Gönderen Konu: turboyu şarz dinamosuna gelen kayışla çevirip supercharger yapılabilir mi?  (Okunma sayısı 12184 defa)

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
evet arkadaşlar saf oksijen olayından sonra farklı bir konu ile devam edelim. maksat muhabbet ve bilgi paylaşımı olsun.

şimdi arkadaşlar bizim araçlada şarz dinamosunu çeviren bir kayış var. şarz dinamosunun dönen kafa kısmına bir ek yapsak. daha sonra da bu ek kısma bir kayış takıp turbonun dönmesini sağlasak nasıl olur? yani demek istediğim şey turbonun çalışma prensibinden biraz farklı. eksozdan çıkan gaz sayesinde dönen turboyu; biz araç üzerindeki kayışla döndürecez. bu sayede kazancımız

1. farklı bir manifort takmaya gerek kalmadan direk besleme yapabilecez.
2. zaten soğuk hava girişi olacağı için interkol kullanmak zorunda olmayacaz.

« Son Düzenleme: 28 Ekim 2011, 22:34:38 Gönderen: braveheart53 »

Logged

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
denenmesı gerek olabılır yanı. yada kompresorlu bır arabadan sokulupde takılabılır guzel bı saka makınası olabılır :D
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı cengizhan_mk3

  • İleti: 1189
  • Wir lieben Das Auto..
    • Profili Görüntüle
sen birşeyler yapacaksın. senden şok bir gelişme beklemiyorum desem yalan olur  >:D >:D

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
sen birşeyler yapacaksın. senden şok bir gelişme beklemiyorum desem yalan olur  >:D >:D
teşekkür ederim ;D saf oksijen olayı tuttu... bakalım sıra bunda  :tamamdir

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
ya wcde yada uykuda atom patlıyor senin kafa erhan :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı SNCKTR

  • İleti: 1699
  • Nekmiye Babo Jiv...
    • Profili Görüntüle
yok atom carpıstırıyor  ;D isvicreye gıdıp gelıyor herhalde bıgbang  :)
http://i44.tinypic.com/akescz.gif
       http://golfmk1ciyiz.biz/Smileys/default/tapinin.gif  
http://50.tinypic.com/15f33o.gif

Çevrimdışı panik

  • İleti: 1555
  • DÜŞ GÖRDÜM
    • Profili Görüntüle
"tersine müteahhit"lik kanımızda var arkadaşlar, çok kurcalamadan laz kafasını, lüttfen fikirleri alalım, bilenlerden gerçekten fikirlerini merak ediyorum, hemşoma da maşallah diyorum. devam edelum, tek marş devam

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Mili dakikada 150 bin devir döndürebilecek küçüklükte kasnak, ve o mili balans yaratmadan döndürebilecek kasnak ve kayışı sağlayabileceksen olabilir. :)

Supercharger'ların üretimi boşa değil yani. :)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
ya wcde yada uykuda atom patlıyor senin kafa erhan :)
wc işi değil ama bunların çoğu uyurken aklıma geliyor  ;D

"tersine müteahhit"lik kanımızda var arkadaşlar, çok kurcalamadan laz kafasını, lüttfen fikirleri alalım, bilenlerden gerçekten fikirlerini merak ediyorum, hemşoma da maşallah diyorum. devam edelum, tek marş devam

hemde en orjinal laz  ;D devam edecez abi bi teorik kısmı aşmak lazım.

şimdi gelelim olaya...

Mili dakikada 150 bin devir döndürebilecek küçüklükte kasnak, ve o mili balans yaratmadan döndürebilecek kasnak ve kayışı sağlayabileceksen olabilir. :)

Supercharger'ların üretimi boşa değil yani. :)
turbonun dakikada 150 bin devir dönerek basınç yaptığı efsanesini bende duymuştum. bu saniyede 2500 tur yapar eksoz gazının çıkardığı basınçtan bu pervaneleri bu 2500 devir/sn de döndürebilecek kapasitede olduğuna inanmıyorum. akıl var mantık var bilgisayarı sınırlayan en büyük etken harddisklerdir. en iyi döneni 20000 rpm dir. havasız ve sürtünmenin nerede ise sıfır olduğu kapalı bir sistemde bu hızla dönen bir sistemden daha fazla devir çevirebilmesi mantık işi değildir. eğer dediğimiz bu sistem o şekilde olsaydı bunu elektrik kullanarak çeviririlip bilgisayar sisteminde de kullnırlardı. diye düşünüyorum. nacizane fikrim. tabi bu verilen bar ile doğru orantılıdır. ne kadar çok basınç isterseniz o kadar fazla devire ihtiyacınız vardır. mantıklı düşünürsek karbüratörlü bir aracın normal çalışma sırasında çektiği havanın turbo ile çok daha fazlasını verebileceğimize inanıyorum. haa şunu söyliyim ortada illaki bir sistem olması gerekebilir bu konuda kesin bişey söyleyemiyorum fakat, turbonun büyük seçilmesi bize bu devri çok daha daha düşürmemize yardımcı olur. şöyle bir kaba hesaplama:

toplam uzunluğu 70 cm olan bir kayışımız var araç üzerinde. bu kayış aracın normal çalışma sırasında (rolantide) sn de yaklaşık olarak 4 tur attığını düşünelim ki 4 tur çok rahat döner. 70x4=280 cm eder çapı 1 cm olan bir milli bu kayışa değdirip dönmesini sağlarsak ve mille turbomuzu çevirirsek (bu çap ne kadar küçülürse devir sayısı o oranda artar araya dişli sistemi koyularak tur sayısı arttırılabilir.) milin çevresi 3,14cm yapar bu da 280/3,14=90 tur/sn de dakikada ise 5400 tur yapar.. bu rolantideki durumdur.

araç yüksek devirlerde örn:5000 devir diyelim bu seferde 20 tur döner
20x70=1400 cm 1400/3,14=445 tur/sn dakikada ise 26750 tur yapar.

BU SONUCU SIKINTISIZ ELDE EDEBİLİRİZ.... AMA YETERLİ Mİ?

şimdi takıldığım nokta  ;D dakikada 26750 tur yapan bir turbo pervanesi ne kadar hava basar :D bu da turbonun pervaneleri ve hava arasındaki sorun bu sorunu çözemedim mühendisliğim buraya kadar ;D ;D ;D

DİKKAT............!!!!!!!! ;D ;D
farklı bir boyut:
hani dedik ya bu olay direk bağlama bide şu şekilde düşünürsek:
1cm çapındaki mili kullanarak dişli sistemi ile 1 tur milin dönmesi ile 3 tur turbonun pervanesinin dönmesini sağlayabilirsek

5000 devirde 20 tur dönen kayış, turboyu 20x70=1400 cm 1400/3,14=445 tur/sn 1e 3 dönen dişli sistemi ile 445x3=1335 tur/sn 80100 devir/ dk da yapar.
bu sonuç olarak da turbo gerçekten de 150000 devir yapabiliyomuş teorik olarak; ben yanılmışım....... ama 150 bin dönen turbo kanatçık yapısı ile kaç bar bastığını söylemek çok zor öyle bir turbo vardır ki 150 bin devirde 5 bar basar bize nacizane 0,5-0,7 bar yeter de artar :-[

o zaman bende bizim 2000w elektrikli süpürge yi inverterle arabaya bağlayarak dışarı çıkan havayı motora vererek turbo yaparım ;D ;D ;D
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2011, 02:20:20 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı SNCKTR

  • İleti: 1699
  • Nekmiye Babo Jiv...
    • Profili Görüntüle
 vay be ne ruyamıs  :)
http://i44.tinypic.com/akescz.gif
       http://golfmk1ciyiz.biz/Smileys/default/tapinin.gif  
http://50.tinypic.com/15f33o.gif

Çevrimdışı mustafayns

  • İleti: 192
    • Profili Görüntüle
 ;D : :D 8) :saygılar

Çevrimdışı 90khan

  • İleti: 441
  • Ne mutlu Türk'üm diyene!
    • Profili Görüntüle
kaba hesapta 26750 tur döndürebilirsin belki ama birde o türbinin motora getireceği yük var ki buna aracın motorunun gücü yetecek mi suparcharger yapıp güç elde etmeye çalışırken arabayı boşuna yorup verimsizlik elde etme ihtimalide var :)

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
kaba hesapta 26750 tur döndürebilirsin belki ama birde o türbinin motora getireceği yük var ki buna aracın motorunun gücü yetecek mi suparcharger yapıp güç elde etmeye çalışırken arabayı boşuna yorup verimsizlik elde etme ihtimalide var :)
gücü krank milinden almıyorum moturun dışından alıyorum zaten dönen bir kayıştan alıyorum. etkiler ama devede kulak kadar. ;)
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2011, 17:17:53 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı 90khan

  • İleti: 441
  • Ne mutlu Türk'üm diyene!
    • Profili Görüntüle
direk kranktan almıyorsun ama şarj dinamosu bile motoru nasıl etkiliyor biliyorsunuzdur birde kayışın dayanma gücüde önemli