herkeze iyi geceler...karapolonun derdi bitmez kardeşim benim sorun içinden çıkılmaz bir hal almış.araba makinalarından pek anlamasamda prensip olarak hararet müşirleri motor soğutma suyusunun ısısını soğutucu çıkışından alırlar.iki suyun soğuk olması yağinda soğuk olması anlamına gelirki motor kalın yağı pek sevmez gelelim naçizane görüşlerime...termostat arızalı olsaydı rölantide normal olan sıcaklık değerini sabitleyemezdi.müşir arızalı olsa ısıyı sabit gösterir yada hiç göstermez.su tulumbası motorun devri ile hızını arttırı yada azaltır buda doğal olarak soğutma mecrelarında dolaşan suyun miktarını belirler.rölanti devirde (1000) suyun motorda dolaşım hızı 3000 devirdeki dolaşım hızının 3 te 1 i kadardır.eğerki kayıştan hareket alan tulumba motorla aynı değerlerde hızlanmaz ise (yani kayış sıyırır ise) su 3000 devirde olması gerekenden daha fazla radyatörde kalır ve daha fazla soğur.(unutmayın rölantide suyu fan soğutur) şöyleki örneğin termostata 95 C olarak gelen su (ki motor çalıştığına göre ) radyatörde kalması gerekenden 3 kat daha uzun süre kalacağından 3 kat fazla soğutulur.sizde harareti 65/75 arası görürsünüz.bunun zararı kısa sürede görülmesede yağ ve su arasında ısı farkının yüksek olması büyük sorunlara yol açar.bence (ki budur diyebilirim) senin sıkıntın 1.SU TULUMBASININ YÜKSEK DEVİRLERDE SIYIRMASI yada TULUMBANIN ÖMRÜNÜ TAMAMLAMASI...başka bir sıkıntı olma ihtimali bence yok.
Hakan Bey rölantide çalışan motor, radyatörden bi hava geçişi olmadığı sürece (fan çalışması yada hareket halinde olmaktan kaynaklı rüzgar) ısınmaya devam eder. Termostat bozuk değilse sadece motor içinde kalan su dolaşım halinde olduğu için daha çabuk ısınacaktır ama termostat bozuk olsa da radyatördeki suyu da ısıtarak dolaşım devam edecektir. Yani termostat arızalı da olsa, motor soğutulmadığı sürece (fan yada hareket halinde olmaktan kaynaklı hava akışı) motor ısısı 90 dereceye kadar çıkar.
Motor sıcaklığı 90 dereceye gelmeden önce radyatöre giren ve çıkan hortumları elle kontrol edin. Eğer ısınmışlarsa (az bile olsa) sorununuz termostattır.
Su tulumbası (otomobillerdeki deyimiyle devirdaim pompası) bizim araçlarda triger kayışından güç alır. Bu kayışın sıyırması ise hararetin düşük kalmasından çok daha büyük sorunlar çıkartır, farkedilmemesi mümkün değildir. Devirdaim sorunlu olduğunda yaşayacağınız en olası sorun antifiriz eksiltmesidir. Yeterli dolaşım yapamasa bile yaşayabileceğiniz problem hararetin düşük olması değil 90 derecenin bile üzerine çıkmasıdır.
Her ne kadar "karapolo" termostatı orjinaliyle değiştirmiş olsa da bu hassas bi parçadır, bozuk çıkması, takarken bozulması yada yuvasına tam oturtulamaması mümkündür ve karapolo'nun sorunu kesinlikle termostatdır
Yeni termostat takıldıktan sonra bi parça radyatör hortumu termostat kapağına takılarak ve diğer ucundan üflenerek termostatın kapatıp kapatmadığını kontrol ettirmek en iyi yöntemdir.
Bir önceki değişimde termostattan 25 TL almışlar yanılmıyorsam, normalde 15 TL dir fiyatı. Geçmiş olsun...