Bu sabah o termostatı kurcalarken tutan kısımdan kırıldı ben de kırılmışken tamamen iptal edeyim dedim denerim dedim. Yani şuan sadece araca tamamen soğuk hava giriyor. Test sürüşü yaptım ve sonuç olumlu. Şöyleki
1-) Eskiden motor soğukken rolantide devir 1000 devirin biraz üstünde olurdumotor ısınınca 900 lere düşerdi şimdi öyle birşey olmadı. Motor ısınacak kadar dolaştım sağa çekip rolantiyi kontrol ettiğimde motor sıcak olmasına rağmen rolanti 1000'nin üzerindeydi eve getirip rolantide beklettiğimdede düşmedi bence bu güzel bir durum.
2-) 2. 3. viteslerde filan viraj dönerken gazdan ayağımı çektiğimde ani şekilde herhangi bir yavaşlama olmadığını farkettim. Sanki hafiften dokunuyormuşum veya sanki benzinde kullanıyormuşum hissi verdi.
3-) Bu yapıldığında yani sadece soğuk hava verdiğinde rolantide stop veya 100 ile giderken boşa aldığında stop sorunları oluyormuş onuda denedim 4. viteste 100 e çıktım sonra boşa aldım stop etmedi yine 1000'nin üzerindeydi rolanti üstelik 2 kez denedim.
4-) Hatta dün akşam lpg ci yeğenimle konuşurken bunu sordum ben dedi genelde sıcağı iptal edip soğuğu açık bırakıyorum dedi. Nedenini sorduğumda nitrojen mitrojen birşeyler söyledi anlamadım orasını.
1000 devir üzerinde çalışması normal olur mu yoksa biraz lpg yi kıstırsam mı? Şimdilik durum bu, çekişe ve yakıta az çok katkısı olur mu bilmiyorum onuda ilerleyen günlerde göreceğiz.