo vardır ki 150 bin devirde 5 bar basar bize nacizane 0,5-0,7 bar yeter de artar
o zaman bende bizim 2000w elektrikli süpürge yi inverterle arabaya bağlayarak dışarı çıkan havayı motora vererek turbo yaparım