Geçmiş olsun. Şirket aracı olupta 89.000 km'de olması bana biraz tuhaf geldi. Genelde o modelde bir şirket aracının km'di en az 250.000'dedir. Normalde ise 400.000'den aşağı değildir. Motorun durumunu siz daha iyi anlatıyor ve biliyorsunuz. Kilometrenin 89.000 olduğunu varsayarak; bu aracın bakımları zamanında yapılmamış öyle görünüyor. Mazot filtresinin orjinali 15.000'de bir değişiliyor. Yan sanayi ise 10.000. Diğer filtrelerde 10.000 bakımında değişiyor. Rampalarda araç o kadar düşüyorsa kesinlikle motorda bir sorun var. 1.000 km'de bu kadar yağ eksiltmesi de anormal zaten. Ne yazık ki yağ eksiltme konusunda çekiş düşüklüğü varsa motor için iyi şeyler söylemek pek mümkün değil. Eğe çekişte bir problem olmasaydı, krank keçesi,karterden kaçırıyor derdik. Benim araçta 97 model T4.Benimkisi de yağ çubuğunu çekince buhar çıkarıyor, aynı şekilde havalandırmadan da çıkıyor. Ama rampa performansı harika, normal gidişte de hiç bir problem yok. Yani yağ çubuğundan buhar çıkması normaldir.
Öncelikle;
1.aracınızda çok aşırı bir üfleme var mı? ( Normalde biraz olur)
2.Aracın orjinal kilometresi mi? ( Bu kilometredeki bir aracın motoru tertemiz olur, emme manifoldu yeni boyanmış gibidir, iç kokpit temiz olur)
3. Aracın bakımları yetkili serviste mi yapıldı? Eğer öyleyse aracın orjinal kilometresini öğrenmek mümkün.
Gel gelelim işin çözüm kısmına;
Öncelikle eğer motor rektefiye yapmayı göze aldıysanız;
1. Silindir kapağını söktürün
2.Segman ve silindir arası mesafeyi ölçtürün. (Eğer kurtarıyorsa sdece segman,piston kafaları, yataklar, krankı taşlayarak ve eğer çizik varsa silindirler honlanarak sorun az maliyetli çözülür.
3.Eğer aracın motorunu indiren servis kurtarmaz komple motor derse, motorun alt bloğu söküp rektefiyeciye götürü o ölçsün. Rektefiyeci bu konuda ustadır gerçekten kurtarıyorsa dediğim şekilde az masrafınız olur.
4 Eğer kurtarmıyorsa; Komple 5 silindire gömlek atılacak, piston kafaları, piston kolları, segmanlar değişilecek, yataklar,ana yataklar değişecek, krank taşlanacak, motor iç temizliği yapılacak vs.. vs.. Bu şekilde masraf size 3000-4000 TL arası bulur. Yetkili serviste gittiyseniz 7.000 TL fiyat çıkarması normaldir. Eğer segman kurtarırsa da masraf 100-2000 TL arasını bulur.
Unutmadan; Sanırım sizde kompresyon sorunu var, düşen kompresyon yani sıkıştırma oranı sonucu araçta performans kaybı yaşıyorsunuz. Bununla birlikte, kompresyon segmanları, yağ segmanları da aşındığı için bu sorunu yaşıyorsunuz.
İstanbul'daysanız çok iyi bir usta tavsiye edebilirim, umarım yardımcı olabilmişimdir.