Gönderen Konu: Antifiriz seçimi  (Okunma sayısı 11802 defa)

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Antifiriz seçimi
« : 09 Kasım 2011, 14:35:40 »
slm arkadaşlar malum kış geldi bende kış bakımı yaptırcam yağ değişeli 1 yıl oldu servis yazısı geldi ekrana;  yağ, yağ filtresi derken antifirizin rengide eskisi kadar pembe değil hoşuma gitmiyor onuda değiştirecem,  serviste g12 tavsiye ettiler antifirizi ben değiştirmek istiyorum fiyatı nedir?  sizler ne kullanıyorsunuz?
_-OĞLUM ve POLOM-_

Logged

Çevrimdışı 06kzn39

  • İleti: 807
    • Profili Görüntüle
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #1 : 09 Kasım 2011, 15:34:46 »
1,5 lt si 15-20 tl arsıs olması lazım

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
03.06.2005

Çevrimdışı cengiz60

  • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf VI
  • Şehir: Tokat
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #3 : 10 Kasım 2011, 15:08:34 »
ben yeni değiştirdim 4 litre antifriz 50 tl. tokat serviste

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #4 : 12 Kasım 2011, 22:49:42 »
Aracında LPG olan arkadaşlar; özellikle kış aylarına girmeden önce yaptığınız kışlık bakımlarınızda Antifiriz ve su dengesini iyi ayarlayın.. depoyu sırf antifrez ile doldurmayın oran %70 antifrez %30 kireçsiz temiz su.. Bu aracınızın uzun yolda LPG ile giderken tekleme olayını çözecektir.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #5 : 12 Kasım 2011, 23:31:48 »
Bunu illa servise mi götürmek gerekir kendimiz değiştiremez miyiz veya nasıl değiştirebiliriz. Resimli bir anlatım nette bulamadım kimse kendi değiştirmiyor mu? Bende mesela lpg var. Kar yağmadığını düşünürsek bugünlerdeki gibi soğuk havada antifirizin artısı ne oluyor?

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #6 : 13 Kasım 2011, 15:45:11 »
arkadaşlar cvplar için teşekkürler tokata kar düşmeden bir gün önce kendim değiştirdim. komple içini boşalttım hatta saf doldurup bidaha boşalttım içinde oluşan tortularda gitti ekleme kabını söküp içini temizledim hortumları tekrar takıp antifirizi doldurdum tam 3 litre aldı. tavsiyem servise veya başka ustaya gitmeyin elinizden geliyorsa kendiniz yapın usta bukadar özenmez hemde bukadar basit bir iş için ne diye para verelim.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #7 : 13 Kasım 2011, 16:23:33 »
arkadaşlar cvplar için teşekkürler tokata kar düşmeden bir gün önce kendim değiştirdim. komple içini boşalttım hatta saf doldurup bidaha boşalttım içinde oluşan tortularda gitti ekleme kabını söküp içini temizledim hortumları tekrar takıp antifirizi doldurdum tam 3 litre aldı. tavsiyem servise veya başka ustaya gitmeyin elinizden geliyorsa kendiniz yapın usta bukadar özenmez hemde bukadar basit bir iş için ne diye para verelim.

İşlem süreci nasıl oluyor. Sanırım hava sıkışma olayı oluyormuş bu sefer motora su gitmediğinden hararet yapıyormuş. Ben şimdi baktım O kapta biri kalın biri diğerine göre ince 2 hortum var. Eski suyu buradan mı dışarı dökeceğiz yoksa altlarda filan başka bir tahliye kısmı mı var?

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #8 : 13 Kasım 2011, 23:01:40 »
sırayla aktarayım sana; ilk önce aracı bir kanala çek motorun soğumasını bekle sonra alttan radyatörün çıkış hortumunu sök dikkat et üzerine sıçrayabilir! başka biyer sökmene gerek yok.  (bu hortumu sökmek için ayarlı pense al yanına çünkü hortumu tutan kelepçeyi geri takarken ağzı büyük bir pense gerekecek) sonra motordaki su komple boşaldıktan sonra kabdan içeri bir müddet  su bas bu su içeriyi temizleyip zaten sökülmüş olan radyatör hortumundan dökülecektir. (Eğer kab temizse onuda sökmeye gerek yok) bu işlemler bittikten sökmüş olduğun radyatör hortumunu geri tak sağlamca oturduğundan emin ol. antifiriz koymaya hazır artık, kabdan içeri antifirizi doldur,motora dolup kabın yarı seviyesine kadar dolduktan sonra kabı kapatmadan motoru çalıştır kaloriferide aç, motor ısınıp devirdaim yaptıkca kabdaki seviye azalacaktır sende azar azar orta seviyede kalacak şekilde doldurmaya devam et taki artık almayacak duruma gelene kadar. benimki tam 3 litre aldı ona göre hesabını yaparsın umarım faydalı olmuşumdur kolay gelsin.
 şimdi sırada yağ değişimi var ama doldurmadan önce  karteri sökep temizliycem asıl iş orda duyduğuma göre yağ değişimlerinde karterde çok azda olsa eski yağ kalıyormuş ve zamanla balçık gibi olup yeni yağıda siyahlatıyormuş neyse zaman ayırabilirsem bir ara onuda yapınca anlatırım iyi sürüşler.
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 23:09:56 Gönderen: KAAN60 »
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #9 : 13 Kasım 2011, 23:07:59 »
sırayla aktarayım sana; ilk önce aracı bir kanala çek motorun soğumasını bekle sonra alttan radyatörün çıkış hortumunu sök dikkat et üzerine sıçrayabilir! başka biyer sökmene gerek yok.  (bu hortumu sökmek için ayarlı pense al yanına çünkü hortumu tutan kelepçeyi geri takarken ağzı büyük bir pense gerekecek) sonra motordaki su komple boşaldıktan sonra kabdan içeri bir müddet  su bas bu su içeriyi temizleyip zaten sökülmüş olan radyatör hortumundan dökülecektir. (Eğer kab temizse onuda sökmeye gerek yok) bu işlemler bittikten sökmüş olduğun radyatör hortumunu geri tak sağlamca oturduğundan emin ol. antifiriz koymaya hazır artık, kabdan içeri antifirizi doldur, kabın yarı seviyesine kadar dolduktan sonra kabı kapatmadan moturu çalıştır kaloriferide aç, motur ısınıp devirdaim yaptıkca kabdaki seye azalacaktır sende azar azar orta seviyede kalacak şekilde doldurmaya devam et taki artık almayacak duruma gelene kadar. benimki tam 3 litre aldı ona göre hesabını yaparsın umarım faydalı olmuşumdur kolay gelsin. şimdi sırada yağ değişimi var ama doldurmadan önce  karteri sökep temizliycem onuda yapınca anlatırım iyigeceler.
:tamamdir
03.06.2005

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #10 : 13 Kasım 2011, 23:17:11 »
sırayla aktarayım sana; ilk önce aracı bir kanala çek motorun soğumasını bekle sonra alttan radyatörün çıkış hortumunu sök dikkat et üzerine sıçrayabilir! başka biyer sökmene gerek yok.  (bu hortumu sökmek için ayarlı pense al yanına çünkü hortumu tutan kelepçeyi geri takarken ağzı büyük bir pense gerekecek) sonra motordaki su komple boşaldıktan sonra kabdan içeri bir müddet  su bas bu su içeriyi temizleyip zaten sökülmüş olan radyatör hortumundan dökülecektir. (Eğer kab temizse onuda sökmeye gerek yok) bu işlemler bittikten sökmüş olduğun radyatör hortumunu geri tak sağlamca oturduğundan emin ol. antifiriz koymaya hazır artık, kabdan içeri antifirizi doldur,motora dolup kabın yarı seviyesine kadar dolduktan sonra kabı kapatmadan motoru çalıştır kaloriferide aç, motor ısınıp devirdaim yaptıkca kabdaki seviye azalacaktır sende azar azar orta seviyede kalacak şekilde doldurmaya devam et taki artık almayacak duruma gelene kadar. benimki tam 3 litre aldı ona göre hesabını yaparsın umarım faydalı olmuşumdur kolay gelsin.
 şimdi sırada yağ değişimi var ama doldurmadan önce  karteri sökep temizliycem asıl iş orda duyduğuma göre yağ değişimlerinde karterde çok azda olsa eski yağ kalıyormuş ve zamanla balçık gibi olup yeni yağıda siyahlatıyormuş neyse zaman ayırabilirsem bir ara onuda yapınca anlatırım iyi sürüşler.

Çok teşekkürler. Bakalım ilk fırsatımda değiştireceğim. Yalnız bir kısmı aklıma takıldı. Yarı seviyede kapak açıkken istedikçe dolduracağım ya bu olayı motor çalışırken mi yapacağım bu dolana kadar kapağı kapatmıyorum değil mi? Yani motor çalışacak su kabının kapağı açık olacak eksildikçe dolduracağım. Isınınca basınç yapıp fışkırdığını biliyorum da yanlış anlayıp öyle birşey yaşamayalım mazallah.

Yağ olayını bekliyor olacağım. Belki onu da kendim değiştirmeyi deneyebilirim öğrenecek daha çok şey var. :) Tekrar çok teşekkürler.

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #11 : 13 Kasım 2011, 23:23:40 »
Yahu karışmıyım diyorum ama kritik bi olay bu,eğer daha önce böyle bişey yapmadıysanız yapmayın abi.10 Tl verin ustaya yaptırın.Şimdi havasını alamazsınız sonra hararet yaptırırsınız,üç kuruşluk iş için beş değilde üçbin kuruşluk masraf açarsınız mazallah.Arkadaşı tebrik ederim yapmış kendisi anlatmış felan ama dediğim gibi yani.Kritik bi iş genede siz bilirsiniz. ;)
03.06.2005

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #12 : 14 Kasım 2011, 18:08:07 »
bunalan arkadaşım yardımcı olabildiysem ne mutlu evet kapak açıkken ekleme yapacaksın motor çalışır olacak. mussel arkadaşada kısmen katılıyorum ben başta yazmıştım elinizden geliyorsa ve gözünüz kesiyorsa yapın bu işleri!!! ben yapıyorum ustalarada özellikle servis ustalarınada pek güvenmiyorum! bilgi amaçlı paylaştım iyi sürüşler.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı orca

  • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
Ynt: Antifiriz seçimi
« Yanıtla #13 : 15 Kasım 2011, 00:26:22 »
sırayla aktarayım sana; ilk önce aracı bir kanala çek motorun soğumasını bekle sonra alttan radyatörün çıkış hortumunu sök dikkat et üzerine sıçrayabilir! başka biyer sökmene gerek yok.  (bu hortumu sökmek için ayarlı pense al yanına çünkü hortumu tutan kelepçeyi geri takarken ağzı büyük bir pense gerekecek) sonra motordaki su komple boşaldıktan sonra kabdan içeri bir müddet  su bas bu su içeriyi temizleyip zaten sökülmüş olan radyatör hortumundan dökülecektir. (Eğer kab temizse onuda sökmeye gerek yok) bu işlemler bittikten sökmüş olduğun radyatör hortumunu geri tak sağlamca oturduğundan emin ol. antifiriz koymaya hazır artık, kabdan içeri antifirizi doldur,motora dolup kabın yarı seviyesine kadar dolduktan sonra kabı kapatmadan motoru çalıştır kaloriferide aç, motor ısınıp devirdaim yaptıkca kabdaki seviye azalacaktır sende azar azar orta seviyede kalacak şekilde doldurmaya devam et taki artık almayacak duruma gelene kadar. benimki tam 3 litre aldı ona göre hesabını yaparsın umarım faydalı olmuşumdur kolay gelsin.
 şimdi sırada yağ değişimi var ama doldurmadan önce  karteri sökep temizliycem asıl iş orda duyduğuma göre yağ değişimlerinde karterde çok azda olsa eski yağ kalıyormuş ve zamanla balçık gibi olup yeni yağıda siyahlatıyormuş neyse zaman ayırabilirsem bir ara onuda yapınca anlatırım iyi sürüşler.

karter temizliğini ben yaptırdım ustam tavsiye etmişti kartein içinde kalan yağ inan bir avuç dolusu balçık olmuştu bunşar yağ pompasının filtresininde tıkıyor zamaanla ve araba çalışırken sanki dizel gibi çalışıyor neyseki temizlendikten sonra mototr acayip rahatladı bundan sonrada ıkıncı el araba alırsam ılk ısımı karterinin söktürüp temizletmek olucak tavsiye ederim
RedMercury